AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Har mange arr på steder på kroppen etter flere år med selvskading fra tidligere alder. Er det mulig å få de fjernet? Anonymkode: 7a5f7...032
Djungelvrål Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Det er mulig at de mest overfladiske kan bli litt mindre synlige ved hjelp av laser.....men de kan nok aldri forsvinne.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Djungelvrål skrev (10 minutter siden): Det er mulig at de mest overfladiske kan bli litt mindre synlige ved hjelp av laser.....men de kan nok aldri forsvinne. Ok, så det er kun mulig å få de mindre synlige.. det var dumt ,da er jo egentlig poenget borte. Anonymkode: 7a5f7...032
Djungelvrål Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok, så det er kun mulig å få de mindre synlige.. det var dumt ,da er jo egentlig poenget borte. Anonymkode: 7a5f7...032 Jeg ville hørt med fastlegen....evnt kosmetisk hudpleier.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Tror laser skal funke ganske bra. Jeg vurderte lenge å tatovere over mine da jeg har sett andre skjule sine godt på den måten. Men jeg vil ikke ha tatoveringer 😅Prøver for det meste å ikke vise de bare og føler faktisk at folk flest ikke ser såå nøye på kroppen min uansett! Og det gjør ikke jeg på andre heller:) Heldigvis ser mange av mine arr ut som strekkmerker. Det er bare noen av de som nok ikke kan misforstås, men de er jo veldig bleket etter 10 år. har en sjelden gang sminket over de som ser veldig ut som selvskadingsarr. Anonymkode: 5aacc...1e6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Man får dem aldri helt vekk dessverre. Kirurgisk har man noen muligheter for å gjøre de mindre synlige, eller endre utseende til noe mindre stigmatiserende. Jeg har prøvd flere metoder, men aldri blitt særlig fornøyd med resultatet.. Deler min erfaring uansett: 1) Kirurgen «slipte» ned de ytterste hudlagene. Gjorde arrene mindre markante og litt mer blurry, men fortsatt godt synlig. 2) Tok hudtransplantasjon. Blir jo et stort arr av det også, men ser mer ut som brannskade eller noe slikt. Ikke pent, men man slipper stigmatiseringen. Sånn sett veldig god løsning! Men hvis arrene er flere steder på kroppen kan man jo ikke gjøre dette over alt.. 3) Kirurgen kuttet opp arrene og sydde dem sammen igjen. Skulle gjøre arrene tynnere og dermed mindre synlige. De ble akkurat like brede etterpå, så fungerte ikke i det hele tatt. Laser har jeg ikke prøvd, men har heller ikke troa. Så løsningen min nå er bare langermede klær. Vanskelig på stranda da… Vurderer sterkt tattovering. Så hvis noen har prøvd det vil jeg gjerne høre erfaringer!! Anonymkode: 3d68b...aa5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Man får dem aldri helt vekk dessverre. Kirurgisk har man noen muligheter for å gjøre de mindre synlige, eller endre utseende til noe mindre stigmatiserende. Jeg har prøvd flere metoder, men aldri blitt særlig fornøyd med resultatet.. Deler min erfaring uansett: 1) Kirurgen «slipte» ned de ytterste hudlagene. Gjorde arrene mindre markante og litt mer blurry, men fortsatt godt synlig. 2) Tok hudtransplantasjon. Blir jo et stort arr av det også, men ser mer ut som brannskade eller noe slikt. Ikke pent, men man slipper stigmatiseringen. Sånn sett veldig god løsning! Men hvis arrene er flere steder på kroppen kan man jo ikke gjøre dette over alt.. 3) Kirurgen kuttet opp arrene og sydde dem sammen igjen. Skulle gjøre arrene tynnere og dermed mindre synlige. De ble akkurat like brede etterpå, så fungerte ikke i det hele tatt. Laser har jeg ikke prøvd, men har heller ikke troa. Så løsningen min nå er bare langermede klær. Vanskelig på stranda da… Vurderer sterkt tattovering. Så hvis noen har prøvd det vil jeg gjerne høre erfaringer!! Anonymkode: 3d68b...aa5 Går også med langermede gensere og bukser hele året uansett vær. Det er jo om sommeren at det kan være veldig slitsomt. Ja, tattoveringer høres ut som eneste løsning for å dekke over, men som brukeren skriver over her så ønsker jeg ikke tattoveringer, ihvertfall ikke veldig synlige. Anonymkode: 7a5f7...032
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #8 Skrevet 12. februar 2024 Ser noen ganger folk med selvskadingsarr på armene. Da tenker jeg at det er en veldig tøff person, som tørr å vise åpent at de har hatt det tøft tidligere. Men skjønner at du helst vil skjule det. Har hørt at folk har hatt hjelp til å redusere andre typer arr med laser. Ville nok testa det. Selv om de ikke blir helt borte, vil jo folk legge mindre merke til dem om de er mindre. Anonymkode: ae6c7...faa 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #9 Skrevet 12. februar 2024 Tatoveringer hjelper Anonymkode: 2ed79...4d0
Purple_Pixiedust Skrevet 12. februar 2024 #10 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har ganske store arr. Har måttet operere mange ganger i etterkant av selvskading. Så ingen metode for å fjerne arrene ville funket. Har dessuten sprøytearr. Men jeg går ikke med langermet på sommeren likevel. Jeg har valgt å ikke la livet bli begrenset av en vond forttid. Det hender det er ubehagelig, at jeg ser noen stirrer, men de fleste har i grunn nok med seg selv. Jeg tror TS at det beste for deg vil være å akseptere at sånn er det og at du ikke skal gå rundt og skjule deg av den grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 Ble tatovering på meg, men så er jeg generelt glad i tatoveringer. Var en enorm lettelse å få arrene skjult, fordi jeg jobber i psykiatrien. Jeg vil velge selv hvem som skal vite hva om meg, jeg er overhode ikke flau over dem, men ønsker ikke å ta diskusjonen eller måtte forsvare meg selv. Sendte bilde av armen min til tatovøren og hva jeg ønsket og han tegnet opp, litt justeringer og vi var i gang. Nå er omtrent hele armen tatovert, mm angrer ikke 😊 Anonymkode: 943d9...756
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 Jeg har også selvskadingsarr på armen, men gjør ingenting for å skjule det. Det er nå bare slik. Får aldri kommentarer og heller ikke blikk (så vidt jeg har enset.. ) Anonymkode: b94ce...c6e 2
Ugresset Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 Ser du ikke ønsker tatovering, men jeg ville uansett vurdert det. Jeg har selv en arm som ser helt forferdelig ut med arr. Den gangen jeg får råd, og finner den rette tatovøren som klarer å tatovere den, vil jeg tatovere over. Grunnen er ikke at jeg ønsker å skjule for det vil ikke være mulig. Man ser arrene gjennom tatoveringene. Det jeg ønsker at jeg kan se på tatoveringen og se noe jeg liker, noe pent og noe som får meg til å tenke på fremtiden, håp på et vis? Altså jeg vil maskere vonde minner og fæl fortid med noe vakkert. Jeg ville vurdert det hvis jeg var deg
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 Jeg sier ikke at det er enkelt og det er en prosess, men jeg har troa på at du en dag vil komme dit at du gir faen og slutter å skjule og skamme deg over arrene dine. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: fd5e1...152 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #15 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ble tatovering på meg, men så er jeg generelt glad i tatoveringer. Var en enorm lettelse å få arrene skjult, fordi jeg jobber i psykiatrien. Jeg vil velge selv hvem som skal vite hva om meg, jeg er overhode ikke flau over dem, men ønsker ikke å ta diskusjonen eller måtte forsvare meg selv. Sendte bilde av armen min til tatovøren og hva jeg ønsket og han tegnet opp, litt justeringer og vi var i gang. Nå er omtrent hele armen tatovert, mm angrer ikke 😊 Anonymkode: 943d9...756 Vil du dele hvilen tatovør/studio du brukte? 😊 Eller har du tips til hvem som er erfaren på tatovering over arr? Anonymkode: 3d68b...aa5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #16 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vil du dele hvilen tatovør/studio du brukte? 😊 Eller har du tips til hvem som er erfaren på tatovering over arr? Anonymkode: 3d68b...aa5 Ikke meg du spør, men jeg har fått god hjelp på Let's Buzz i Bergen av flere forskjellige der. De er kjempeflinke! Flere av de har fancy løsninger på teknikker som skjuler arr best mulig og slikt. Vil tippe de typisk store studioene har mest kompetanse på slikt. Anonymkode: 2ed79...4d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå