AnonymBruker Skrevet 11. februar #1 Del Skrevet 11. februar Jeg ble sikkert dratt med på langrenn ukentlig (om vinteren) fra jeg var 3-4 år, men fortsatt får jeg det ikke til Er 42 år nå. Å gå bortover der det er flatt er greit, men jeg får ikke til å bremse i nedoverbakker. Har gått ski-kurs men det hjelper ikke. Vi hadde ski i gymmen på skolen men det hjalp ikke det heller. Jeg har havnet på legevakta 2 ganger pga jeg har brukket bein og armer siden jeg ikke får til å bremse. Har kjørt inn i folk og skadet de og (heldigvis ikke alvorlig, men de ble forbanna som jeg skjønner). Kjedelig å måtte ta av skiene og gå hver gang det er en bakke, kan like gjerne holde meg hjemme da. Folk blir sure om man går ved skisporene (jeg går ikke oppi skisporene heller, men ved siden av) og mage blir sinte og roper stygge ting. Så begynner jeg å gråte også blir folk enda mer sinte på meg. Klarer å bremse på slalåm, det er mye enklere. Tør derfor ikke nærme meg en langrennsløype for jeg er livredd for legevakt og sykmelding atter en gang.. Jeg er SÅ traumatisert, og HATER alt av ski. Får vondt i kroppen når jeg ser ski, og veldig angst. Føler meg så dum og ubrukelig. Flere som meg? Anonymkode: b5fe3...df1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 11. februar #2 Del Skrevet 11. februar Jeg hater ski, men har ikke hatt noe så ubrukelig på beina siden jeg var en tiåring. Har like lite interesse av skigåing i alle former som en krokodille har bruk for en bowling ball igrunn. Det er heller ikke en aktivitet jeg tenker at jeg er nysgjerrig på, noe jeg ønsker å bli god på, noe jeg ønsker å like. Jeg bare synes hele ski greiene er noe som ikke er for meg, og det er helt greit. Det er mange ting og aktiviteter jeg liker og er god på som f.eks klatring eller kano padling og det er mange ting og aktiviteter jeg ikke liker, skigåing (i alle former) er en av de sistnevnte og det er mer enn ok. Men jeg kommer ikke fra en ski familie (takk og lov 🙌), har lite ski interesserte venner og bekjente. Jeg tror jeg har vært på (har prøvd å fortrenge) en leir i 9. klasse hvor vi liksom skulle stå på ski men tror jeg klarte å snike meg unna den aktiviteten selv der. Mnæ sånt no er ikke for meg... Jeg bor også heldigvis på rett side av landet hvor skigåing ikke er en sånn yndet aktivitet alt i alt. Jeg har bare akseptert at ikke alle trenger å like alt, være god i alt. Jeg har mine aktiviteter, mestringsområder, ting jeg elsker å drive på med både aleine og sammen med andre likesinnede og det er helt greit at det er noe annet enn ski. Jeg er sikker på at du ts også har dine områder med ekspertise, men skigåing er ikke en av de. Men selv i landet hvor suverin suveren ble født med slikt på seg så er vi også en hel del som har et ikke forhold til ski😁 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 11. februar #3 Del Skrevet 11. februar Ja,helt håpløst er det. Ikke alle nordmenn er født med ski på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #4 Del Skrevet 11. februar Det er visst en greie at alle må kunne og like å stå på ski. Enten det er langrenn eller slalåm. Likte den norske serien "Så var det jul igjen", der de satt og grilla pølser når de omsider kom fram til spisestedet. Akkurat sånn kjennes det. Anonymkode: 0cc96...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 11. februar #5 Del Skrevet 11. februar Jeg klarer å bremse, det er jo likt som skalåm sånn sett, men jeg er ikke god på å løfte den ene skis ut av sporet for å bremse. Så enten gjør jeg det før bakken sånn at jeg er forberedt eller så står jeg utenom sporet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Del Skrevet 11. februar Om du greier å bremse på slalåmski, så greier du det med langrennski, så det sitter nok mest i hodet ditt. Anonymkode: dce5e...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #7 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du greier å bremse på slalåmski, så greier du det med langrennski, så det sitter nok mest i hodet ditt. Anonymkode: dce5e...42a Eller at man bare ikke synes det er gøy. Anonymkode: 0cc96...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #8 Del Skrevet 12. februar Huff. Jeg syns også det er pyton. Har nå fått meg en kjæreste som eeeeeelsker langrenn. Jeg har blitt med noen ganger, men har det helt pyton. Er som deg og kan fint gå bortover, men liker hverken oppover eller nedover. Er rett og slett litt redd. Nå har vi barna slik at vi ikke har så mye helgefri sammen. Det hjelper heldigvis 🙈 Anonymkode: b9817...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. februar #9 Del Skrevet 12. februar Langrenn er morsomt ikke gått siden 2006 da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #10 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Om du greier å bremse på slalåmski, så greier du det med langrennski, så det sitter nok mest i hodet ditt. Anonymkode: dce5e...42a Tro meg, jeg får det ikke til. Som er grunnen til at jeg brakk ankelen fordi jeg kjørte inn i et tre Har prøvd og øvd masse, men det går bare ikke. Jeg var sykmeldt i lang tid etter jeg fikk brudd i ankelen, og det ble komplikasjoner. Så jeg har skikkelig angst for å stå på langrenn. Skjønner ikke hvordan folk klarer å bremse jeg altså, ser jo folk bare suse nedover bakkene. Uten å tryne en gang. Alle nordmenn er definitivt IKKE født med ski på beina. Anonymkode: b5fe3...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #11 Del Skrevet 12. februar Nå er jeg i en helsesituasjon son gjør at jeg ikke kan gå på ski. Blir jeg bra igjen skal jeg på et skikurs. Gjør ett eller annet feil... får vondt i ryggen. Anonymkode: 7c11d...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #12 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er jeg i en helsesituasjon son gjør at jeg ikke kan gå på ski. Blir jeg bra igjen skal jeg på et skikurs. Gjør ett eller annet feil... får vondt i ryggen. Anonymkode: 7c11d...0f1 Kunne tenkt meg skikurs egentlig jeg og. For jeg liker jo egentlig å være ute i naturen.. Men har fått ptsd av skadene mine tror jeg. Og da jeg gikk på skikurs sist så følte jeg at instruktøren var skikkelig nedlatende, og himlet med øynene og sånn. Gjorde at jeg følte meg dum, siden jeg ikke klarte å bremse. Er også kjipt når folk ler av meg siden jeg er så dårlig Anonymkode: b5fe3...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #13 Del Skrevet 13. februar Må du på død og liv gå på ski da? Kan du ikke bare akseptere at det ikke er en aktivitet for deg? Finnes da mye annet du kan gjøre Anonymkode: e41f2...091 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carlberner1 Skrevet 13. februar #14 Del Skrevet 13. februar Interesse og 2-3 ting å gjøre, kall det gjerne "triks", så kan du bremse og plog-svinge på langrennsski. Mange klarer seg fint uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. februar #15 Del Skrevet 13. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 20.46): Jeg ble sikkert dratt med på langrenn ukentlig (om vinteren) fra jeg var 3-4 år, men fortsatt får jeg det ikke til Er 42 år nå. Å gå bortover der det er flatt er greit, men jeg får ikke til å bremse i nedoverbakker. Har gått ski-kurs men det hjelper ikke. Vi hadde ski i gymmen på skolen men det hjalp ikke det heller. Jeg har havnet på legevakta 2 ganger pga jeg har brukket bein og armer siden jeg ikke får til å bremse. Har kjørt inn i folk og skadet de og (heldigvis ikke alvorlig, men de ble forbanna som jeg skjønner). Kjedelig å måtte ta av skiene og gå hver gang det er en bakke, kan like gjerne holde meg hjemme da. Folk blir sure om man går ved skisporene (jeg går ikke oppi skisporene heller, men ved siden av) og mage blir sinte og roper stygge ting. Så begynner jeg å gråte også blir folk enda mer sinte på meg. Klarer å bremse på slalåm, det er mye enklere. Tør derfor ikke nærme meg en langrennsløype for jeg er livredd for legevakt og sykmelding atter en gang.. Jeg er SÅ traumatisert, og HATER alt av ski. Får vondt i kroppen når jeg ser ski, og veldig angst. Føler meg så dum og ubrukelig. Flere som meg? Anonymkode: b5fe3...df1 Kan ikke slalåm heller. Liker langrenn. Syns det er koselig men jeg faller ofte da. Men har ikke opplevd sure folk i skibakken da Endret 13. februar av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar #16 Del Skrevet 13. februar Teoretisk sett skulle jeg elske langrennsski. Jeg er ganske atletisk, har god kondis, elsker å gå tur, vokste opp med hytte på Sjusjøen og har foreldre som var dyktige. Men jeg får det bare ikke til. Solgte hytta så fort jeg arvet den, til noen som mestrer kunsten. Anonymkode: 80844...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 18. februar #17 Del Skrevet 18. februar Som en start: Finn en bakke og øv, først en relativ slak en på stadion bare. Så gå opp og ned. Legg fra deg stavene og øv inn balansen og tyngdeoverføringen. Legg votter, snøballer etc. I slalomform nedover og kjør i starten så sakte at du har kontroll. Plog til port, se nedover bakkens retning, legg tyngden på ytterste skien, og plog først gjennom svingen. Så øker du fart og velger stadig brattere bakke etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #18 Del Skrevet 18. februar Hvis man ikke liker langrenn, så er det jo bare å la være, er jo så mye annet gøy man kan gjøre for å være i aktivitet. Ingen må noe som helst. Men det er jo en fin aktivitet på vinteren når det er snø og skiføre om man vil være ute da. Jeg er ikke god i langrenn, men jeg elsker det, og driter langt i at teknikken min er ræva. Løypa er for alle, og man blir jo ikke bedre i noe uten å øve. Så TS, om du er nysgjerrig på å prøve igjen, så ta et skikurs eller bli med noen du vet er erfaren som kan oppmuntre og støtte deg. Skal man unngå alt man ikke er veldig god på eller hatt dårlig erfaring i så blir livet fryktelig begrensende. Anonymkode: dedcc...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #19 Del Skrevet 19. februar Dersom du hver vinter ukentlig har gått på ski siden du var smårolling, og nå i en alder av 42 år fortsatt ikke mestrer det, så kan vel man kanskje konkludere med at langrenn ikke er en sport for deg? Kanskje påtide å legge skiene på hyllen, og finne noe morsommere og mindre risikabelt å holde på med? Ingen kan hvertfall si noe på innsatsen din. Anonymkode: 861e6...57e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. mars #20 Del Skrevet 6. mars Kjøp deg truger! Mye enklere. Og faktisk flere muligheter, fint å gå utenom løypene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå