Gå til innhold

lukt....

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er en jente som lurer på hvordan eg kan få en bedre lukt i underlivet?

håper på at noen kan hjelpe meg med dette. Lukten er ikke så veldig galen, men jeg merker at typen min rynker på nesen på diverse stillinger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask deg :) Hehe, regner med du gjør det, men ikke bruk vanlig såpe. Bruk en med lav pH, f.eks Dr. Greves, for å holde miljøet surt. Dette er viktig for å unngå invasjon av bakterier. Men ikke vask deg for ofte heller, da vasker du bort den naturlige beskyttelsen som trengs i underlivet. Normal daglig hygiene burde holde. Før sex kan du jo bruke en klut med varmt vann for å "få bort litt". Lykke til!

Skrevet

Og har du en unormal lukt kan det være et tegn på f.eks. sopp.

Skrevet
Og har du en unormal lukt kan det være et tegn på f.eks. sopp.

Heller en tegn på BV, men vil også anbefale deg å heller bruke Aco-intimsåpe som du får kjøpt på apoteket, mye bedre enn Dr. Greve. Lukter godt gjør den også. :)

Skrevet

Dr. Greve er fy. Feil PH. Bruk f.eks Aco! :)

Gjest Jalileh
Skrevet

Asan sine intimservietter funker fint.

Skrevet

Vel, det er øyet som ser, min tidligere gynekolog anbefalte Dr.Greve.

ASAN hadde var for høy PH, sa han.

Vivag har også intimvask.

Prøv deg frem og se hva som passer for deg, men styr unna vanlig såpe.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Hvis du har sterk lukt i underlivet kan det være at du har bakteriell vaginose og da må du bestille legetime.

Styr unna Dr. Greves Intimvask, kjøp ACO Intim på apoteket og bruk den hver morgen i dusjen. Ikke bruk intimsåpe mer enn 1. gang pr. dag med mindre du har mensen og må vaske deg oftere.

Skrevet

Jeg bruker også dr. greve. Er fornøyd med den, har aldri hatt sopp. Gynekologen min anbefaler den, så den er nok trygg å bruke som intimsåpe da. Det eneste den ikke kan brukes til er vasking av tatoveringer umiddelbart etter de er laget. Det anbefales å bruke intimvask, og dr. greve inneholder aloe vera som kan misfarge tatoveringen.

En liten avsporing der, men jeg vil forsvare dr. greve! ;) Bestill legetime hvis du mener du har unormalt sterk lukt i underlivet. Det kan være noe galt, og det er like greit å få det sjekket ut..

Gjest Jalileh
Skrevet
Styr unna Dr. Greves Intimvask, kjøp ACO Intim på apoteket og bruk den hver morgen i dusjen. Ikke bruk intimsåpe mer enn 1. gang pr. dag med mindre du har mensen og må vaske deg oftere.

hva er galt med dr. greves intimvask? bruker den ofte, men jeg driver og revurderer den nå...siden den ikke er bra??

:)

Skrevet

Hva er rett ph da? Dr. Greve har jo bare ph 3.5., samme som Lactacyd. Hvilken ph har Aco?

Skrevet
Hvis du har sterk lukt i underlivet kan det være at du har bakteriell vaginose og da må du bestille legetime.

Hvis du hadde hatt BV ville du neppe vært i tvil selv om at det lukter, for å si det sånn...

Gjest Karin28
Skrevet

Skal vel helst ikke bruke noe særlig såpe i underlivet, uansett hvor mild den er... Rent vann skal holde greit, men skal man noe spesielt er det jo greit med intimsåpe. :)

Jeg ville tatt meg en tur til legen og få det sjekket jeg, visst jeg var deg.

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Min gynekolog anbefaler også Dr Greves.

Skrevet

Hva du putter i munnen er vel så viktig. Sterkt krydret mat gir gjerne litt spesiell/vond lukt (og smak...) der nede, og det gjelder begge kjønn. Frukt, og spesielt sitrusfrukter, har jeg hørt skal være bra.

Skrevet

Dusj underlivet hver dag. Bruk Dr.Greve's intimvask.

Skift ny truse hver dag.

Jeg er 40 år og har til dags dato aldri hatt problemer med underlivet mitt.

Hjelper ikke dette,så ta en tur til legen.

Skrevet

Og det er veldig viktig dette med vann, altså, få bort alle seperester i alle folder og krinkler og kroker..

Skrevet
Hva er rett ph da? Dr. Greve har jo bare ph 3.5., samme som Lactacyd. Hvilken ph har Aco?

Det står masse om det her på forumet, du kan jo ta et søk.

Akkurat hvilken PH det er vet jeg ikke, men har hørt flesteparten mene Dr. Greve og Asan er feil, og da jeg bytta fra Asan til Aco og ble mye mer fornøyd, tok iallfall jeg det for god fisk...

Skrevet
Det står masse om det her på forumet, du kan jo ta et søk.

Akkurat hvilken PH det er vet jeg ikke, men har hørt flesteparten mene Dr. Greve og Asan er feil, og da jeg bytta fra Asan til Aco og ble mye mer fornøyd, tok iallfall jeg det for god fisk...

Jeg har fulgt med på forumet her i lange tider og intimsåpe-diskusjonen har ofte vært oppe. Veldig mange er kritiske til Dr. Greve og sier den har feil ph, men den har jo bare 3,5. Jeg lurer derfor på om de som uttaler seg om dette kan si noe om hva som ellers er feil med den? At Asan ikke er så gunstig kan jeg tro på, for den har vel ph 5 eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...