AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Vi bor i hus, skal flytte til nytt hus. Har kun flyttet fra hybel tidligere innbi mannens hus, fort gjort å pakke ned alt på hybel Hva er lurt å tenke på når det gjelder hus? Hvilke rom bør pakkes ned først? Hva bør stå på eskene? Når bør vi melde flytting? Hvor lang tid bør jeg beregne på flytting. Er ca 5 min å kjøre mellom stedene. Anonymkode: 84d37...ba5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tok ikke rom for rom, men pakket ett bruksgrad. (Det som var sjeldent i bruk ble pakket først, det som var i daglig bruk ble pakket sist). Jeg startet tidlig med å finne en plass til å oppbevare det som ble pakket ned underveis. Det neste jeg gjorde var å finne frem alt som allerede var nedpakket for oppbevaring (fra loft og boder), og merket kassene/sekkene som ikke var merket med hva de inneholdt, og hvilke rom den tilhørte. (Eks: "Julepynt, loft", "Bakeutstyr, bod/kjøkken", "sommerklær, loft/garderobe", "gardiner,loft/garderobe") Dette kunne jeg gjøre i god tid før flyttedagen. På resten beregnet vi en uke, og det var på hele prosessen fra første ordinære pakking til siste utvask. 3-4 dager på forberedelser/pakking, en dag flytting, og 2-3 dager med utvask og diverse fiksing, og det fungerte godt for oss. Mannen min og meg foretrekker å heller gjøre flytteprosessen så kort og effektiv som mulig enn å trekke det ut i langdrag. Vi hadde overtakelsesdag på en tirsdag. Helgen før overtakelse startet vi å pakke ned alt som vi ikke hadde behov for før flytting i esker og sekker, merket det med hva det inneholdt, og i hvilket rom det hørte hjemme. Mandag kveld ble resten, unntatt dyner, puter, og klær vi skulle bruke neste dag, pakket ned og satt klart til å bæres ut. Alt "rest" ble pakket i sekker på mandag kveld. På overtakelsesdagen valgte vi å låne lastebil, samt hadde 4 stykker til å hjelpe oss, slik at vi fikk flyttet alt i ett lass. Vi startet med å fylle lastebilen med småting, kasser, sekker osv, og møblene til slutt, og motsatt da vi skulle tømme bilen. Da kom de store møblene først inn, før flytteesker og sekker, og småting til slutt. Det eneste som sto igjen i det gamle huset var en gardintrapp og vaskeutstyr til nedvasken som ble gjort dagen etter flyttedag. Det gikk veldig raskt siden alt var tomt Flytting meldte vi på overtakelsesdagen, som også ble første dag i det nye huset. Anonymkode: faca6...6af 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Som nevnt over, etter bruksgrad. F.eks sesongbasert pynt/interiør, sesongbaserte klær og lignende har vi tatt først. Ligger jo som regel i esker uansett, men har gått gjennom for å se om man skal gi bort/selge/kaste. Pyntegjenstander i alle rom pakket vi ned en ukes tid i forveien også. Vil du likevel begynt rom for rom så ville jeg nok ha begynt på loft/garasje også videre, hvor ting gjerne stues bort. Merket så enkelt som jeg kunne og fortsatt skjønne hva det var og hvor det skulle settes, for eksempel: Julepynt, loft Fin servise, spisestue Gardiner, loft Hverdagsservise, kjøkken Vinterklær, garderobe Sommerklær, loft Høstpynt, loft Puter, stue Sengetøy, bod også videre. Anonymkode: 458b6...6da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå