AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Mannen i huset skal jobbe lange ekstravakter til uka, og må ha med seg lunch uten mulighet for oppvarming. Og nei, vanlige "brødskiver med pålegg". er ikke et alternativ. Han er søreuropeer, og der er ikke norske brødskiver klassifisert som mat 😉 Så jeg ber om tips til pastasalater, salater med ris og sandwicher med masse godsaker. Anonymkode: 1a81a...f54
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #2 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mannen i huset skal jobbe lange ekstravakter til uka, og må ha med seg lunch uten mulighet for oppvarming. Og nei, vanlige "brødskiver med pålegg". er ikke et alternativ. Han er søreuropeer, og der er ikke norske brødskiver klassifisert som mat 😉 Så jeg ber om tips til pastasalater, salater med ris og sandwicher med masse godsaker. Anonymkode: 1a81a...f54 Skal du lage lunsjen? For hvis brød ikke er «godt nok» kan jan jo lage lunsjen sin selv. Anonymkode: fc8bd...8bf 8
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #3 Skrevet 12. februar 2024 Sjekk ut ulike varianter av biryani eller kinesisk stekt ris. På termos (mattermos). Couscous med granateple, rosiner, fetaost, tomat, rødløk, agurk, persille. Evt stekt kylling. Chilli con carne på termos. Rundstykke eller hvitløksbrød til. Cæsarsalat Pastasalat: Soltørket tomat, ruccola, spinat, rødløk, cherrytomater, reddiker, ostebiter. Kok pasta. Bland sammen 1ss Crème fraiche, 1ss majones, skvis sitron, litt sennep. Clubsandwich. Ulike varianter. Salatblad, tynne skiver med tomat og rødløk, cheddarost eller annen ost, dressing (guacamole, aioli, majones, pesto), bacon. Evt speilegg. Serveres med kokt skinke, stekt kyllingbryst, karbonade eller spekeskinke. Stor baguette med ulikt fyll. Kyllingbryst i karri, egg og bacon, rester etter tikka masala/indisk eller kjøttsaus bruk til pizza/pasta, ost og skinke, hummus og falaffel. Stor wraps. Bruk libabrød. Spirer, salat, løk, agurk, feta, røkelaks/stekt laks/fiskekaker/kylling/gyroskjøtt/ skinke. Mer mettende "dressing" som hummus, søtpotetmos eller guacamole. Hjemmelaget lun potetsalat, karbonade, rundstykke og remulade Store pizzasnurrer Anonymkode: bedc3...106 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #4 Skrevet 12. februar 2024 Libabrød med hummus, falafler, rødløk, agurk, tomat og spirer. 2 grove skiver med crispy salat,avokado, rista kikerter og syltet rødløk. 2 skiver surdeigsbrød med soltørka tomat hummus,salat,marinert sopp tomat og agurk Bulgur/couscous/quinoa rosiner ,soltørkede tomater i olje,grønn salat ( ta den han liker best),brokkoli,søtpotet,rødbeter,oliven,kikerter/bønner,granateplekjerner en frisk dressing og nøtter/frø/kjerner for krønsj. Pasta,kikerter,oliven,rødløk,tomat,agurk, pinjekjerner og sitrusvinagrette Søtpotet fylt med couscous,paprika og rista kikerter med tahinidressing. Pasta penne arrabiata kan også spises kald Anonymkode: 5cb95...637 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #5 Skrevet 12. februar 2024 Ville tatt tipset over her med mattermos. Da blir mulighetene for varm mat mye større iallfall. En stor gryte chili corn carne som kan fordeles på flere lunsjer høres jo helt nydelig ut. Ellers syns jeg kyllingsalat er skikkelig godt. Kylling, bacon, kidneybønner, salat og grønnsaker etter smak og en eller annen form for ost (feks apetina osteterninger eller parmesanflak). Dressingen jeg syns er best er ganske feit og kaloririk, men man trenger jo ikke å dynke salaten i den. Den består av majones, creme fraiche, karri og honning. Har ikke noe mål på den, tar det på øyemål og etter smak. Jeg foretrekker mer majones enn creme fraiche (kanskje 3 ss creme fraiche til en pakke majones) karri smaker jeg til og honning er kanskje 1 ss pr. pakke majones. Men litt usikker på akkurat disse målene, som sagt. Anonymkode: 8caea...20a
Rebecca30 Skrevet 12. februar 2024 #6 Skrevet 12. februar 2024 Når mannen min må jobbe lange vakter uten mulighet for oppvarming, lager jeg alltid noen deilige pastasalater som han kan ta med seg. En favoritt er en kremet pesto pasta med cherrytomater, mozzarella og pinjekjerner. Det er både mettende og smaksrikt, perfekt for å holde ham gående gjennom dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #7 Skrevet 14. februar 2024 Jeg lager noe omtrent som denne: https://www.loveandlemons.com/orzo-salad/ Men i stedet for fersk rødløk bruker jeg hjemmesyltet rød- eller sjalottløk - gir god smak og gjør at ikke alt stinker løk etter noen timer i kjøleskap. (Ofte hurtigsylter jeg bare løken ved å la den ligge noen timer i rødvinseddik, trenger ikke nødvendigvis koke lake.) Anonymkode: 96744...ae8 2
Arkana Skrevet 14. februar 2024 #8 Skrevet 14. februar 2024 Sandwich: - spekeskinke, mozzarella, ruccola, grillet paprika og pesto eller aïoli - salat, små kjøttboller og kremet rødbetesalat - Banh Mi - salat, grillet halloumi, tomat, majones og guacamole Salat: - thai nudelsalat: kokte eggnudler, kylling, strimlet rødkål, rød paprika, reddiker, vårløk og agurk + hakket koriander, dressing av peanøttsmør, revet ingefær, presset hvitløk, soyasaus, honning, sesamolje, litt appelsin- eller limejuice, salt og pepper) - ris, kylling, gresskar bakt i ovnen med spisskummenfrø og litt olje og skåret i terninger, fetaost, rødløk, granateple og bladpersille, dressing av appelsinjuice, salt, pepper, olje, eddik og honning 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #9 Skrevet 14. februar 2024 Sandwich med kylling og bacon er godt. Med salat,agurk,tomat,paprika og aioli eller hvitløksmajones. Jeg lager ofte påleggssalat med kylling. Blander majones med karri,salt og pepper,grillkrydder og hakket løk. Har så i revet,grillet kylling og evt mais og paprikabiter. Veldig godt i baguetter. Egg-og baconsalat er også godt. Bland majones med salt og pepper,evt andre krydder,og ha oppi purre,kokte egg i biter,og stekt bacon i biter. Server med hakket fersk gressløk hvis du har! Anonymkode: 8fe6e...ff7 1
OlaFlytt Skrevet 20. februar 2024 #10 Skrevet 20. februar 2024 (endret) Digg pastasalat med tunfisk- Pastasalat (tunfisken kan jo byttes ut med kylling ) Eller en digg kyllingbaguette ? Endret 20. februar 2024 av OlaFlytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå