AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Må flytte til en leilighet med 3 soverom og har 3 barn. Minste er 8 og 11, og så en 15-åring. Vurderte først at to yngste skulle få dele det største soverommet, men kom på tanken om kanskje 8-åringen skulle få dele med meg heller? Tenkte å dele av rommet med enkel skillevegg slik at min del ble nøytral og han kunne ha venner på besøk på sin del med alle tingen sine. Det er et ganske stort rom, men kun ett vindu og det er borettslag så kan ikke sette inn et til. (Har ikke råd til det heller) Noen tanker eller erfaringer om det? Anonymkode: baa66...756
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 15 åringen bør ha det største soverommet så det er plass til besøk. Anonymkode: bcd70...c49
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Bruk heller stua til deg, men sett likevel av mulighet til å bruke det største rommet til et sted å kunne trekke seg unna. Anonymkode: d475c...6fc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruk heller stua til deg, men sett likevel av mulighet til å bruke det største rommet til et sted å kunne trekke seg unna. Anonymkode: d475c...6fc At alle barna får egne rom.. Anonymkode: d475c...6fc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Jeg løste det med å ha køyeseng på soverommet. Jeg sov nederst. Rommet var innredet som et barnerom. Det gikk helt fint for jeg skulle bare sove der. Når barnet ble 12 år endte jeg med å sove i stua. Ikke optimalt, men sånn ble det. Anonymkode: b25d4...460 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Jeg ville kanskje gitt 15-åringen det mellomste soverommet og latt de to yngste dele det største (gjerne med skillevegg om de ønsker det) og så hadde jeg innredet det minste som et kombinert voksensoverom og ekstra stue ved å ha en seng med lagringsplass under som enkelt kan gjøres om til sofa ved å pakke vekk sengetøy i skuffen under og legge på masse puter. Da er det enkelt for alle barna å ha besøk av venner og få være i fred samtidig som du slipper å sove på stua. Anonymkode: f5d51...375
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 Jeg hadde tatt det minste rommet selv, og latt de to yngste dele det største. 15-åringen får eget rom, kanskje med køyeseng (sover øverst, sofa/gjesteseng nederst). Så spørs det jo om 15-åringen kommer til å bo hjemme etter videregående? Hvis han/hun flytter ut kan en av de andre overta rommet, og så har dere en sovesofa eller køyesenger på det største rommet slik at han/hun kan sove der i ferier. Hvis den eldste har planer om å bo hjemme etter videregående ville jeg kjøpt en fin og god sovesofa og sovet i stua selv, slik at barna fikk hvert sitt rom. Anonymkode: 783eb...8b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå