Gå til innhold

Hvordan vet man forskjell på hekt og forelskelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare nysgjerrig. Jeg har aldri hatt en hekt, vært forelsket 2 ganger, samt hatt noen forelskelser i ungdomstiden. 

Hva om jeg bare var hektet på mannen, og ikke forelsket?🙊😅 Ikke at jeg tror det, jeg er som sagt bare nysgjerrig, da jeg bla leser det her inne, at folk har en hekt, og det er ikke forelskelse. 

Anonymkode: 89706...591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hekt? Besatt, liksom? Jeg har aldri hørt ordet brukt på den måten. Var jeg hekta på noen, var jeg interessert, nysgjerrig, og skulle gjerne snoka i sosiale medier. Forelskelse får magen til å bruse, og jeg må-må-må bare se profilbilde hans ei gang til... Men så har ikke jeg vært slik siden jeg var tenåring, så jeg vet ikke hvordan voksne opplever sånt. Skulle jeg si at jeg var forelska, så var det snakk om de velkjente sommerfuglene i magen, den kilende og gode følelsen av å se ham, høre ham, være nær ham. Gleden, en sånn ubetinga glede når jeg ser ham. Jeg vet ikke hvordan en forelskelse kan forklares. 

Forelskelse handler om hjertefølelser. Å være besatt er en mental tilstand. 

Anonymkode: af0d0...3a1

Skrevet

Sissel Gran, som kom opp med det norske ordet "hekt", forklarer hva et hekt er vs forelskelse. Jeg forstod det veldig tydelig da jeg leste boken hennes "Hekta på et håp om kjærlighet". Hovedpersonen liker egentlig ikke fyren som etterhvert blir et hekt, er mange ting hun virkelig misliker med ham. Men hun blir hektet fordi han er så varm og kald om hverandre. Hun er ikke forelsket, tvert imot føler hun stadig forakt for ham, men blir likevel desperat etter de små smulende av oppmerksomhet hun får.

Åååh, som jeg kjenner meg igjen! Vært hektet på menn som jeg egentlig ikke har likt i det hele tatt, men som har fått meg desperat ved å være varm/kald mot meg. Ble 100% kurert etter å ha lest boken til Sissel Gran.

Anonymkode: 01c3f...065

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...