AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Barn fra 11 år og opp her. Jeg har markert dagen tidligere år, med kake. Men i år droppet jeg det og tenkte at de kan gratulere om de vil. De visste at det var morsdag, men de sa ingenting. Jeg forventet det ikke. Bursdagen min må jeg også arrangere selv om det skal bli noe, inkludert gaver. Tror kanskje dette er noe jeg burde ha lært dem, men det har jeg ikke gått inn for å gjøre. Har bare arrangert alt alltid. Er ikke skuffet, fordi jeg vet at det er sånn. Men har andre det også sånn hjemme, eller stiller barna opp og fikser? De som er litt større. Anonymkode: 0e26a...918
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Vi har barn i samme alder. Jeg (pappa) må organisere, ellers skjer det ikke noe. Et av barna hadde tegnet et kort og så serverte vi kaffe på senga. Anonymkode: 57f34...735 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har barn i samme alder. Jeg (pappa) må organisere, ellers skjer det ikke noe. Et av barna hadde tegnet et kort og så serverte vi kaffe på senga. Anonymkode: 57f34...735 Så koselig at du ordner med det! Anonymkode: 0e26a...918
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Jeg fikk en klem av hun eldste(18), men hun er opptatt av sånne ting selv om ikke jeg er det. Min mor er opptatt av sånne ting, men hun har ikke lært oss hva vi bør gjøre og ender ofte opp med å bli sluffet om hun ikke får gave. For mødre som ønsker oppmerksomhet i fremtiden vil jeg tro beste metode er å vise tydelig for sine barn hva hun gjør med sin mor, og hvorfor. La dem høre formuleringer på hvordan man kan uttrykke kjærlighet, og den andre forelderen bør hjelpe dem i gang så lenge de trenger. Anonymkode: a3deb...1f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Mine to store på 13 og 16 år, gjorde ikke så mye ut av det. Men jeg fikk en gratulasjon av 13 åringen da jeg minnet hun på dagen, og en god, lang og varm klem fra 16 åringen min. Det var en klem jeg har savnet, en sånn lang og omfavnet klem. Det betydde mye for meg. Anonymkode: 6641c...3df 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 I år fikk jeg faktisk en pakke kun fra 17 åringen som hun hadde kjøpt selv, far hadde ordnet med pakke fra alle 3 + hjalp 11 åringen med kaffe på senga. 15 åringen var det ikke så mye som et gratulerer fra. Er vant til at de 2 eldste ikke har brydd seg de siste 5 årene. Anonymkode: 297f8...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 Kaffe på senga servert av fjortenåringen samt gave og smykke hun har lagd selv. Er alenemor, så da er det ekstra stas å få kaffe servert. Anonymkode: e5bfa...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 Hørte ikke et pip fra sekstenåringen her😅 Forsåvidt ikke fra mannen heller. Anonymkode: 64b65...53a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 Vi feirer verken mors- eller farsdagen så det blir irrelevant for oss. Men jeg har tenkt på akkurat dette i andre sammenhenger, som bursdag. Og jeg tror det må læres, men ikke av at du sier rett ut "Dette er dagen min. Gjør stas på meg." Barn må se at andre gjør det. Hvis dere skal feire disse dagene så må du og mannen din lære dem å gjøre det for hverandre. Samme med bursdager. Eventuelt kan de se hva du gjør for din mor. Hvis du er enslig så bør noen andre i familien ta ansvar og hjelpe dem å finne på noe for deg. Som du sier selv så går det ikke av seg selv. Kanskje spesielt ikke hvis du har arrangert for dem før. Anonymkode: 3e1c0...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har flere barn, og de er utrolig forskjellige. Et av dem har alltid elsket å ordne i stand med gaver og kort osv. i alskens anledninger, mens et annet ikke engang bryr seg noe større om sin egen bursdag. De har jo vokst opp i samme familie og sett de samme tradisjonene, så jeg tror man også må ta med i beregningen at personlighet spiller inn her. Anonymkode: 680c8...dc2 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 Jeg sier at jeg ønsker meg tegninger og da får jeg det
Nonish91 Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 Blir så mye tull med valentines morsdag og farsdag!!! Ærlig talt trenger man virkelig en sånn dag? Hvordan er barna dine med deg ellers??? 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 Ja, mine må jeg fortelle det til, men heldigvis så bryr jeg meg null og niks om slike dager. Jeg vet at barna er glade i meg og setter pris på meg. Farsdag, morsdag, Valentines-dag - bare noe stort tull! Hater maset med kort, gaver og kaker, som blir trykket opp i trynet av kommersielle bedrifter formå sørge mest mulig. Anonymkode: bddfb...58d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kaffe på senga servert av fjortenåringen samt gave og smykke hun har lagd selv. Er alenemor, så da er det ekstra stas å få kaffe servert. Anonymkode: e5bfa...ce3 Er det mer stas å få kaffe servert når man er alenemor? Den skjønte jeg ikke. Anonymkode: bddfb...58d
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #15 Skrevet 12. februar 2024 Som "voksent barn", og mor, feiret jeg dagen med å dra hjem til mamma med blomster og bakst. Selv fikk jeg et kort av eget barn, men det var fordi jeg minnet ham på det😆 hadde nok ikke skjedd uten. Anonymkode: 9176c...84c
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. februar 2024 #16 Skrevet 12. februar 2024 Vi markerer ikke morsdag (eller farsdag, eller noen andre lignende dager), så ingen oppmerksomhet her. Får mer enn nok anerkjennelse og kjærlighet fra ungene mine i hverdagen.
Gjest jegerrinne Skrevet 12. februar 2024 #17 Skrevet 12. februar 2024 En på 17 og en på 19 her. Her så laget de frokost og dekte på border.
Dellen Skrevet 12. februar 2024 #18 Skrevet 12. februar 2024 Har aldrig varit nån som firar morsdag/farsdag, mer än och ringa och säga grattis. Jag och mannen är inte heller så stora firare av det, så jag blev lite chockad av att få frukost på sängen av dottern och mannen. Väldigt koselig, så får väl ta och köpa in god frukost till farsdag när den dagen kommer
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #19 Skrevet 12. februar 2024 Jeg er aleinemor og fikk nydelige kort og tegninger fra de minste og en veldig fin melding fra 17 åringen🥰 Han eldste hørte jeg ingenting fra. Han bor ikke hjemme og kjenner jeg han rett har han glemt det ut. Han er innimellom veldig flink til å si fine ord til meg, men kjenner jeg er bittelitt skuffet over at han glemte meg ut☺️ Anonymkode: e1393...48e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #20 Skrevet 12. februar 2024 Hadde ikke fått noe om jeg ikke hadde hintet på lørdag så mann og unger heiv seg i bilen for å kjøpe noe før alt stenget lørdag og kom med frokost på senga om en liten gave og laaaaangt brev/kort skrevet av 14-åringen. Anonymkode: f7a4d...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå