AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Vi har en 3 åring, snart 4. Som har vært vanskelig å pottetrene. I sommer greide vi det nesten. Han gikk på do hjemme, vi måtte minne han på det, men det gikk greit. Bare nummer 2 som var vanskelig. Vi hadde nektet koden trodde vi, så var sommerferien over og han begynte i barnehagen igjen. Vi fortalte de ansatte at vi holdt på å pottetrene gutten, han må følges på do og sier ifra når han må på do. Vår er veldig trass og vil helst bruke bleie. Hvis han får valget er det bleien han velger. Barnehagen satte på han bleie med en gang, og han er i barnehagen 8 timer hver dag fordi jeg og far jobber mye. Vipps så var vi tilbake til startpunktet igjen, og all jobbingen i sommer var gått rett i vasken. Nå nærmer han seg 4 år og jeg er bekymret for dette. I denne uken var han hjemme pga fordi han var syk. Den uken har vi ikke brukt bleie i det hele tatt. Han har sagt ifra om både tiss og bæsj. Han må følges på do, men greier alt der inne selv, både å tisse, tørke og trekke ned. Han må ha hjelp til å tørke seg etter nummer 2. Dette har gått så fint nå! Og nå er han ikke trass eller motvillig til å bruke doen heller. Nå er det barnehage i morgen og jeg er så redd for at de bare kommer til å sette på han bleie og si at han ikke er moden nok enda. Jeg har tenkt at jeg bare skal tømme skuffen hans for bleier i morgen, ta med meg 4 - 5 par bukser og si: nå er han ferdig med bleiene. Han sier ifra om dobesøk og må bare følges dit. Dette fikser dere, vær så god. Kan jeg gjøre det? Anonymkode: 4853e...c72 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Kjør på! Anonymkode: f6a7b...11a 13
Gjest Annas1992 Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Jeg gjorde det da guttungen var 2. Man får de som regel ikke bleiefri på en helg, så krever litt innsats fra barnehagen også.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Høres veldig fornuftig ut! Anonymkode: 2df68...b08 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Ikke noe å vente med! Kjør på nå mens leken er god. Barnehagen kan si hva de vil- dette er en del av jobben med små barn. lykke til 😃 Anonymkode: d782a...935 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 De er nødt til å følge opp, si han har sluttet med bleier, ferdig snakka. Anonymkode: b89a8...6c4 5
sirenas Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 Ja! Selvfølgelig kan du gjøre det. Ta med deg alle bleiene hjem, ha med flere skift og gi tydelig beskjed når du leverer i morgen tidlig at han er sluttet med bleier. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 Herregud, ja! Når han er nesten 4 år så selvfølgelig! barnehagen kan ikke være uenig i det! Anonymkode: 76c1d...233 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 Ja, absolutt, gjorde det med min toåring og det var ingen problem. Masse skift i starten, nå er hun 2,5 år og er ingen uhell. Så lenge de er tørr hjemme så bør det følges opp også i barnehagen. Bare ha nok klær og god dialog Anonymkode: 54fdf...b81 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 Ja, det synes jeg absolutt er innafor. En annen sak hvis det ender opp med 3+ skift daglig over en lengre periode, men han er såppas gammel og er tørr hjemme, så dette må han få lov til å prøve. Anonymkode: 89756...043 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #11 Skrevet 11. februar 2024 Bare ta med alt hjem og si at han har sluttet med bleie. Anonymkode: c2533...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 Takk for gode svar! Da kjører vi på uten bleie i morgen. Har pakket 5 par bukser og 4 gensere. Skal ta med meg bleiene hjem for å være på den sikre siden. Anonymkode: 4853e...c72
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 Helt sykt at de ikke hjalp til med det etter sommeren forrige gang. Mange begynner på storbarnsavdeling året de fyller tre år, og da er det ganske spesielt å ikke legge til rette for de som er i bleiesluttfasen. Det er helt på sin plass at han kommer uten bleie, og de ansatte bør greie å følge opp. Før måltid da de tar de andre bleieskiftene, før de går ut og når de de kommer inn. Ekke verre. Anonymkode: 1ff5a...476 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en 3 åring, snart 4. Som har vært vanskelig å pottetrene. I sommer greide vi det nesten. Han gikk på do hjemme, vi måtte minne han på det, men det gikk greit. Bare nummer 2 som var vanskelig. Vi hadde nektet koden trodde vi, så var sommerferien over og han begynte i barnehagen igjen. Vi fortalte de ansatte at vi holdt på å pottetrene gutten, han må følges på do og sier ifra når han må på do. Vår er veldig trass og vil helst bruke bleie. Hvis han får valget er det bleien han velger. Barnehagen satte på han bleie med en gang, og han er i barnehagen 8 timer hver dag fordi jeg og far jobber mye. Vipps så var vi tilbake til startpunktet igjen, og all jobbingen i sommer var gått rett i vasken. Nå nærmer han seg 4 år og jeg er bekymret for dette. I denne uken var han hjemme pga fordi han var syk. Den uken har vi ikke brukt bleie i det hele tatt. Han har sagt ifra om både tiss og bæsj. Han må følges på do, men greier alt der inne selv, både å tisse, tørke og trekke ned. Han må ha hjelp til å tørke seg etter nummer 2. Dette har gått så fint nå! Og nå er han ikke trass eller motvillig til å bruke doen heller. Nå er det barnehage i morgen og jeg er så redd for at de bare kommer til å sette på han bleie og si at han ikke er moden nok enda. Jeg har tenkt at jeg bare skal tømme skuffen hans for bleier i morgen, ta med meg 4 - 5 par bukser og si: nå er han ferdig med bleiene. Han sier ifra om dobesøk og må bare følges dit. Dette fikser dere, vær så god. Kan jeg gjøre det? Anonymkode: 4853e...c72 Vår var 3,5 da han plutselig sluttet med bleie. Så store barn kan dette egentlig. Så sp lenge han har bestemt seg for å slutte så tipper jeg dere ikke har flere uhell. Vår sluttet på dagen og har ikke hatt ett eneste uhell over et halvt år etter. Ikke en gang på natt Anonymkode: ca0fd...6b7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 Har han noen uhell? Anonymkode: 58fcf...bd7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #16 Skrevet 11. februar 2024 Tipper barnehagen er glad for å slippe å skifte bleie på så store barn, så frem han er klar for å slutte med bleie selv. Anonymkode: f37f4...e52
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har han noen uhell? Anonymkode: 58fcf...bd7 Nei, ikke ett eneste uhel denne uken. Men nå har vi vært hjemme, jeg og pappaen har vært flinke til å følge på do med en gang han sier ifra, og vi har spurt han ofte om han vil på do. I barnehagen kan det hende at han glemmer seg litt, men tror ikke det blir mange uhel der heller. Han greier å holde seg og er kontinent. Det er bare at han sier ifra i siste liten og da må man virkelig springe på do med en gang. Anonymkode: 4853e...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå