AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Del Skrevet 12. februar 2024 Jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg skal ha master til slutt uansett, men lurer på om jeg skal gå integrert master (5 år) eller veien om bachelor (3 år + 2 år master). Grunnen til at jeg vurderer veien om bachelor er at jeg synes den byen som tilbyr det er mye finere enn de som tilbyr Master. Det er dessuten nærmere hjemme, billigere og såvidt jeg forstår et bedre miljø. Det jeg lurer litt på er om man blir sett veldig ned på om man tar veien om bachelor. Snittet er jo noe lavere der (5,3 kontra 5,7 på master), så jeg lurer på om det er noe misnøye knytt til det? Jeg skal som sagt ha mastergrad til slutt uansett, men lurer også på om det er noe en fremtidig arbeidsgiver vil henge seg opp i (at jeg tok 3+2 istedet for 5)? Erfaringer, tanker eller tips tas imot! Enten det er en by dere har likt spesielt godt, eller erfaringer med arbeidsgiver eller andre jusstudenter? Anonymkode: 951b5...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 12. februar 2024 #2 Del Skrevet 12. februar 2024 Siden konkurransen om å komme inn på master etter bachelor er knallhard ville jeg uten tvil gått rett på en integrert master. Har du nok poeng: velg dette. En by blir fin hvis folka du er sammen med er fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Del Skrevet 12. februar 2024 Nåløyet for å komme inn på master etter å ha gått bachelor er som Ullvott sier bittelite. Ville aldri delt det opp, kjipt å sitte med bare bachelor til slutt. Anonymkode: 1cf4b...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Del Skrevet 12. februar 2024 Skjønner.... Vet dere ca. hvor "vanskelig" det er? Søker man med karakterer fra bacheloren eller fra vgs da? Eller er det sånn topp 10 i klassen går videre opplegg? Anonymkode: 951b5...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner.... Vet dere ca. hvor "vanskelig" det er? Søker man med karakterer fra bacheloren eller fra vgs da? Eller er det sånn topp 10 i klassen går videre opplegg? Anonymkode: 951b5...5ee Karakterer fra bachelor Anonymkode: a784c...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Del Skrevet 12. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner.... Vet dere ca. hvor "vanskelig" det er? Søker man med karakterer fra bacheloren eller fra vgs da? Eller er det sånn topp 10 i klassen går videre opplegg? Anonymkode: 951b5...5ee Du kan sikkert sjekke med universitetene for å vinne ut hva karakterkravet er. Men verdt å huske på at det ikke er gitt at du er blant den beste halvdelen av de som studerer jus. Mange som starter på juss som får dårligere karakterer enn de regnet med å få. Anonymkode: 67f69...5f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Del Skrevet 12. februar 2024 Jeg startet på bachelor, hadde ikke gode nok karakterer til master. Og vi fikk tidlig beskjed om at selv om vi fikk A i alle fag, så var det godt mulig vi ikke kom inn på masteren, for det var det ekstremt få som gjorde. Så jeg gikk bare første året, og startet på et annet studie. Anonymkode: 721d5...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg skal ha master til slutt uansett, men lurer på om jeg skal gå integrert master (5 år) eller veien om bachelor (3 år + 2 år master). Grunnen til at jeg vurderer veien om bachelor er at jeg synes den byen som tilbyr det er mye finere enn de som tilbyr Master. Det er dessuten nærmere hjemme, billigere og såvidt jeg forstår et bedre miljø. Det jeg lurer litt på er om man blir sett veldig ned på om man tar veien om bachelor. Snittet er jo noe lavere der (5,3 kontra 5,7 på master), så jeg lurer på om det er noe misnøye knytt til det? Jeg skal som sagt ha mastergrad til slutt uansett, men lurer også på om det er noe en fremtidig arbeidsgiver vil henge seg opp i (at jeg tok 3+2 istedet for 5)? Erfaringer, tanker eller tips tas imot! Enten det er en by dere har likt spesielt godt, eller erfaringer med arbeidsgiver eller andre jusstudenter? Anonymkode: 951b5...5ee problemet med en bachelor i dette er at du blir ingenting, du får ingen tittel. Det er få/ingen jobber som krever en bach i juss. Gå hele løpet, eller finn deg ulike profesjonsyrker innen bachlornivå og bygg så videre på juss i videreutdanning (f.eks barnevern + videreutd innen juss). Anonymkode: fde5f...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå