AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Del Skrevet 11. februar Jeg er veldig nysgjerrig på hva som er vanskeligst å slite med: 1. Du får eggløsning hver mnd men blir ikke gravid 2.Du har ikke vanskeligheter med å bli gravid, men har eggløsning for sjeldent. Hva er det som er mest vanlig? Svar gjerne på hva som er grunnen til at du er ufrivillig barnløs. For mitt vedkommende er det nummer 2. Anonymkode: 0eefe...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #2 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er veldig nysgjerrig på hva som er vanskeligst å slite med: 1. Du får eggløsning hver mnd men blir ikke gravid 2.Du har ikke vanskeligheter med å bli gravid, men har eggløsning for sjeldent. Hva er det som er mest vanlig? Svar gjerne på hva som er grunnen til at du er ufrivillig barnløs. For mitt vedkommende er det nummer 2. Anonymkode: 0eefe...6d4 Hvis man bare trenger å vente et par ekstra måneder på eggløsning og så blir man gravid så virker det jo ikke som et spesielt stort problem. Finnes medisiner for å få eggløsning osv. Å ha eggløsning med ikke bli gravid er jo verre for da er det ikke så lett å behandle årsaken til at det ikke går. Og behandling med IVF er dyrere, mer invasivt og grusomt psykisk med alle hormonene. Anonymkode: 99912...fb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #3 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis man bare trenger å vente et par ekstra måneder på eggløsning og så blir man gravid så virker det jo ikke som et spesielt stort problem. Finnes medisiner for å få eggløsning osv. Å ha eggløsning med ikke bli gravid er jo verre for da er det ikke så lett å behandle årsaken til at det ikke går. Og behandling med IVF er dyrere, mer invasivt og grusomt psykisk med alle hormonene. Anonymkode: 99912...fb8 Jeg tror det er veldig lett å si det, for begge deler er like ille når man står midt oppi det. Jeg ville bare høre om hva som er grunnen til at folk her inne er ufrivillig barnløse. Det er ikke noe verre verken 1 eller 2, begge deler er like ille. Anonymkode: 0eefe...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4 Del Skrevet 12. februar PCOS - Polycystisk Ovariesyndom Anonymkode: 896a3...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Del Skrevet 12. februar Endometriose - én av de vanligste kvinnesykdommene som finnes Anonymkode: 896a3...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #6 Del Skrevet 12. februar Blir gravid lett men spontanaborterer. Har aldri rukket å komme til andre trimester. Ingen levende barn. Anonymkode: 2bbea...a6a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror det er veldig lett å si det, for begge deler er like ille når man står midt oppi det. Jeg ville bare høre om hva som er grunnen til at folk her inne er ufrivillig barnløse. Det er ikke noe verre verken 1 eller 2, begge deler er like ille. Anonymkode: 0eefe...6d4 Hvordan kan det være like ille? Alternativene var at man har sjeldent eggløsning men blir fort gravid. Hadde det vært at man ble fort gravid men mistet så er jeg enig. Men hvis det bare er eggløsningen som er problemet så er det veldig enkelt å fikse. Vil nesten si det er et ikke-problem når alternativet videre sier at man blir lett gravid. Det er et hån å si at det er like ille som å ikke bli gravid på tross av eggløsning. Anonymkode: 99912...fb8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror det er veldig lett å si det, for begge deler er like ille når man står midt oppi det. Jeg ville bare høre om hva som er grunnen til at folk her inne er ufrivillig barnløse. Det er ikke noe verre verken 1 eller 2, begge deler er like ille. Anonymkode: 0eefe...6d4 Selv om man blir "enkelt" gravid betyr ikke det levende fødte barn. Er en del her inne som ikke har problemer med å bli gravid, men sliter med gjentatte SA/MA. Uansett årsak - så er nok alle årsaker til ufrivillig barnløshet like ille - for dem det gjelder. Anonymkode: 759d5...e19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Del Skrevet 12. februar Har eggløsning hver mnd takket være letrozol. Ellers har jeg aldri eggløsning. Jeg kan dog heller ikke si at jeg ikke blir gravid, for det har jeg jo blitt, men det varte ikke akkurat mange dagene. Anonymkode: eaa58...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Del Skrevet 12. februar Jeg hadde aldri eggløsning, og tabletter for å sette det igang hjalp heller ikke. Så nei, det er ikke nødvendigvis et enkelt problem å fikse… Er ikke ufrivillig barnløs lenger da. 😊 Ble ivf til slutt. Anonymkode: 07ac4...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Del Skrevet 12. februar For oss var det nedsatt kvalitet hos mannen, jeg hadde fine eggløsninger i alle 5 år vi prøvde. Det tyngste er ikke hvorfor det ikke skjedde men at det ikke skjedde, Anonymkode: 26088...77d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #12 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan kan det være like ille? Alternativene var at man har sjeldent eggløsning men blir fort gravid. Hadde det vært at man ble fort gravid men mistet så er jeg enig. Men hvis det bare er eggløsningen som er problemet så er det veldig enkelt å fikse. Vil nesten si det er et ikke-problem når alternativet videre sier at man blir lett gravid. Det er et hån å si at det er like ille som å ikke bli gravid på tross av eggløsning. Anonymkode: 99912...fb8 Så klart det er like ille. Det er ikke sikkert man bare er uten EL i et par mnd. Når man har EL hver mnd så vet man iallfall at den delen fungerer. Hvis du går mnd inn og mnd ut uten EL så er det klart at det er utrolig frustrerende. Uansett hva som er grunnen til ufrivillig barnløshet, så er det helt klart like ille. Anonymkode: 0eefe...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #13 Del Skrevet 12. februar mannen har dårlig sæd Anonymkode: dbd7c...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #14 Del Skrevet 12. februar Mangler ei som ønsker å få barn med meg. Blir liksom litt for vanskelig uten ei som kan stå for "bakinga". Anonymkode: e55be...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #15 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Mangler ei som ønsker å få barn med meg. Blir liksom litt for vanskelig uten ei som kan stå for "bakinga". Anonymkode: e55be...660 Du får trøste deg med at vi er en god del kvinner som er vurdert "ikke god nok" som barnemor av partnere, der mange av oss er blitt presset til aborter av ønskede barn på toppen av alt. Som mann slipper du i allefall sånt. Anonymkode: b7e54...c7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #16 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Blir gravid lett men spontanaborterer. Har aldri rukket å komme til andre trimester. Ingen levende barn. Anonymkode: 2bbea...a6a Heia deg 💕 Jeg har vært gravid åtte ganger, endte til slutt med to levende flotte barn ❤️ Håper det samme for deg. Jeg fant ut at jeg hadde en bakoverbøyd livmor med skillevegg. I tillegg at jeg er rhesus negativ, så jeg fikk antistoffsprøyte til slutt etter abort nr 3. Nr 4 ble fullklaff i tillegg til nr 7❤️❤️ Anonymkode: 8239b...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #17 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Heia deg 💕 Jeg har vært gravid åtte ganger, endte til slutt med to levende flotte barn ❤️ Håper det samme for deg. Jeg fant ut at jeg hadde en bakoverbøyd livmor med skillevegg. I tillegg at jeg er rhesus negativ, så jeg fikk antistoffsprøyte til slutt etter abort nr 3. Nr 4 ble fullklaff i tillegg til nr 7❤️❤️ Anonymkode: 8239b...47a Jeg har akkurat samme problemene som deg , hva var grunnen til at du mistet hele tiden? Hva sa de var problemet med at du hadde bakover bøyd livmor å var rhesus negativ å skillevegg i livmoren? Ville ikke eggene feste seg eller var det kroppen din som støttet vekk pga rhesus n. ? Anonymkode: ee6c4...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #18 Del Skrevet 12. februar Her er det kombinasjon av mannlig og kvinnelig faktor. Begge veldig overraskende, gitt alder og helse ellers. Følte veldig på hvor mye uflaks man skulle ha på dette området i livet. Selv om det var tøft der og da at ingenting skjedde, selv om alt på overflaten så ok ut (jeg var vel der alternativ 1), så er jeg i etterkant glad for at jeg aldri ble gravid, i alle fall ikke igjen og igjen, og mistet. Det tror jeg ville vært en mye større belastning på psyken. Samtidig ender man jo da gjerne ut med barn til slutt. Noe jeg aldri gjorde. Hadde jeg visst det ar utfallet ville jeg stått i alternativ 2. Anonymkode: e3317...63d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #19 Del Skrevet 13. februar Lav sædkvalitet hos mannen, ikke noe feil hos meg Anonymkode: 6d004...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ttcnummer2 Skrevet 14. februar #20 Del Skrevet 14. februar (endret) Jeg er på nr 1. Har perfekt regelmessig syklus med eggløsning på forventet dag hver måned, men fortsatt ikke blitt gravid etter 9pp. Med førstemann ble jeg gravid pp1, men med annen far. Vi vurderer å ta en fertilitetsjekk nå siden vi nærmer oss 1 år. Det er tøft å ikke vite årsak til at det ikke går og hvorfor kroppen min/samboer min sin failer oss. Vi er 24 og 27 år. Endret 14. februar av Ttcnummer2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå