Gå til innhold

Til dere som er deltagere av Norstatpanel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en deltager på Norstatpanel og jeg lurer på hva deres erfaringer er med dette, får dere betalt det dere er lovet, og er det noen her som deltar på den "eye tracker" som går nå for tiden? 

Anonymkode: a857a...2f4

Skrevet

Er det en sånn brukerundersøkelsegreie?

Jeg har ikke deltatt på akkurat denne, men jeg deltok på noe lignende for noen år siden. Min erfaring er at det ikke var verdt tiden. Det var veldig lange undersøkelser med intetsigende spørsmål (f.eks. velg ordet du synes passer best til skyllemiddelet: innsmigrende, pålitelig, motiverende osv). Altså fullt av detaljerte spørsmål som en person med vettet i behold ikke ser poenget med. Så sitter du der i kanskje en halvtime og svarer, bare for å bli belønnet med kanskje 5 % rabatt eller 10 kr rabatt i en eller annen nettbutikk. Og det var jo alltid ulike nettbutikker, så det var umulig å samle opp så mye at det utgjør noe.

Anonymkode: 3054b...236

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vært medlem der (og hos userneeds som ble kjøpt opp av norstat) i flere år. Jeg løser poengene ut i gavekort på kino, og har ikke betalt for egen kinobillett siden 2017. Deltar kun på ordinære undersøkeler.

Anonymkode: 91e07...cf0

• Liker 3
Skrevet

Har fått betalt som lovet ja. Har deltatt på mange undersøkelser som er annet enn p fylle ut det på nett, og har alltid fått betalt som avtalt. 

Men deltar ikke i den som du nevner her. 
Jeg har også vunnet reisegavekort på 5k :) Så vil si det har vært verdt tiden min ja 

Anonymkode: 4d136...925

Skrevet

Alltid fått betalt som lovet ja.

Får gavekort på 1000-2000 pr år totalt.

Timebetaling er jo ikke akkurat noe å skryte av sammenlignet med en jobb, men jeg svarer på undersøkelser mens jeg tar en kopp te på kvelden, eller mens jeg venter på middagen.  Det er bedre betalt enn å bruke de minuttene til å se på tv...

Er ikke med på eyetracker.

Anonymkode: 09157...a66

• Liker 3
Skrevet

Jeg er med på ett par andre nettsteder, og får poeng som etter hvert kan innløses som gavekort. Jeg pleier vanligvis å selge disse gavekortene da. Trenger egentlig ikke mer "ting og tang" akkurat nå. 

Hvis man uansett bare skal drive med litt tilfeldig surfing på Internett, eller hvis man uansett ikke gjør noe annet enn å glo på TV-skjermen, så kan det vel ikke "skade" å samtidig tjene noen kroner her og der ved å heller tjene noen kroner på denne måten.         

Anonymkode: ba5c9...3e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er med i 3 sånne panel jeg, så det blir litt gavekort og slikt. For meg er det supert da, jeg trenger f.eks sengetøy og liker godt de fra HM. Da passer det fint å spare opp til gavekort fra HM.  Og av og til trenger jeg treningstøy/sommertøy eller hva det skulle være så da velger jeg gavekort fra Zalando. Eller fra Plantasjen, som jeg sparer opp til nå. Mange muligheter. 

Kan bruke det på Mc'ern, Foodora og Peppes og for den saks skyld. Jeg kjøpte også en del julegaver (babytøy og bøker) via gavekort, så da sparte jeg en del penger faktisk :) Tar ikke så lang tid når man først sitter med det syns jeg da. 

Anonymkode: 06111...4db

• Liker 2
Skrevet

Får alltid det som er lovet, men får jo bare skarve "poeng" som man bruker laaaang tid på å få gjort noe med.

Anonymkode: c765d...c72

Skrevet

Jeg er med, og får vel inn ca. 1000 kr i året på det. Men synes undersøkelsene er ensformig og mye om det samme. 

Skal sies at jeg synes også det er dårlig betalt. Det har vært 1 kr pr. minutt i mange, mange år nå, tross for både lønnsøkninger og inflasjonsøkninger. 

Har dog takket nei til disse telefonintervjuene. Det skal de bare ha de som vil. 

Anonymkode: 84db1...d60

Skrevet

Skal være enig i at undersøkelsene er ensformige, og ofte er formuleringer så dårlige at jeg tviler for at undersøkelsen egentlig er så mye verdt. Og denne trenden med å koble følelser til bedrifter man knapt vet noe om kunne de stappet et visst sted. Når de ber meg krysse av for bedrifter/produkter/ol som jeg "kjenner til", så velger jeg kun de jeg faktisk har hatt erfaring med.

Anonymkode: 91e07...cf0

• Liker 1
Skrevet

Ja, Norstat er en seriøs aktør og betaler mer enn andre (selvom det er ganske dårlig "betalt"). Bruker det på gavekort til f eks Foodora, Ikea eller HM. Jeg svarer på undersøkelser når jeg sitter på bussen eller i andre vente -situasjoner. Har også deltatt på smaksundersøkelser, men syns det var litt lite ut i fra hvor mye tid jeg brukte på å reise til/ fra og tidsbruk på selve smakstesten.

