AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Nå er det 3 uker siden jeg hadde keisersnitt, etter en mislykket igangsettelse. Jeg følte meg i kjempeform og var på beina med en gang. Men for 1 uke siden begynte bekkenet å verke. Dag for dag så har det blitt litt og litt vondere. Jeg halter og har problemer med å gå i trapper, klarer ikke ligge på venstre side for da gjør det vondt og innimellom så svikter beinet helt og jeg klarer ikke legge vekt på det. Jeg var ikke særlig plaget med vondt bekken i svangerskapet, så synes det er litt merkelig at det skal gjøre så vondt nå? Det er for det meste vondt på hele venstre side, og stråler litt ned sete/lår. Føles ut som jeg ikke har noe kraft igjen i beinet og det kan plutselig bare svikte. Noen som har lignende erfaring? Burde jeg gå til kiropraktor? Leste at bekkenplagene ofte gir seg etter 6-uker etter fødsel, så kanskje jeg bare må bite tennene sammen? Vet at det er normalt med vondt i rygg og bekken etter en fødsel, men jeg har jo ikke født vaginalt… og hvor vondt er normalt? Hilsen førstegangs (det kom nok ganske tydelig fram med tanke på alle spørsmålene mine🤣) Anonymkode: 4ac7c...033
LilliMilli Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tenker du tar kontakt med jordmor. De er eksperter på barseldamer☺️ Gratulerer med baby, håper det går seg raskt til!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Jeg fikk bekkenlåsning etter fødselen. Gikk til en fysioterapeut som er spesialist på bekken, og fikk løsnet opp. Anbefaler fysioterapeut over kiropraktor. Anonymkode: e34e6...bb6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Ofte ønsker de at man skal vente 6 uker før behandling. Men ville kontaktet fysio! Anonymkode: 9dba7...1a0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Ville kontaktet lege først. Såret tar lang tid og gro så tviler på at en fysio vil behandle det så tidlig etter keisersnitt. Det er en stor operasjon. Anonymkode: 9818b...688
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Det anbefales faktisk vaginal fødsel for de med bekkenplager. Det er visst større sjanse for å bli plaget med bekkenet etter fødselen når mor tar keisersnitt enn hvis hun føder vaginalt leste jeg for en tid tilbake. Det at du har tatt keisersnitt kan potensielt være en medvirkende årsak til at det er slik nå. Uansett.. Da jeg fikk førstemann ble bekkenet plutselig værre et par uker etter fødselen enn det var i graviditeten før det ble bedre igjen. Jeg var veldig plaget da som nå. Jeg kom meg plutselig ikke ut av senga omtrent. Plutselig gikk det over igjen. Det har skjedd mye i kroppen i svangerskapet og det skjer mye i kroppen nå også. Du kan selvfølgelig ta det opp med helsestasjon f.eks., men i utgangspunktet ville jeg personlig ventet litt til. Jeg er forberedt på at jeg kommer til å oppleve en bedring av bekkenet etter fødselen, men at det så blir en forverring en periode, akkurat som sist gang Anonymkode: e5d1a...0e7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 LilliMilli skrev (1 time siden): Jeg tenker du tar kontakt med jordmor. De er eksperter på barseldamer☺️ Gratulerer med baby, håper det går seg raskt til! Tusen takk:) Anonymkode: 4ac7c...033
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det anbefales faktisk vaginal fødsel for de med bekkenplager. Det er visst større sjanse for å bli plaget med bekkenet etter fødselen når mor tar keisersnitt enn hvis hun føder vaginalt leste jeg for en tid tilbake. Det at du har tatt keisersnitt kan potensielt være en medvirkende årsak til at det er slik nå Oi, hvor har du lest dette? Hadde tenkt det var mottatt, siden babyen aldri kom langt nok ned i bekkenet til at jeg kunne føde vaginalt. Men igjen, så er det jo hormoner som gjør at bekkenet blir løst og videre. Anonymkode: 4ac7c...033
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk bekkenlåsning etter fødselen. Gikk til en fysioterapeut som er spesialist på bekken, og fikk løsnet opp. Anbefaler fysioterapeut over kiropraktor. Anonymkode: e34e6...bb6 Hvordan opplevde du bekkenlåsning? Anonymkode: 4ac7c...033
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ammer du? Anonymkode: 22938...dff Ja:-) hvordan det? Anonymkode: 4ac7c...033
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, hvor har du lest dette? Hadde tenkt det var mottatt, siden babyen aldri kom langt nok ned i bekkenet til at jeg kunne føde vaginalt. Men igjen, så er det jo hormoner som gjør at bekkenet blir løst og videre. Anonymkode: 4ac7c...033 Tja, hvor jeg leste det er ikke godt å si. Drev å leste så mange steder da jeg både har heftig bekkenløsning og fødselsangst, så jeg lurte på hva et potensielt keisersnitt kunne føre til mtp. bekkenet. Det var ikke en norsk artikkel. Mulig det var en amerikansk side. Uansett så skrev jeg "potensielt" fordi jeg tenker at det må forskes mer på før man sier sikkert at det er slik. Det er uansett interessant at noen har sett på dette og funnet en mulig sammenheng. Anonymkode: e5d1a...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå