Gå til innhold

Er det bare meg som synes at morsdag/farsdag bare er noe tull?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg (personlig) opplever at mange har et behov for å bli verdsatt en enkel dag i året, og at denne dagen må være kommersielt bestemt. Gjelder også valentinsdagen. 

Jeg har ikke behov for at det settes av en bestemt dag til meg som mor. Ikke har barna mine særlig behov for å ha en eksakt dag til å gjøre noe ekstra spesielt. Det har vi jo bursdager til. 

Men ut i fra alle snaps og sosiale mediers historier som kommer opp fra venner, så er jeg eneste som ikke har behovet for å vise omverden hvor glade barna mine er i meg. 

Flere som føler det slik? Eller er jeg utskuddet? 

Anonymkode: 783ad...d27

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gode minner fra mors- og farsdag da jeg vokste opp (født tidlig 80tallet) med kortlaging og frokost på senga.

Ble selv mor for første gang for 6 år siden og jeg synes denne koslige tradisjonen har blitt ødelagt av butikkene..er bare mas og tjas om å kjøpe ditt og kjøpe datt.

Fikk ingen snapp igår om morsdag 👍😊

Anonymkode: 8bfc2...adb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot slike dager i utgangspunktet. Men jeg synes det går for langt når man lager drama over at ens partner ikke ga oppmerksomhet på de dagene, og gjør det om til et problem.

Anonymkode: fb33a...424

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på å få et håndlaget kort med et dikt, blomster og min favorittsjokolade. 

Men jeg har ikke lagt det ut på sosiale medier. Jeg bare liker å få oppmerksomheten, og at barne mine setter pris på meg og markerer dagen

Anonymkode: e3cce...7bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg alle sånne dager er noe tull, samme med høytider også. 

Men jeg har respekt for at andre liker det og feirer det. Bare de også respekterer at jeg ikke vil bli med hvis jeg ikke føler for det. 

Anonymkode: 192a4...4da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle høytider er TULL, synes vi skal kvitte oss med alle røde dager i kalenderen, inkludert søndager.

Anonymkode: 72d06...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag er ikke først laget av handelsstanden.

Her så lager vi middag og koser oss ekstra med svigers, og søsken til min mann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med denne logikken kan man jo si det samme om jul og bursdager også ...

Å markere morsdag eller farsdag gjør jo ingen skade, og det er frivillig hva man gjør ut av det.

Ser ikke noe galt med å gjøre noe hyggelig ut av det i en ellers grå hverdag. Det er jo ikke alle som er like flinke til å si eller vise at de bryr seg om andre til vanlig, og da kan det være kjekt å ha en sånn dag. Jeg tror egentlig det er mest eldre folk, gjerne ensomme, som setter mest pris på slike dager, og jeg synes vi skal unne folk å markere dem og få oppmerksomhet da. For mange betyr det veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ts. Men hey, her inne skal man iallfall ikke være enig med ts, så forvent masse dritt.

Anonymkode: 45a4e...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Bare tull og tøys! Handelstanden skal tjene enda mer penger. Det et så påtatt og teit hele opplegget. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (16 minutter siden):

Med denne logikken kan man jo si det samme om jul og bursdager også ...

Å markere morsdag eller farsdag gjør jo ingen skade, og det er frivillig hva man gjør ut av det.

Ser ikke noe galt med å gjøre noe hyggelig ut av det i en ellers grå hverdag. Det er jo ikke alle som er like flinke til å si eller vise at de bryr seg om andre til vanlig, og da kan det være kjekt å ha en sånn dag. Jeg tror egentlig det er mest eldre folk, gjerne ensomme, som setter mest pris på slike dager, og jeg synes vi skal unne folk å markere dem og få oppmerksomhet da. For mange betyr det veldig mye.

Hallo! Du kan ikke sammenligne mor/farsdsg med jul, påske og bursdager! Det blir noe helt annet. Dette er jo handelstanden sitt påfunn!

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at noen har så mye aversjon mot disse dagene.

Og så synes jeg det er veldig rart at så mange bare ser ut til å ha en enkel tanke i hode samtidig. Som at det er bedre å feire morsdag hele året og en trenger ikke en spesifikk dag for det. Det går jo an å være glad i mor hele året mener jeg selv om en markerer morsdagen. Det er jo ikke sånn at vi som liker valentinsdagen tenker ellers i året "å nei søren og, det er ikke valentinsdagen så jeg kan ikke innby til romantikk". Men det høres jo nesten slik ut på de som ikke liker markereringer... Snodig 

Jeg tenker at de som blir ustyrtelig irritert over hjerter i butikkene har vel mye irritasjon i seg 

Jeg tenker at med krig, elendighet, med usedvanlig mange drap i år i Norge, med vold, misbruk og mye lidelse, ikke bare i verden men i våre egne nabolag og nærmiljø så tenker jeg at de som klager sin nød på morsdag/ farsdag og valentinsdagen har litt problemer av ymse sort. Når noen kan lage problemer ut av at vi har dager vi feirer kjærlighet og omsorg så tenker jeg at når det blir et irritasjonsmoment for noen så står det ille til med de. Vi hadde 7 drepte i de 9 første dagene i 2024 og folk lager seg problemer av morsdagen:klo: Eller valentinsdagen... 

Butikkene selger hjertekopper :raven: "jeg er så eitrande forbanna"

Ja det er mulig å ha to tanker i hode samtidig, men å irritere seg av slike dager er et ikke problem

Viss du blir plaget av å se morsdagskort i butikken, valentinshjerter og kopper i butikken og at andre markerer og setter pris på eller blir satt pris på hverandre og det er noe som opptar deg veldig og irriterer deg at vi feirer og markerer slike dager så tenker jeg at du er en veldig enkel sjel.

Feires det som feires kan:nordvesta:

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Hallo! Du kan ikke sammenligne mor/darsdsg med jul, påske og bursdager! Det blir noe helt annet. Dette er jo handelstanden sitt påfunn!

Det kan absolutt sammenlignes viss det er handelstanden du er så irritert på. Jul er jo handelstanden sin gullkalv aldeles så jeg antar at dere som kritiserer slike dager med utgangspunkt i handelstanden ikke bruker en eneste krone under jul.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feiret morsdag siden jeg var liten. Vi tegnet en tegning til mor og laget frokost! Det samme gjør mine barn.- Mannen kjøper tulipaner. Så det er ikke slik at handelsstanden tjener på oss noe særlig. Det er en tradisjon, og den har vart i mange tiår.- 

Det trenger ikke koste penger. Men jeg tror dere lyver hvis dere ikke vil ha en oppmerksomhet i form av frokost på senga eller barn som setter pris på dere. 

Anonymkode: e3cce...7bc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja selvsagt er det kun deg, du er helt unik i din tankegang  #sarkase 

Anonymkode: c6cd1...074

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Butikkene selger hjertekopper :raven: "jeg er så eitrande forbanna"

Det er jo ikke problemet, problemet er at mange mener du er en dårlig sønn eller datter hvis du ikke kjøper eller gjør noe spesielt for foreldrene dine på mors- eller farsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke problemet, problemet er at mange mener du er en dårlig sønn eller datter hvis du ikke kjøper eller gjør noe spesielt for foreldrene dine på mors- eller farsdagen.

DET er noe tull. Man gjør det man vil ut av sånne dager!

Anonymkode: c36a9...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...