AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Del Skrevet 12. februar 2024 Lager et minikjøkken der platetoppen ikke er integrert. Dvs at den en en såkalt bærbar topp, som tas frem ved behov. Men, trenger man likevel en vifte? Den får nok en fast, naturlig plass når den brukes, og vil nok brukes 4-5 ganger i uken. Rommet er en åpen stue/kjøkkenløsning med vinduer/veranda rett i nærheten. Anonymkode: 8d43d...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millinea Skrevet 12. februar 2024 #2 Del Skrevet 12. februar 2024 Går bra med bare å lufte. Men ikke kok ting på plata og ha det under et skap e.l. Må være klaring helt til taket, ellerså tar fukten og ødelegger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Del Skrevet 12. februar 2024 Det er et herk å ikke ha vifte. Særlig hvis en skal steke ting. Hvis du har muligheten, om ikke annet til en kullfilter-ventilator, ville jeg ha satt opp Anonymkode: c7aa2...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. februar 2024 #4 Del Skrevet 12. februar 2024 Bør ha en ventilator, enten med avkast direkte til friluft eller kullfilter. Litt avhengig av hva du lager vil det bli en del fett i lufta, som vil sette seg i vegger og tak, og antagelig alle andre overflater i nærheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 12. februar 2024 #5 Del Skrevet 12. februar 2024 Er dette en fast installasjon eller bare noe midlertidig/hytteløsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Del Skrevet 12. februar 2024 Snublefot62 skrev (1 time siden): Er dette en fast installasjon eller bare noe midlertidig/hytteløsning? Fast løsning. ts Anonymkode: 8d43d...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Del Skrevet 12. februar 2024 Om du ikke har vifte så vil det lukte mat av alt du har selv om du lufter. Skikkelig ekkelt med matlukt i alt av møbler, klær, gardiner osv. Anonymkode: 21518...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fast løsning. ts Anonymkode: 8d43d...f89 Nei usj, for fast installasjon burde du DEFINITIVT ha vifte. Ellers kommer hele kåken til å lukte kuk etter noen uker. Anonymkode: d2566...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Del Skrevet 12. februar 2024 Ja, en må ha vifte. Anonymkode: 7cefc...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Del Skrevet 12. februar 2024 Å koke mat uten å ha ventilator over er galskap. Sorry.. Anonymkode: ff4eb...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #11 Del Skrevet 12. februar 2024 Svigermor hadde ikke-fungerende vifte i noen år. Alt hjemme hos dem luktet stekeos, samme med oss og barna når vi hadde vært på besøk. Vi arvet en stol av dem en gang, og den, samt rommet den sto i, luktet i mange uker. Anonymkode: 664f2...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Del Skrevet 12. februar 2024 Takk for svar alle sammen😊 Tenker jeg får gå for en kokeplate med integrert vifte, og heller sette inn en smalere vask for å få nok benkeplass🤞 ts Anonymkode: 8d43d...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #13 Del Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar alle sammen😊 Tenker jeg får gå for en kokeplate med integrert vifte, og heller sette inn en smalere vask for å få nok benkeplass🤞 ts Anonymkode: 8d43d...f89 Smal vask er noe herk, men definitivt å foretrekke fremfor å være uten kjøkkenvifte! Så du gjør riktig valg nå som du går for vifte Jeg har bodd uten vifte, og det hjelper ikke å bare lufte. Når det er åpen løsning så blir alt luktende, selv om man lufter godt. Husker ene stedet jeg bodde, åpen løsning kjøkken, stue og gang. Det var ikke veldig lite. Jeg var god på å lufte også. To dager etter jeg hadde laget meg en gryterett med en del krydder kom en venninne og hentet meg med bil. Da jeg satte meg inn i bilen kommenterte hun "åh, du har hatt god middag i dag, det lukter jeg". Alle klærne mine var nyvasket, men vinterjakken hadde hengt i gangen... Samme sted var huseier ekstremt opptatt at jeg måtte lufte når jeg laget mat. Samtidig som jeg fikk klager fra huseier hvis de luktet mat (jeg bruker normalt sett lite krydder i mat, så ikke akkurat sterk matlukt heller) når jeg luftet når jeg laget mat. Den viften de hadde lovet å få opp umiddelbart da jeg flyttet inn, den var fremdeles ikke montert da jeg flyttet derfra etter tre år... Så permanent løsning = må ha vifte! Anonymkode: 3835a...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #14 Del Skrevet 12. februar 2024 Det var ikke vifte i studentboligen min i Tyskland. Det var helt krise. Nå bodde vi 4 stykker der, så det kjøkkenet ble nok brukt ganske mye mer, men ALT hadde et tynt lag av harskt fett rundt seg. Gulvet, vegger, skapdører, alt som stod på kjøkkenbenken og i hylla på kjøkkenet 🤢 Husker jeg skrubbet og vasket ned hele kjøkkenet da jeg flyttet inn (det var ikke alt som var mulig å få vekk), men jeg forstod raskt at uten kjøkkenvifte var det en tapt kamp. Jeg ville også vært stresset med tanke på fukt man ikke får ut av huset, som kan gi opphav til sopp og råte. Den samme bekymringen har jeg med kullfilter (leste en artikkel om det den gangen. Tror det var denne den er gratis, men krever innlogging). så jeg klarte å "overtale" kjøkkenleverandøren til å la meg slippe sånn kullfilter som drar osen ned fra koketoppen i stedet for ordentlig vifte som suger osen ut av huset. "Alle" mener jo at kullfilter er svaret på alle livets problemer, så det kreves litt arbeid å snakke seg vekk fra det. Anonymkode: e398c...97d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. februar 2024 #15 Del Skrevet 12. februar 2024 Jeg synes kjøkkenvifte er et must. Jeg bodde i en utleieleilighet hvor det ikke var det og for å si det sånn, fett og matrester samlet seg rundt komfyren og andre steder på kjøkkenet 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #16 Del Skrevet 13. februar 2024 newman01 skrev (21 timer siden): Bør ha en ventilator, enten med avkast direkte til friluft eller kullfilter. Litt avhengig av hva du lager vil det bli en del fett i lufta, som vil sette seg i vegger og tak, og antagelig alle andre overflater i nærheten. Hva med vannkoker? Jeg har vannkoker under skap, og når den koker så går dampen til undersiden av et skap, gjør det noe, i lengden? Anonymkode: 98e4c...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. februar 2024 #17 Del Skrevet 13. februar 2024 Før eller siden klarer dampen å komme seg forbi folien på kjøkkenfronten og så begynner sponen å utvide seg. Skrogene er ikke spesielt vanntette i skruehull og skjøter, så der kan det også bli stygt. Så ikke anbefalt. Det er jo bare å trekke ut vannkokeren når den er i bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå