AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #41 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange på UNG ufør kommer seg inn på eiemarkedet? Det er greit noen sitter fint i det, men å komme med "det er bare å prioritere" hvis de har fått/arvet bolig uten noe som helst lån, blir for dumt. Anonymkode: f30fa...b46 Enig. Noe har rike foreldre( som hjelper voksne uføre inn på boligmakedet) Dette er ikke en selvfølge at alle har rå til det🥹 Anonymkode: ffd66...12b
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #42 Skrevet 13. februar 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Noe har rike foreldre( som hjelper voksne uføre inn på boligmakedet) Dette er ikke en selvfølge at alle har rå til det🥹 Anonymkode: ffd66...12b .. Jeg sparte penger og fikk startlån. Vet om utallige andre som har gjort akkurat det samme her i Oslo. Anonymkode: 09711...bb1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #43 Skrevet 13. februar 2024 alle dere som sier alle unge uføre er syke, nei de er faktisk ikke det, mange sliter med angst ja, men det betyr ikke at du ikke kan jobbe!!! kjenner flere unge uføre med angst, de har nesten ikke fått behandling i helsevesenet, men ufør får de. Anonymkode: 459aa...1a6 2
Portia Catonis Skrevet 13. februar 2024 #44 Skrevet 13. februar 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Så du klarer deg med ca. 12.000 kr til alle utgifter? Joda, man kan vel prioritere å bo i telt, for her koster billigste de leilighetene 9.000 kr i leie. Anonymkode: f30fa...b46 Hvis man ikke har en jobb å gå til er det jo bare å flytte, det... Du får leid mange steder for 4-5000 kr. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #45 Skrevet 13. februar 2024 Nå handler denne tråden om det har blitt en øking i avslag på ufør, å ikke om hvem som får hva å de vanlige spørsmålene om ufør. Det finnes det mange tråder om her på KG. Anonymkode: 176ae...1be 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #46 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, men hvorfor kan man ikke lage kaffe hjemme hos en? Ta en brødskive i skogen? Hvorfor må det være kafe med dyre kaffer? Folk lager seg så utrolig mange negative tanker istedenfor å tenke på muligheter man har. Livet er kjipt noen ganger, men man må bare prøve å gjøre det beste ut av det! Alle er så fokusert i dag på jeg FORTJENER enn å se på hvilken muligheter man har og gjøre det beste med det man har for øyeblikket. Anonymkode: 09711...bb1 Typisk å vri det om til noe helt annet. Da kan du være en av dem som bare vil gå hjemme, men om andre vil ut og ha det kjekt, så fortjener de å få muligheten til det. Selv om de går på aap eller er ufør. Da er det fint å komme seg ut og ikke bare sitte inne. Anonymkode: 98457...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #47 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk å vri det om til noe helt annet. Da kan du være en av dem som bare vil gå hjemme, men om andre vil ut og ha det kjekt, så fortjener de å få muligheten til det. Selv om de går på aap eller er ufør. Da er det fint å komme seg ut og ikke bare sitte inne. Anonymkode: 98457...6b3 Du vrir på det selv. "Å komme seg ut" trenger ikke koste en krone. Anonymkode: ff766...12f 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #48 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du vrir på det selv. "Å komme seg ut" trenger ikke koste en krone. Anonymkode: ff766...12f Helt latterlig å være så gnien 😊 Anonymkode: 98457...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #49 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt latterlig å være så gnien 😊 Anonymkode: 98457...6b3 Betyr lite om pengene ikke er der. Anonymkode: ff766...12f 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #50 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Betyr lite om pengene ikke er der. Anonymkode: ff766...12f Du kan ikke forvente at alle andre skal mene som du. Du er bare kverulerende for å være det. Og fordi du må ha rett. At du er gnien, betyr ikke at andre ønsker et sånt liv. Men måten du svarer meg på og aldri gir deg, viser jo at du har et veldig behov for å få rett. Mest sannsynlig fordi du ikke tør/ikke vinner debatter ute i det virkelige liv. Anonymkode: 98457...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #51 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nå handler denne tråden om det har blitt en øking i avslag på ufør, å ikke om hvem som får hva å de vanlige spørsmålene om ufør. Det finnes det mange tråder om her på KG. Anonymkode: 176ae...1be Jeg tror det er veldig vanskelig å tallfeste endringer. En ting er statistikken i forhold til hvor mange som får avslag, men en annen ting er hva som skal til for at nav åpner for å søke uføretrygd. Jeg blir skremt av å lese noen av historiene hos AAP-aksjonen, men jeg var selv heldig i forhold til å slippe arbeidsutprøving. En erfaren fastlege (selv om symptomene mine til å begynne med ble avskrevet som psykosomatiske - så ble tonen veldig annerledes etter en MR og videre utredning) , tydelige funn hos nevrolog og reumatolog, alder, livshistorie ... Har inntrykk av at en del er uheldige med veiledere, leger, diagnoser, utprøving,... Anonymkode: 24f9d...26d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #52 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan ikke forvente at alle andre skal mene som du. Du er bare kverulerende for å være det. Og fordi du må ha rett. At du er gnien, betyr ikke at andre ønsker et sånt liv. Men måten du svarer meg på og aldri gir deg, viser jo at du har et veldig behov for å få rett. Mest sannsynlig fordi du ikke tør/ikke vinner debatter ute i det virkelige liv. Anonymkode: 98457...6b3 Aldri gir meg? Hvor mange innlegg har jeg i tråden? Og kutt ut brukerangrepene, de er så fryktelig fordummende for den som står for dem. Anonymkode: ff766...12f 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #53 Skrevet 13. februar 2024 Er det bare meg eller virker det som om 90% av de som frekventerer kvinneguiden er uføretrygda? Anonymkode: 3a41b...ddf 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #54 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri gir meg? Hvor mange innlegg har jeg i tråden? Og kutt ut brukerangrepene, de er så fryktelig fordummende for den som står for dem. Anonymkode: ff766...12f Herregud du bare fortsetter. 😂😂 Det beviser bare det jeg sier. Du kan ikke bare forsone deg med at man er forskjellige. For du må ha siste ordet og ha rett. Hvis andre mener at man har rett til å gå ut på kafé, så er det bare du som har rett, for du liker ikke å bruke penger på sånt selv. Anonymkode: 98457...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #55 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Noe har rike foreldre( som hjelper voksne uføre inn på boligmakedet) Dette er ikke en selvfølge at alle har rå til det🥹 Anonymkode: ffd66...12b Tar du det som en selvfølge at alle har foreldre som hjelper voksne uføre inn på boligmarkedet? Jeg hadde spart fra jeg var 18 år, og jeg har KUN levd på studielån + ekstra stipend pga nedsatt funksjonsevne, AAP, uføretrygd og bostøtte. Fikk lån hos Husbanken for å kjøpe meg leilighet. Å spare en tusen lapp eller to i mnd over flere år, blir mye til slutt. Om man ikke klarer å spare en tusen lapp, så klarer man å spare 100 kr i mnd. Det er et valg du tar. Velger du å spare, eller velger du å spise middag hver dag? Det går helt fint med brødskiver eller havregryn som middag en dag i uka. Prioritering. Sparing er noe jeg har prioritert. Jeg har levd minimalistisk, med lave utgifter. Har brukt penger på kun det nødvendigste. Men jeg har reist litt, utenfor sesongen. Da har det bare gått utover sparingen. Jeg har sjeldent gått på kafe eller resturant, da har jeg heller dratt på besøk hos venner. Mange av uføre har jobbet før de ble uføretrygdet, og hatt god mulighet til å spare eller skaffe seg uføreforsikring som gjør at de sitter bedre i det økonomisk. At man velger å jobbe i lavtlønnede yrker er også et valg. Gjerne spør de som har gått fra ingenting til mye, hvilke prioriteringer de har gjort. Anonymkode: 010ad...e94 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #56 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Herregud du bare fortsetter. 😂😂 Det beviser bare det jeg sier. Du kan ikke bare forsone deg med at man er forskjellige. For du må ha siste ordet og ha rett. Hvis andre mener at man har rett til å gå ut på kafé, så er det bare du som har rett, for du liker ikke å bruke penger på sånt selv. Anonymkode: 98457...6b3 Herregud. Anonymkode: ff766...12f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #57 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tar du det som en selvfølge at alle har foreldre som hjelper voksne uføre inn på boligmarkedet? Jeg hadde spart fra jeg var 18 år, og jeg har KUN levd på studielån + ekstra stipend pga nedsatt funksjonsevne, AAP, uføretrygd og bostøtte. Fikk lån hos Husbanken for å kjøpe meg leilighet. Å spare en tusen lapp eller to i mnd over flere år, blir mye til slutt. Om man ikke klarer å spare en tusen lapp, så klarer man å spare 100 kr i mnd. Det er et valg du tar. Velger du å spare, eller velger du å spise middag hver dag? Det går helt fint med brødskiver eller havregryn som middag en dag i uka. Prioritering. Sparing er noe jeg har prioritert. Jeg har levd minimalistisk, med lave utgifter. Har brukt penger på kun det nødvendigste. Men jeg har reist litt, utenfor sesongen. Da har det bare gått utover sparingen. Jeg har sjeldent gått på kafe eller resturant, da har jeg heller dratt på besøk hos venner. Mange av uføre har jobbet før de ble uføretrygdet, og hatt god mulighet til å spare eller skaffe seg uføreforsikring som gjør at de sitter bedre i det økonomisk. At man velger å jobbe i lavtlønnede yrker er også et valg. Gjerne spør de som har gått fra ingenting til mye, hvilke prioriteringer de har gjort. Anonymkode: 010ad...e94 Hvordan klarer du å få det til at den du siterer mener alle uføre, når h*n skriver noen uføre? Anonymkode: ff766...12f
Cervus Skrevet 13. februar 2024 #58 Skrevet 13. februar 2024 Ingen, absolutt ingen, burde fått uføretrygd! Å betale folk masse penger for å ikke gjøre noe er ikke bra. Ikke for enkeltpersoner og ikke for samfunnet! Det burde vært aktivitetsplikt og tidsbegrensning! 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #59 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Men mange uføre (inkludert meg selv) lever ikke i fattigdom, selv om vi ligger under fattigdomsgrensen. Det blir litt som man gjør det til selv, altså hvilke prioriteringer man gjør. Jeg sparer 10.000 kr i måneden. Ung ufør. Anonymkode: 010ad...e94 Spiser du på andre i familien da eller? Anonymkode: f0f42...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #60 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror det er veldig vanskelig å tallfeste endringer. En ting er statistikken i forhold til hvor mange som får avslag, men en annen ting er hva som skal til for at nav åpner for å søke uføretrygd. Jeg blir skremt av å lese noen av historiene hos AAP-aksjonen, men jeg var selv heldig i forhold til å slippe arbeidsutprøving. En erfaren fastlege (selv om symptomene mine til å begynne med ble avskrevet som psykosomatiske - så ble tonen veldig annerledes etter en MR og videre utredning) , tydelige funn hos nevrolog og reumatolog, alder, livshistorie ... Har inntrykk av at en del er uheldige med veiledere, leger, diagnoser, utprøving,... Anonymkode: 24f9d...26d Enig, skremmende å se hva enkelte skal igjennom før det åpnes for ufør. Nå skal det ikke være enkelt å få ufør, men når det ikke er mer og gjøre å arbeidsevnen er lik 0, så er nok ufør eneste løsning. Jeg slapp også arbeidsutprøving siden jeg var for dårlig til det. Jeg ble skrevet inn i tiltak 3 ganger og skrevet ut alle gangene av legen. Det virker også som at det nå er en del som også får avslag på AAP, så det er tydelig at det skjer innskjerpinger. Anonymkode: 176ae...1be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå