AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Min mann og jeg er begge 30 år og har to barn på 4 og 2 år. Vi synes begge to at baby- og småbarnstiden er intens, og jeg har gått gjennom to fødselsdepresjoner i begge barnas første leveår. Vi er litt tidligere ute enn alle våre venner, og det er ingenting som har gjort meg mer lykkelig enn tanken på at det ikke er jeg som er gravid / ikke er jeg som skal i gang med babytiden nå som de sakte men sikkert starter. Barna våre sover omsider godt og stabilt, og vi er ovenpå. Til tross for skikkelig kjip babytid x2 - i tillegg til at jeg misliker sterkt å være gravid, har jeg nå begynt å få skikkelig klump i magen av å tenke på at jeg ikke skal få oppleve dette en gang til. Min mann er enig; han har også begynt å tenke på at han kunne tenkt seg en tredje. Jeg er så ekstremt rådvill. Jeg vet at jeg har god tid, men jeg er så usikker på hvordan det vil være å leve med denne følelsen. Samtidig er jeg ekstremt redd for å angre, spesielt i selve svangerskapet og det første leveåret, på at vi ga slipp på den fine tilværelsen vi nå så vidt har begynt å få smake på. Det er selvfølgelig en kort tidsperiode sett stort på det, men med nummer to tok det 6 mnd før jeg følte noen form for tilknytning, og dette tærer den dag i dag på samvittigheten min (selv om tilknytningen så til de grader kom - med renter). Kan noen dele erfaringer med meg? Var dere sikker på at dere ønsket nr 3? Har dere hatt tilsvarende følelse som meg, og har den evt forsvunnet med tiden? Jeg er IKKE et baby/barnemenneske, og hadde noen sagt til meg for 10-5-4-3-2 år siden at jeg skulle ha 3 barn hadde jeg flirt meg halvt i hjel. Anonymkode: 1be29...223
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Nå er du midt i den travleste småbarnstiden. Vi fikk sistemann da yngste var 5. Da var vi 33 og det har gått veldig bra. Storebrødrene var 5 og 7 da hun ble født og har hjulpet masse til med lek og underholdning. Jeg er veldig glad for at vi fikk en til selv om vi var litt usikre. Men alle familier er forskjellige og selv om det var riktig for oss kan det velte lasset for dere. Det er en individuell og personlig avgjørelse dere må komme frem til Anonymkode: 88728...d67
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Kanskje dere heller burde vente 1-2 år til før dere prøver? Da er de to andre mer selvstendige og krever litt andre ting enn selvstendighetsalderen osv. Høres ut som dere bør få et tredje barn selv om det blir kjipt svangerskap og barselperiode. Anonymkode: a5e45...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå