AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #1 Skrevet 12. februar 2024 Har lest litt i diverse tråder her, og det finnes selvfølgelig ytterpunkter hvor man krever den perfekte partneren, men ser samtidig mange sorger som sannsynligvis kunne vært unngått om ikke "kjærligheten gjorde blind" 😉 Tenkte denne tråden kan bli interessant dersom man begrunner hva som er helt NO-GO, og hva som eventuelt kan kompensere. (Om det f eks er rus/avhengigheter, sykdom, utseendet, livshistorie etc.) Hva tenker folk? Og er det stor forskjell i hvordan man ser på det som mann eller kvinne? Anonymkode: 41e4d...122
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 - svært overvektig - røyker eller snuser - drikker mye Ingen ting kan kompensere. Anonymkode: 9e3aa...b85 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har lært meg at mønster i fortiden absolutt spiller en rolle. Er mannen evig singel, har 99 arbeidsplasser på cv'en, og eventuelt har rusa seg. Slike er jo ofte gode på å tro at de kompenserer med å være omtrent desperat sjarmerende, men da løper ihvertfall jeg 😆 Anonymkode: 41e4d...122 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Rus. Jeg vil kun være med noen som er rusfri eller har et lavt forbruk av rus. Ingen ulovlige midler. Han jeg er med er totalavholds. Anonymkode: 4eebf...81e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tenker at svært mange har totalt misforstått hva ‘rødt flagg’ betyr, og bruker det om preferanser og egenskaper en ønsker seg/ikke ønsker seg. Virkelige røde flagg kan ikke kompenseres for. Det er slikt som går på din sikkerhet - både fysisk, emosjonelt og økonomisk. Signaler på at personen og forholdet kan være farlig og ødeleggende for deg. Anonymkode: fa9fb...85d 2 4
Gjest ti10 Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Greia med røde flagg er vel at ingenting kan kompensere for dem. Det er så alvorlige ting at man bare skal løpe uten å se seg tilbake. Litt uheldige egenskaper/trekk blir noe annet, og det er kanskje sånne du egentlig mener, TS?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 For meg er det et rødt flagg hvis mannen er ekstremt gjerrig. Dette gjelder ikke kun økonomi, det kan like gjerne handle om tjenester, kjærtegn, ros og omsorg. Hvis mannen er mest glad i å få, og ikke særlig glad i å gi, så er han utelukket for meg. Anonymkode: 2291e...e8e 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): - svært overvektig - røyker eller snuser - drikker mye Ingen ting kan kompensere. Anonymkode: 9e3aa...b85 Jeg kunne ikke skrevet det bedre. Anonymkode: 0a3ab...ddd
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 Tidligere rus og kriminalitet. For øvrig: -aggressiv -manglende omsorg for barn og dyr - mangel på selvironi og/eller humor generelt. -fordomsfull -selvsentrert -belærende -Lite raus generelt Anonymkode: d4257...cd5 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 Rødt flagg er hvis han baksnakker eksen. Anonymkode: d784e...32c
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tidligere rus og kriminalitet. For øvrig: -aggressiv -manglende omsorg for barn og dyr - mangel på selvironi og/eller humor generelt. -fordomsfull -selvsentrert -belærende -Lite raus generelt Anonymkode: d4257...cd5 Og ingenting kompenserer for dette. Anonymkode: d4257...cd5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): - svært overvektig - røyker eller snuser - drikker mye Ingen ting kan kompensere. Anonymkode: 9e3aa...b85 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg kunne ikke skrevet det bedre. Anonymkode: 0a3ab...ddd Og for meg så har dette ingen ting med rødt flag å gjøre. Det betyr bare at man ikke passer sammen. For meg er et rødt flagg knyttet til noen som ikke respekterer meg som individ og noen som synes de skal ha lov til å bestemme over meg og kontrollere meg. Anonymkode: 68c4e...214 3 1
Nymerïa Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tror du skal skille mellom røde flagg og ulikheter. Røde flagg er det du objektivt mener folk bør holde seg unna, ulikheter er det som ikke passer deg, men som kan passe en annen helt greit. Røde flagg er rusavhengighet, vold, konflikter og drama med alle eksene osv. Et godt eksempel på en uoverkommelig uenighet er ønsket om barn. Hvis den ene vil ha det og den andre ikke vil så er det ikke noen framtid i forholdet. Men det betyr ikke at det er noe galt med en av partene. En annen ting som ofte diskuteres her er om man kan være venn med eksen. Her synes jeg ikke det ene er mer rødt flagg enn det andre, man bør bare være enige. Og er man ikke det er det vanskelig å få det til å funke. Jeg tror de fleste har noen ulikheter de kan komme til å akseptere hvis det andre er bra. Det kommer nok litt an på hvor mye disse ulikhetene går utover partneren. 1
Trillian Astra Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 Røde flagg: - aggressiv - respektløs mot andre - lav empati - Alltid blakk, ikke kontroll på penger - Rus - innblandet i kriminalitet - tar seg ikke av personer rundt seg (spesielt egne barn) og dyr de har ansvar for - mange pågående konflikter - opptatt av internettpersoner som Andrew Tate ol - dårlige ting som skjer er alltid andre sin skyld Sterk indikator på at vi ikke passer sammen: - Penge- eller statusdrevet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå