Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke undersøkt hvilke kredittkort som er best de siste årene.

Jeg har ikke bil og bruker følgende:

• Ikano Visa til dagligvarer
  • Morrow til netthandel og i vanlige butikker
  • Norwegian av og til på reiser

Finnes det bedre kredittkort enn disse tre?

Anonymkode: 4ca53...664

• Liker 1
Skrevet

Uten at jeg har spesielt greie på det: det finnes trolig mer optimale løsninger, avhengig av handlemønster og ikke minst hva en ønsker å oppnå: opptjening av bonus eller %-rabatt på hver faktura. Men rent praktisk: hva skal du med det Morrow-kortet? Mao: hvilke fordeler gir det deg kontra det å benytte et av de andre kortene dine? Ser bare at det blir flere kort og mer å holde styr på?

Anonymkode: 37d2c...db5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uten at jeg har spesielt greie på det: det finnes trolig mer optimale løsninger, avhengig av handlemønster og ikke minst hva en ønsker å oppnå: opptjening av bonus eller %-rabatt på hver faktura. Men rent praktisk: hva skal du med det Morrow-kortet? Mao: hvilke fordeler gir det deg kontra det å benytte et av de andre kortene dine? Ser bare at det blir flere kort og mer å holde styr på?

Morrow har 2 % bonus på netthandel og 1 % i alle andre butikker. Norwegian har 0,5 % cashback hos alle. Ikano har 2 % rabatt på dagligvarer.

Dermed lønner det seg med Morrow for alt utenom dagligvarer.

Anonymkode: 4ca53...664

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste nylig en artikkel i avisen om kredittkort og der ble de 3 nevnt i HI anbefalt, i tillegg til FlexiVisa som gir 4% på drivstoff, men det er jo ikke aktuelt her. Jeg har lurt på det samme, men det dukker ikke opp noen nye kort med gode fordeler når jeg søker i alle fall. 

Jeg bruker Ikano, Morrow og Norwegian på samme måte som deg, ts, i tillegg FlexiVisa for drivstoff og YXVisa for 100 kr rabatt pr mnd på streaming. 

Anonymkode: ea383...8fc

• Liker 1
Skrevet

Jøss, her var det jo et par gode tips. 👍 Med Ikano til dagligvarer og et YXvisa til kun til streaming (f.eks. netflix) tilsvarer det 2500 netto kroner i året for meg. Flexivisa til drivstoff med 4% rabatt er jo også verdet å ta med seg.

Det er verdt et  par ekstra innlogginger i måneden.

Har andre flere gode tips må dere gjerne fylle på i denne tråden? 🙂

• Liker 1
Skrevet

Desverre får man ikke tak i yxvisa for tiden.

Anonymkode: 8b5c2...575

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Desverre får man ikke tak i yxvisa for tiden.

Hvorfor ikke?

Anonymkode: cd3e2...473

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Anonymkode: cd3e2...473

Det kan jeg ikke vite.

Skrevet

Jeg bruker Trumf Visa på ting jeg får rabatt på der. Ellers bruker jeg Norwegian for å spare cashpoints, selv om det har blitt et dårlig kort. Var ikke klar over Ikano, men orker ikke enda et kort.

Anonymkode: 3b10c...353

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jeg ikke vite.

Men da kan du kanskje si hvordan du innehar denne kunnskapen da? Det at Resurs Bank/YAbank har overtatt selve driften av YXvisa skal ikke ha påvirket tjenestene?

Ellers er jeg enig med forrige innlegg: Norwegian-kortet er ikke attraktivt å bruke etter alle endringene. Først satte de ned omsetningsbeløpet for full opptjening til 150' i året, deretter skrotet de langdistanserutene og satte ned bonusopptjening til 0,5%... Det er en dårlig deal i disse dager.

Skrevet

Men da kan du kanskje si hvordan du innehar denne kunnskapen da? Det at Resurs Bank/YAbank har overtatt selve driften av YXvisa skal ikke ha påvirket tjenestene?

Ellers er jeg enig med forrige innlegg: Norwegian-kortet er ikke attraktivt å bruke etter alle endringene. Først satte de ned omsetningsbeløpet for full opptjening til 150' i året, deretter skrotet de langdistanserutene og satte ned bonusopptjening til 0,5%... Det er en dårlig deal i disse dager.

Tjenestene for eksistetende kort er foreløpig oppe. Men en får ikke yxvisa lengre, etter at Resurs overtok.

Skrevet

Jeg har også Saga (superuker, diesel og loungetilgang), og Trumf, som knapt er i bruk lenger. 

Anonymkode: 73d8e...2ff

Skrevet

Tjenestene for eksistetende kort er foreløpig oppe. Men en får ikke yxvisa lengre, etter at Resurs overtok.

Usj, nå var jeg inne og sjekket – du har helt rett. 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Usj, nå var jeg inne og sjekket – du har helt rett. 😔

Ja, desverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva, får man cash points bare opptil 150 000 i året??  Det har jeg ikke fått med meg… da må jeg skaffe meg et annet kort…

Anonymkode: 37b81...0fa

Skrevet

Hovedpoenget med norwegian kortet er vel gebyrfri uttak av så mange utenlandske kontanter en bare vil og at en får trygt betalt i utlandet uten å utløse et helvetes hav av gebyrer.

Anonymkode: 1e469...846

Skrevet

Trumf visa om du handler på kiwi er i allefall et sikkert kort

Skrevet
liv skrev (8 timer siden):

Trumf visa om du handler på kiwi er i allefall et sikkert kort

Om du først scanner trumf koden, så bruker Ikano, så får du 1% trumfbonus og 2% rabatt. i stedet for bare 2% trumf på trumf visa. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Om du først scanner trumf koden, så bruker Ikano, så får du 1% trumfbonus og 2% rabatt. i stedet for bare 2% trumf på trumf visa. 

Trumf app? dette må jeg vurdere, har visa kort tilknyttet trumf, men kunne godt ordnet noe mer. Mastercardet mitt som ikke gir noe som helst bonus skulle vært byttet ut🫣På tide å ta tak i dette; takk ts, for påminnelse😅

Anonymkode: 593da...00b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Yx Visa kan fremdeles bestilles på https://www.ya.no/soknadpriv-yxvisa

Anonymkode: 2a2a1...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...