AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Jeg er i den situasjonen at jeg med ujevne mellomrom blir sint på kjæresten min pga. ting han har fortalt meg om tidligere forhold. Det plager meg veldig at jeg vet noe i det hele tatt om hva han har gjort tidligere. Jeg sliter med dårlig selvtillit og det går i bølger hvordan jeg føler meg i forholdet. I tillegg mistet jeg for to år siden, men han har ikke villet prøve igjen. På gode dager tenker jeg at vi har et fantastisk forhold, det kan være magisk når det bare er oss to sammen og har en fin kveld sammen. Kjenner sommerfugler i magen ofte, og spesielt når vi har kvelder hvor vi bare fokuserer på hverandre. I sånne øyeblikk føler jeg meg som verdens heldigste og lykkeligste. Andre ganger kan jeg tenke på ting han har fortalt om fortiden, og kjenne på dyp skuffelse og mindreverdighetsfølelse fordi han ikke har gjort det samme med meg. Da kan jeg bli ulykkelig og samtidig sint, og kan sende han sinte sms-er, og han svarer ikke på sånne sms-er, det er tull sier han. Jeg må skrive noe positivt. Iblant overbeviser jeg meg selv om at han føler det samme for meg som jeg gjør for han, men så ser jeg meg selv i speilet og tenker at jeg bare lurer meg selv. Han er en flott mann, det er urealistisk at han virkelig kan elske meg som hverken har et pent ansikt eller en sexy kropp. Da tenker jeg at hvorfor er han sammen med meg? Er det bare fordi jeg er gal etter han og alltid er tilgjengelig når han har lyst på selskap? At om han finner en virkelig vakker dame, så er det slutt? Det har gått fire år, og jeg sliter fremdeles med å føle trygghet. Han har aldri sagt at han vil ha noen andre, han har faktisk sagt det motsatte. Likevel skjønner jeg det ikke når jeg ser meg selv i speilet. Vet ikke hva jeg helt vil med dette, annet enn kanskje å høre fra andre som har følt på det samme? Og hvordan det gikk? Ble det bedre etterhvert, hvor lang tid tok det eventuelt? Anonymkode: 502c7...f24
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Nå er han med deg og ikke de. Du var ikke der når det skjedde, ergo legg det fra deg. Du saboterer din egen lykke med slike tanker. De fleste menn/kvinner har ei fortid. Har ikke du det? Tenker du ofte på den? Fokuser på din mann i nåtiden. Vi er i 2024 nå, og verden går fremover. Slutt å lev i fortiden, den kan du ikke gjøre noe med. Anonymkode: 7dff4...bf2 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Jeg synes ikke du skal sende melding når tankene dine overbeviser følelsene dine om at han ikke liker deg, eller hva det er. Øv på å vente med de tankene til dere møtes igjen og har snakket ferdig om alt det praktiske. Når dere har tid, kan du ta opp problemer. Anonymkode: ec78f...bf8 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Jeg synes du skal vurdere terapi. Oppførselen din ovenfor han er ikke ok. Du trenger å rydde litt i tankemønstrene dine, og få litt guiding. Anonymkode: 969b7...506 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Her burde du ta tak i eget problem og ikke føre det over på han. Anonymkode: 81a3a...a8d 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 De meldingene gjør mye ødeleggelse i forholdet. Du kan fint være sårbar og forklare om dine vanskeligheter rundt dette, men det må jo selvsagt ALDRI skje gjennom sinte meldinger. Øv deg på å holde følelsene for deg selv mens de pågår, og heller luftr dem hos en psykolog, slik at du kan legge dem fram for han på en sunn måte når du ikke føler på sinne. Anonymkode: 88241...f92 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 Får se hvor lenge han orker å holde ut med noe sånt, det er virkelig ikke levelig. Gå til terapi og få hjelp. Anonymkode: b109d...95b 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 Når jeg blir sint på min kjære, så skriver jeg det i bakhodet eller i dagboka, og så kjenner jeg på det noen dager om jeg skal ta det opp. Jeg kan bli irritert fordi han har fortalt ting om ekser jeg ikke vil vite, men jeg vet jo at han ikke prøvde å trekke meg. Så da er det ikke vits i å gnure på det. Bare sier fra om at jeg ikke har lyst til å høre mer om det. Det er ikke hans feil at du mistet, vil jeg tro. Hvis du vil dere skal prøves igjen, må du bidra til et fint forhold begge kan trives i. Dropp de sinte sms'ene om fortid og ha fokus på ting dere kan gjøre noe med. Anonymkode: 44b09...572 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er i den situasjonen at jeg med ujevne mellomrom blir sint på kjæresten min pga. ting han har fortalt meg om tidligere forhold. Det plager meg veldig at jeg vet noe i det hele tatt om hva han har gjort tidligere. Jeg sliter med dårlig selvtillit og det går i bølger hvordan jeg føler meg i forholdet. I tillegg mistet jeg for to år siden, men han har ikke villet prøve igjen. På gode dager tenker jeg at vi har et fantastisk forhold, det kan være magisk når det bare er oss to sammen og har en fin kveld sammen. Kjenner sommerfugler i magen ofte, og spesielt når vi har kvelder hvor vi bare fokuserer på hverandre. I sånne øyeblikk føler jeg meg som verdens heldigste og lykkeligste. Andre ganger kan jeg tenke på ting han har fortalt om fortiden, og kjenne på dyp skuffelse og mindreverdighetsfølelse fordi han ikke har gjort det samme med meg. Da kan jeg bli ulykkelig og samtidig sint, og kan sende han sinte sms-er, og han svarer ikke på sånne sms-er, det er tull sier han. Jeg må skrive noe positivt. Iblant overbeviser jeg meg selv om at han føler det samme for meg som jeg gjør for han, men så ser jeg meg selv i speilet og tenker at jeg bare lurer meg selv. Han er en flott mann, det er urealistisk at han virkelig kan elske meg som hverken har et pent ansikt eller en sexy kropp. Da tenker jeg at hvorfor er han sammen med meg? Er det bare fordi jeg er gal etter han og alltid er tilgjengelig når han har lyst på selskap? At om han finner en virkelig vakker dame, så er det slutt? Det har gått fire år, og jeg sliter fremdeles med å føle trygghet. Han har aldri sagt at han vil ha noen andre, han har faktisk sagt det motsatte. Likevel skjønner jeg det ikke når jeg ser meg selv i speilet. Vet ikke hva jeg helt vil med dette, annet enn kanskje å høre fra andre som har følt på det samme? Og hvordan det gikk? Ble det bedre etterhvert, hvor lang tid tok det eventuelt? Anonymkode: 502c7...f24 Har du borderline? Kjenner meg igjen,handler om deg og at du trykker deg selv ned. Anonymkode: 112db...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 Spørs om hvor tålmodig vil han fortsette å være med slike utbrudd og sinte SMS. Du er heldig at han klarte de 4 årene sammen... Anonymkode: 316ba...5dc 2
Hill83 Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 Han kommer til å dumpe deg om du forsetter med dette. Selvskading du driver med. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå