Gå til innhold

Bekymret for venninnens valg av kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er vel ikke greit å si det høyt til henne?

Hun er en av de snilleste jeg kjenner, en som alltid er der for andre og hjelper til om det er noe. Hun er sosial, empatisk, godt likt og har alltid stilt opp på bursdager/fester, og vært der for de som har trengt henne.

I helgen kom hun på besøk med den nye typen, de lå over en natt. Først så tenkte jeg at han først og fremst var hyggelig, blid, frempå, uredd, en fyr med ben i nesa med ambisjoner. Ble glad på hennes vegne,, for jeg tror han har mye av det hun trenger.

Men så bekket det litt over. Han fremsto plutselig som frekk, spydig, tok seg til rette, dårlig på sosiale koder (som dårlig antenner liksom), og en som bestemte i vel overkant over både henne og oss. Men det virker ikke som om hun forsto eller så noe av det negative slik vi så det. Jeg har ikke snakket med henne alene etter de dro lørdag. 

Er dette noe en skal nevne eller holde for seg selv? Er redd hun kan bli overkjørt og såret alt for mye, lenge før hun oppdager det selv. Hun er forresten 28 år, han 33 år (uten at det har så mye å si).

Anonymkode: 91abb...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta det opp på en fin måte, men vær forsiktig - ofte hvis man f. eks. blir manipulert eller er blendet av kjærlighet kan man dytte de enda lengre inn i "kjærestens klør" om kjæresten først er av det giftige slaget. Bare si forsiktig at du er bekymret, observerte ditt og datt, er her for henne om hun trenger støtte eller vil ut av forholdet, spør om hun har reagert selv f. eks. eller lignende. Lykke til!

Anonymkode: 13657...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...