Samboer har deltatt på mer inngående undersøkelser og vært der i flere timer. Da fikk de pizza, brus og jeg tror sånn 600 kroner eller noe i gavekort. For min del som er i full jobb får jeg det ikke til tidsmessig, men ville nok deltatt mer om jeg av en eller annen grunn hadde mye tid da. Var student eller noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei, jeg er en deltager på Norstatpanel og jeg lurer på hva deres erfaringer er med dette, får dere betalt det dere er lovet, og er det noen her som deltar på den "eye tracker" som går nå for tiden? 

Bruker «myntene» på Kinobilletter. Funker fint det.

Anonymkode: c498c...e6a

Skrevet

Er der en glitch hos norstat? Har fått undersøkelen ang hvilken radiokanal jeg bruker for å høre musikk flere ganger om dagen de siste dagene.

Anonymkode: 4d136...925

Skrevet

Jeg deltar i eye tracker og i forbindelse med denne undersøkelsen, har kundeservice vært veldig ufordragelige mot meg, 

• Hjerte 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er med i 3 sånne panel jeg, så det blir litt gavekort og slikt. For meg er det supert da, jeg trenger f.eks sengetøy og liker godt de fra HM. Da passer det fint å spare opp til gavekort fra HM.  Og av og til trenger jeg treningstøy/sommertøy eller hva det skulle være så da velger jeg gavekort fra Zalando. Eller fra Plantasjen, som jeg sparer opp til nå. Mange muligheter. 

Kan bruke det på Mc'ern, Foodora og Peppes og for den saks skyld. Jeg kjøpte også en del julegaver (babytøy og bøker) via gavekort, så da sparte jeg en del penger faktisk :) Tar ikke så lang tid når man først sitter med det syns jeg da. 

Anonymkode: 06111...4db

Hvilke er det, link? 

Skrevet

Jeg var med i ett års tid, så gadd jeg ikke mer. For på hver eneste av undersøkelsene, så fikk jeg «beklager, du er ikke i målgruppen» etter at jeg hadde fylt ut mange svar. Dermed fikk jeg heller aldri betalt. Så jeg kastet bort mye på tid uten å få noe tilbake.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får ut omtrent 1000kr året, ikke de store summene altså men så tar jeg bare undersøkelser i dødtid der ingenting annet skjer, i badekaret, på bussen, mens jeg venter osv.

Jeg har tatt et par slike større undersøkelser også med bedre betaling men de er såpass kjedelige og tidkrevende at jeg ikke føler det er verdt det. 1000kr for en kveld er greit nok men mindre enn det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 7fe1b...70f

Skrevet

Svarer på noen av dem, men så lenge de kun går etter spesielle målgrupper, blir svarene de får egentlig ikke brukbare for noe utenom markedsføring. Ønsker undersøkelser som blir brukt i forskningssammenheng.

Anonymkode: 8d24a...1f7

Skrevet

Ja, pleier får rundt 2000-3000 i året. Får gjerne 2-3 samtaler i året, og da tjener en fort 500-800 poeng for å være med på en samtale som tar rundt 1 time. 

Anonymkode: cdaa2...20c

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er med, og får vel inn ca. 1000 kr i året på det. Men synes undersøkelsene er ensformig og mye om det samme. 

Skal sies at jeg synes også det er dårlig betalt. Det har vært 1 kr pr. minutt i mange, mange år nå, tross for både lønnsøkninger og inflasjonsøkninger. 

Anonymkode: 84db1...d60

1 hour ago, Hulderen said:

Jeg var med i ett års tid, så gadd jeg ikke mer. For på hver eneste av undersøkelsene, så fikk jeg «beklager, du er ikke i målgruppen» etter at jeg hadde fylt ut mange svar. Dermed fikk jeg heller aldri betalt. Så jeg kastet bort mye på tid uten å få noe tilbake.

Jeg er med i flere ulike panel, og norstatpanelet er blant de bedre når det gjelder å bli screenet ut. Der får jeg som regel beskjed etter få spørsmål. På en del andre, som feks Meningstorget, har jeg opplevd å svare på sikkert 100 spørsmål og så få beskjed om at jeg ikke passer inn. 

Synes generelt betalingen i alle de undersøkelsene blir stadig dårligere. Ofte mye mindre enn 1 krone minuttet også. Og hvis man svarer "for raskt" kan man også bli screenet ut. Jeg pleier kjøpe kinobilletter for Norstatpoengene, siden man betaler mindre for en gratisbillett enn det koster å betale full pris. Men om det er verdt det i lengden, nja. Blir mest av gammel vane. Og så har man jo gjerne noen poeng til overs når man løser inn et gavekort, så fortsetter man. 

Anonymkode: 72b8f...008

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...