AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 var sammen med kjæresten i 4 år så ble det slutt, han trengte tid alene. Vi var fortsatt venner og snakket ofte og fant på ting sammen, til det skled over i et venneforhold med goder. Vi tok avstand, men etter 6 mnd fant vi sammen igjen. Nå har vi vært sammen i 5 år, de to første veldig bra, men de 2-3 siste har det gradvis blitt forandringer i livene våre , påkjenninger som har gitt depresjon og andre utfordringer. Dette har påvirket forholdet negativt. Nå klarer jeg ikke forstå meg selv på om jeg skal være i det og jobbe for det eller om jeg blir nødt til å gå. Jeg vil bli og men jeg blir usikker på han.. jeg føler han egentlig har gitt opp inni seg, men han sier det motsatte. Men det er liksom så hardt, han kjefter nærmest: « jeg er jo fortsatt her, jeg håper det blir bedre» han vil ikke snakke så mye, heller, jeg sitter igjen med å føle meg mer usikker og alene. samtidig som jeg forstår hva han mener, at det ikke hjelper å snakke så mye , vi må bare fokusere på å gjøre hyggelige ting sammen så kommer det andre etterhvert. men samtidig er det noe inni meg som sier det er ikke sånn det skal være. Jeg føler ikke han gjør noe for å bedre ting. Hvis jeg bare lar det gå skjer det ingenting. dagene bare turer og går sin vante gang uten noe forandring, ingen intimitet. men ja han er flink til å invitere til å finne på ting, men føler det er mer for å gjøre de tingene selv, ikke for å conecte med meg. Jeg vet ikke , har spurt han noen ganger om han er ferdig, sier nei, blir irritert men har også sagt, at han ikke føler så mye lidenskap lenger, han trenger at jeg er glad og gla i meg selv og motivert til andre ting( depresjon) men han blåser litt i meg når jeg sier hva jeg trenger, emosjonell kontakt. greit nok, men kjenner jeg syns det er vanskelig å gå rundt å være så positiv og glad og prøve meg på han når han liksom ikke føler så mye lenger. sitter omtrent hver dag og skifter mening frem og tilbake på at jeg er problemet, eller han. Anonymkode: 144a9...b20
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Hvem av dere er deprimert, og hvilken behandling får dere? Anonymkode: 6a4a4...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå