LaraC Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Jeg trenger å lufte noe, og muligens få noen innspill fra andre her. Jeg har vært sammen med samboeren min i snart 6 år. Ingen felles barn, men begge har særkullsbarn. Men nå vet jeg egentlig ikke hvordan det går. Jeg har lenge slitt med sexlysten, dette med lyst har gått i bølger hele det voksne livet mitt tror jeg. Men etter én episode, der jeg våknet etter en kveld på byen sammen med kjæresten, og merket at han hadde hatt sex med meg mens jeg sov, ble det verre (Jeg har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe han vet om). Jeg har aldri likt at noen tar på brystene mine, liker ikke å være uten bh, heller ikke når jeg har sex. Dette har egentlig ikke brydd seg om, han har bare tatt den av, mast på meg om jeg har sagt nei, sagt at puppene mine er hans og at han VIL se dem. Når han har gjort dette har jeg ikke klart å nyte sexen, men vært skikkelig anspent, og bare ventet til han skulle bli ferdig. Etterhvert begynte jeg å få smerter innvendig når vi hadde sex. Jeg klarte ofte såvidt å gjennomføre samleie, og har grått av smertene etterpå flere ganger. Smertene sitter også i dagen etter sex. I følge gyn, er det ikke noe «galt» med meg der nede, smertene skyldes innvendige muskelspenninger. Jeg har over lang tid holdt på slik, hatt sex min 1-2 ganger i uka for at han ikke skal bli sur og furten. Men nå klarer jeg det ikke lenger. Det har i lang tid vært så mye andre problemer i livet mitt også, bla sykdom i nær familie, stress på jobb.. Jeg er så sliten, og blir fysisk uvel av bare tanken på intimitet/sex (dette gjelder for så vidt også med meg selv). Det er kommet dit ar det er ubehagelig å dusje, for da må jeg være borti hele meg når jeg vasker meg. Jeg får stadige stikk fra han om at han føler seg nedprioritert, om jeg er sikker på jeg vil gå den veien jeg er på vei nå (jeg har sagt at jeg er usikker på jeg ønsker å ha det slik, om vi bør fortsette). Om kvelden når vi har lagt oss kommer spørsmålet, jeg regner med du ikke vil ha meg idag heller? Og jeg kjenner det knytter seg i meg. Om det ikke blir noe, kan han finne på å forlate soverommet, og legge seg et annet sted. En natt like før jeg sovnet sa han: «Bare så du vet det, en blowjob gir deg ingen smerter altså..» Nei, det hadde det sikkert ikke gjort, men jeg har jo ikke lyst. Jeg har fått avsmak på ALT som har med intimitet å gjøre! Jeg blir så sliten av dette. Hva kan/bør jeg gjøre her? 2 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 12. februar 2024 Slå opp og flytt for deg selv. Få fred i livet. Hvorfor utsetter du deg for dette? Anonymkode: 3f4a7...fe4 35 26
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Vis han denne posten. Anonymkode: 2c6e9...003 9 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (8 minutter siden): Jeg blir så sliten av dette. Hva kan/bør jeg gjøre her? Avslutt forholdet. Han respekterer ikke deg og mener tydeligvis at hans tilfredsetillelse er viktigere enn deg og din smerte. At han voldtar deg sier jo sitt. Anonymkode: 0607d...055 30 2 17
PurpleTuliip Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Hvorfor er du sammen med dette mennesket? Han virker jo til å ha null empati og bry seg kun om egne behov. har han sex med deg mot din vilje er han en voldtektsmann. Redd deg selv ut fra denne relasjonen mens du enda kan. 13 6
LaraC Skrevet 12. februar 2024 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2024 Kom til å tenke på at det er urettferdig av meg og ikke få frem at han er en god mann på andre måter. Han sier at han prøver å sørge for at jeg har det bra, og ikke skal mangle noe. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (Akkurat nå): Kom til å tenke på at det er urettferdig av meg og ikke få frem at han er en god mann på andre måter. Han sier at han prøver å sørge for at jeg har det bra, og ikke skal mangle noe. Da må du enten holde ut og ikke klage, eller gjøre noe drastisk med livet ditt og få det bedre. Han vil ikke like det uansett hva du gjør, så da blir det deg og ungene eller han du skal prioritere. Håper du gjør det rette. Mange har lidd i stillhet "fordi han jo er sånn en grei mann ellers". Er der et stort problem og du lider under det, så gjør noe med det nå. Lykke til. 🌹 Anonymkode: 376c6...8a6 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 Gikk inn i tråden og trodde dette var en ny høytid. Sexmas the new christmas. Går skuffet ut igjen. Anonymkode: ac406...c2e 4 1
Mardina Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (5 minutter siden): Kom til å tenke på at det er urettferdig av meg og ikke få frem at han er en god mann på andre måter. Han sier at han prøver å sørge for at jeg har det bra, og ikke skal mangle noe. Nei, han er ingen god mann. Han voldtar deg, når han finner det for godt og respekterer deg ikke. Kom deg ut av dette forholdet asap! 21 9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (6 minutter siden): Kom til å tenke på at det er urettferdig av meg og ikke få frem at han er en god mann på andre måter. Han sier at han prøver å sørge for at jeg har det bra, og ikke skal mangle noe. Han sier? Du har sikkert din egen vurdering om han sørger for at du har det bra. Enten sørger han for at du har det bra, eller så gjør han det ikke. Du vet svaret. Anonymkode: adc89...7a6 13
1000x Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (4 minutter siden): Kom til å tenke på at det er urettferdig av meg og ikke få frem at han er en god mann på andre måter. Han sier at han prøver å sørge for at jeg har det bra, og ikke skal mangle noe. Du må prate med noen som kan hjelpe deg. Det er ikke en god følelse å ha lite lyst selv, og det kan være fryktelig frustrerende for den andre. Å trekke seg unna og resignere tror jeg ikke er det rette valget. Problemet ditt kan helt sikkert løses. Du er attraktiv og fin for din mann, du må finne en glede i dette, ikke alle kvinner er så heldige. Og mannen din må selvsagt slutte å oppføre seg som en bortskjemt unge.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 Seks år sammen og han vet ikke bedre enn dette? Da vet du hvordan det blir framover og om du vil/kan leve med det. Virker som du til en viss grad har lært deg å finne deg i det. Vi mennesker er jo sånn at vi tøyer grensene mer og mer. Får oppriktig vondt av deg når jeg leser dette, jeg bruker ikke å si at folk bør gå fra hverandre når jeg ikke kjenner til begge sidene, men her håper jeg faktisk at du går fra han. Tror du trenger ro og masse egenomsorg, være sammen med barnet ditt, eventuelt også venner og familie, og kunne kjenne deg trygg. Anonymkode: 115a3...7d9 8 1 3
Fighter83 Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 LaraC skrev (14 minutter siden): Jeg trenger å lufte noe, og muligens få noen innspill fra andre her. Jeg har vært sammen med samboeren min i snart 6 år. Ingen felles barn, men begge har særkullsbarn. Men nå vet jeg egentlig ikke hvordan det går. Jeg har lenge slitt med sexlysten, dette med lyst har gått i bølger hele det voksne livet mitt tror jeg. Men etter én episode, der jeg våknet etter en kveld på byen sammen med kjæresten, og merket at han hadde hatt sex med meg mens jeg sov, ble det verre (Jeg har blitt utsatt for overgrep tidligere, noe han vet om). Jeg har aldri likt at noen tar på brystene mine, liker ikke å være uten bh, heller ikke når jeg har sex. Dette har egentlig ikke brydd seg om, han har bare tatt den av, mast på meg om jeg har sagt nei, sagt at puppene mine er hans og at han VIL se dem. Når han har gjort dette har jeg ikke klart å nyte sexen, men vært skikkelig anspent, og bare ventet til han skulle bli ferdig. Etterhvert begynte jeg å få smerter innvendig når vi hadde sex. Jeg klarte ofte såvidt å gjennomføre samleie, og har grått av smertene etterpå flere ganger. Smertene sitter også i dagen etter sex. I følge gyn, er det ikke noe «galt» med meg der nede, smertene skyldes innvendige muskelspenninger. Jeg har over lang tid holdt på slik, hatt sex min 1-2 ganger i uka for at han ikke skal bli sur og furten. Men nå klarer jeg det ikke lenger. Det har i lang tid vært så mye andre problemer i livet mitt også, bla sykdom i nær familie, stress på jobb.. Jeg er så sliten, og blir fysisk uvel av bare tanken på intimitet/sex (dette gjelder for så vidt også med meg selv). Det er kommet dit ar det er ubehagelig å dusje, for da må jeg være borti hele meg når jeg vasker meg. Jeg får stadige stikk fra han om at han føler seg nedprioritert, om jeg er sikker på jeg vil gå den veien jeg er på vei nå (jeg har sagt at jeg er usikker på jeg ønsker å ha det slik, om vi bør fortsette). Om kvelden når vi har lagt oss kommer spørsmålet, jeg regner med du ikke vil ha meg idag heller? Og jeg kjenner det knytter seg i meg. Om det ikke blir noe, kan han finne på å forlate soverommet, og legge seg et annet sted. En natt like før jeg sovnet sa han: «Bare så du vet det, en blowjob gir deg ingen smerter altså..» Nei, det hadde det sikkert ikke gjort, men jeg har jo ikke lyst. Jeg har fått avsmak på ALT som har med intimitet å gjøre! Jeg blir så sliten av dette. Hva kan/bør jeg gjøre her? Send han dette du skriver her pr sms! Han må få vite at det som skjer med deg av han er overgrep, gang på gang. Ingen vil vel bli definert som overgripere om hensikten ikke er det eller hva? Må ganske kraftig ord til for at han skal forstå tenker jeg. Også må dere nok få reparert dette via terapi på et vis. Sex med hverandre sånn som det er pr nå mellom dere er ikke sex men overgrep. Og det burde legges i brakk en laaaaang stund. 7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 1000x skrev (2 minutter siden): Du må prate med noen som kan hjelpe deg. Det er ikke en god følelse å ha lite lyst selv, og det kan være fryktelig frustrerende for den andre. Å trekke seg unna og resignere tror jeg ikke er det rette valget. Problemet ditt kan helt sikkert løses. Du er attraktiv og fin for din mann, du må finne en glede i dette, ikke alle kvinner er så heldige. Og mannen din må selvsagt slutte å oppføre seg som en bortskjemt unge. Seriøst? Anonymkode: 115a3...7d9 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #15 Skrevet 12. februar 2024 Du må ta dine egne behov på alvor. Enten ved å sette tydelige grenser, forbedre kommunikasjonen, ta ham med i parterapi, osv, eller så må du gå. Jeg tror det enkleste er å gå, for han høres virkelig ikke ut som en type som har evnen til å sette seg inn i din situasjon. At han har et behov for sex er helt legit, og veldig forståelig, men når han ignorerer dine grenser gang på gang, maser og reagerer med sinne når han ikke får det som han vil, og til og med voldtar deg i søvne - da er det ikke mye håp spør du meg 🚩 Anonymkode: 687bb...ce6 5 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #16 Skrevet 12. februar 2024 Har du snakket med kjæresten din ordentlig? Har du satt deg ned med han, og fortalt at du får smerter fordi du "gruer deg" så mye til sex? Har du FORTALT HAN hva som faktisk er greia? Etter hva jeg ser i innlegget ditt, har dere ikke kommunisert. Og om du har sagt til han "JEG FÅR VONDT AV TANKEN PÅ SEX OG FÅR VONDT NÅR DU HAR SEX MED MEG" og han likevel gir faen. Ja, da lurer jeg på hvorfor du i det hele tatt er sammen med han. Man kan være glad i noen, man kan elske noen, man kan ønske at alt skal være fint, men noen ganger må man faktisk gå fra mennesket selv om. Anonymkode: 2c4b8...96d 9
Forvirret23 Skrevet 12. februar 2024 #17 Skrevet 12. februar 2024 Dette her kan ikke fikses samme denne mannen, han har voldtatt deg i søvne og gjør ting som går over dine grenser. Han stopper ikke når du sier i fra, denne mannen er ingen god mann. Du er nødt for å passe på deg selv for du ødelegger deg selv når du fortsetter slik, kroppen din sender deg nå sterke signaler. Lytt til de og kanskje du en dag igjen kan ha sex med en bra mann som respekterer deg og dine grenser, ett sted du er trygg. Det finnes menn der ute som er trygge, gode og omsorgsfulle, men trenger ikke å bli hos en som gjør kroppen din så vondt 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #18 Skrevet 12. februar 2024 Dette er sikkert kjempevanskelig for han også. Han har helt naturlige behov for intimitet og sex. Ingenting ekstremt i det han ønsker seg av deg, bare helt normalt, så vidt jeg forstår av det du beskriver. Nå har han funnet godjenta som han liker så godt. Men det viser seg at godjenta er traumatisert etter overgrep og ikke i stand til å ha et naturlig, avslappet og normalt forhold til kropp og sex. Hadde jeg vært din mann, ville jeg vært veldig fortvilt over situasjonen. Jeg tror dere bør søke profesjonell hjelp. Gjerne begge to sammen, men spesielt du, ts, trenger hjelp til å bearbeide følelsene og traumene dine, tror jeg. Det finnes helt sikkert psykologer og sexologer som kan hjelpe dere videre i forholdet deres. Om du fortsetter å avvise samboeren din uten å ta tak i disse problemene, tror jeg det kan bli vanskelig å holde dette forholdet flytende. Anonymkode: f6c3d...dd7 4
Isambard Skrevet 12. februar 2024 #19 Skrevet 12. februar 2024 Gud bedre - du må bare gjøre det slutt. Det han driver med er helt grusomt. 9 9
PM75 Skrevet 12. februar 2024 #20 Skrevet 12. februar 2024 Kan det være at du er dårlig på å sette grenser? Og han ekstremt dårlig på å respektere grensene dine? Sex er bare smerte for deg, slik som det er nå. Jeg tenker det hadde vært fint for deg å prate med noen om dette. Og da helt uavhengig av om du vil fortsette i dette forholdet eller ikke. Men av hensyn til deg selv og hvilket forhold du har til din egen kropp. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå