AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #21 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er der en glitch hos norstat? Har fått undersøkelen ang hvilken radiokanal jeg bruker for å høre musikk flere ganger om dagen de siste dagene. Anonymkode: 4d136...925 Det fikk jeg i fjor! Tror jeg tok radioundersøkelsen tre ganger på en dag 🤔 men det var litt ulike musikksjangre i de ulike undersøkelsene, så jeg fikk litt følelse av at de var tilpasset litt ulike radiokanaler. Anonymkode: 09157...a66
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #22 Skrevet 13. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Det fikk jeg i fjor! Tror jeg tok radioundersøkelsen tre ganger på en dag 🤔 men det var litt ulike musikksjangre i de ulike undersøkelsene, så jeg fikk litt følelse av at de var tilpasset litt ulike radiokanaler. Anonymkode: 09157...a66 De har hatt mye lengre undersøkelser før, så jeg tipper de bare har delt dem opp så folk fortsatt skal gidde. We are the sultans of swing 🎶 Anonymkode: 72b8f...008
Dried Mangoliano Skrevet 13. februar 2024 #23 Skrevet 13. februar 2024 Var ganske ivrig i begynnelsen, men det ble jammen fort kjedelig. Det er vel ca. 1 kr per minutt, så det er ikke verdt det for pengene. Fremdeles bedre enn å lese nyhetene på do. Kjente meg igjen i denne her, ja! "velg ordet du synes passer best til skyllemiddelet: innsmigrende, pålitelig, motiverende" Bruker poengene på kino-billetter, jeg også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #24 Skrevet 13. februar 2024 Just now, Dried Mangoliano said: Kjente meg igjen i denne her, ja! "velg ordet du synes passer best til skyllemiddelet: innsmigrende, pålitelig, motiverende" Det der er så tullete, gi gjenstander menneskelige egenskaper. Denne osten er innovativ og fremoverlent! Jeg sliter også med sånne alternativer som innovativ og gammeldags. For i min verden er gammeldags et positivt ladet ord, men forstår jo at ikke er ment sånn i undersøkelsen. En annen ting jeg har sett flere ganger er sånne undersøkelser som spør deg hva slags mennesketype du er. Da gjerne med to og to egenskaper sammen, som dette: Er du a) innadvendt og negativ, eller b) utadvendt og positv. Det sier jo mye om mennesketypen til de som har laget undersøkelsene i hvert fall. Anonymkode: 72b8f...008 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #25 Skrevet 13. februar 2024 Jeg har ofte høytlesning for gubben under disse undersøkelsene, fordi en del av spørsmålene og alternativene er så himla teite. Er medlem i flere paneler og har også vunnet en del gavekorttrekninger Anonymkode: 8a6a2...cad 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #26 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er der en glitch hos norstat? Har fått undersøkelen ang hvilken radiokanal jeg bruker for å høre musikk flere ganger om dagen de siste dagene. Anonymkode: 4d136...925 Jeg er ikke med i Norstat, men jeg er med i Nielsen radiopanel. Jeg går rundt med en "mikrofon" i lomma som fanger opp hvilken radiokanal jeg hører på til enhver tid. Trenger ikke svare på noe. Det virker jo mye mer pålitelig enn at folk svarer selv på hvilken kanal de hører på, det kan umulig bli særlig nøyaktig. Jeg zapper jo bare gjennom kanalene til jeg finner musikk jeg liker, jeg aner jo ikke hvilken kanal det er engang. Anonymkode: a0f45...9c9
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #27 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg deltar i eye tracker og i forbindelse med denne undersøkelsen, har kundeservice vært veldig ufordragelige mot meg, Anonymkode: a857a...2f4 Hvordan da? Anonymkode: 2a9f0...767
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #28 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilke er det, link? Anonymkode: a857a...2f4 Orange Panel (cint.com) og Galluppanelet. Ser ikke ut til at du kan melde deg på, du må bare se om du får en undersøkelse tilsendt via mail tror jeg Vi hadde noen brukerundersøkelser på jobb og da har jeg bare fortsatt å svare på de. Har alltid fått de poengene jeg skal ha fra alle panelene, aldri vært noe tull. Var en gang et gavekort forsvant i posten for noen år siden, men det var posten sin feil. Lurt dette med å bruke poeng på kinobilletter forresten! Kino er jo en skikkelig luksus blitt, med dagens priser 😮 Anonymkode: 06111...4db
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #29 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke med i Norstat, men jeg er med i Nielsen radiopanel. Jeg går rundt med en "mikrofon" i lomma som fanger opp hvilken radiokanal jeg hører på til enhver tid. Trenger ikke svare på noe. Det virker jo mye mer pålitelig enn at folk svarer selv på hvilken kanal de hører på, det kan umulig bli særlig nøyaktig. Jeg zapper jo bare gjennom kanalene til jeg finner musikk jeg liker, jeg aner jo ikke hvilken kanal det er engang. Anonymkode: a0f45...9c9 Radioundersøkelsene hos Norstat går mer på om man kjenner igjen sanger, og i hvilken grad man liker sangen. Jeg har en fast kanal jeg hører på når jeg er på jobb, og en annen fast kanal i bilen, jeg bytter aldri kanaler uansett om det er enkeltsanger jeg ikke liker. Anonymkode: 09157...a66
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #30 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det der er så tullete, gi gjenstander menneskelige egenskaper. Denne osten er innovativ og fremoverlent! Jeg sliter også med sånne alternativer som innovativ og gammeldags. For i min verden er gammeldags et positivt ladet ord, men forstår jo at ikke er ment sånn i undersøkelsen. En annen ting jeg har sett flere ganger er sånne undersøkelser som spør deg hva slags mennesketype du er. Da gjerne med to og to egenskaper sammen, som dette: Er du a) innadvendt og negativ, eller b) utadvendt og positv. Det sier jo mye om mennesketypen til de som har laget undersøkelsene i hvert fall. Anonymkode: 72b8f...008 På de undersøkelsene der man kan avslutte med en kommentar, sier jeg min ærlige mening om dette konseptet og annet som ikke henger på greip. En annen "pet peeve" er når de spør hvor godt kjent man er med ulike bedrifter, og så spør masse om den ene bedriften jeg aldri har hørt om, uten å gi et "vet ikke" alternativ. "I hvor stor grad har du tillit til Fjottheimen Industries? Velg et alternativ mellom total hengivenhet og absolutt avsky." 🙄 Anonymkode: 91e07...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #31 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På de undersøkelsene der man kan avslutte med en kommentar, sier jeg min ærlige mening om dette konseptet og annet som ikke henger på greip. En annen "pet peeve" er når de spør hvor godt kjent man er med ulike bedrifter, og så spør masse om den ene bedriften jeg aldri har hørt om, uten å gi et "vet ikke" alternativ. "I hvor stor grad har du tillit til Fjottheimen Industries? Velg et alternativ mellom total hengivenhet og absolutt avsky." 🙄 Anonymkode: 91e07...cf0 😆 Anonymkode: c498c...e6a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #32 Skrevet 14. februar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: En annen "pet peeve" er når de spør hvor godt kjent man er med ulike bedrifter, og så spør masse om den ene bedriften jeg aldri har hørt om, uten å gi et "vet ikke" alternativ. "I hvor stor grad har du tillit til Fjottheimen Industries? Velg et alternativ mellom total hengivenhet og absolutt avsky." 🙄 Anonymkode: 91e07...cf0 Ja, det er litt spesielt. Man svarer at man ikke kjenner bedriften, likevel får man en haug spørsmål om den. I tillegg kommer spørsmål som man bare kan svare på hvis man jobber i bedriften. Som hvordan de behandler ansatte, om de har "fremragende sjefer" osv. Men i andre undersøkelser lukes de man ikke kjenner ut, så da er det fristende å si at man kjenner færrest mulig (men ikke få nok til å bli screenet ut), ellers blir undersøkelsen mye lengre (men for samme belønning). Det er nok mye tullesvar i undersøkelsene også, for man lærer jo etter hvert å alltid si man bruker det undersøkelsen handler om. Jeg har tatt mange undersøkelser om røykesluttprodukter og bilbruk 😛 Anonymkode: 72b8f...008 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #33 Skrevet 28. februar 2024 Har nå meldt meg UT av meningstorget og mediapanelet. Ja, det blir kanskje noen kroner mindre på konto nå og da, men jeg har kommet til at belønningen nå er blitt så latterlig dårlig at det sannsynligvis vil være lønnsomt å bruke tiden sin på noe annet. Mindre frustrasjon, om ikke annet. Dråpen var da de tilbød 2,40 for 20 minutters "arbeid", og etter 30 min kom med "du er dessverre ikke kvalifisert til denne undersøkelsen" 😅 Norstat synes jeg fortsatt er av de bedre, bare synd at de ikke betaler ut til paypal, kun i gavekort. Og kinobillettene ble dyrere liker før jeg hadde oppnådd nok poeng. Tenker ofte jeg skal melde meg ut både her og der, men så har man ofte noen kroner til overs man ikke vil la gå til spille før man avslutter. Verste må være Coop-panelet, har tjent rundt 50 kroner på et år 🙄 Norwegian tjener jeg noen cashpoints på, men irriterende at de sender mailer når det ikke er tilgjengelige undersøkelser, typ 9 av 10 ganger. Er det først en undersøkelse, kommer gjerne flere på rappen. Liker forresten også Yougov, som gir 500 kroner i gavekort for 400 poeng, når man først kommer så langt. Anonymkode: 72b8f...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå