Gå til innhold

Livets første, tristeste morsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 hours ago, Tussemor47 said:

Trist morsdag ts! Håper du kjøper deg en blomst idag og en lunsj ute🥰 Når barnet ditt blir eldre kan du selv lære hen å sette pris på deg på morsdagen🥰 

Mine voksne barn glemte nok dagen i går🤷🏼‍♀️kjæresten dreit i å servere meg kaffe på senga, sikkert fordi jeg ikke er morra hans, ikke for dét.. han gratulerte moren sin med morsdagen, jeg kjøpte blomst til henne og min egen mor. Til meg selv kjøpte jeg nydelig bukett på lørdag😂 typen dreit forøvrig i bursdagen min også når jeg tenker meg om, jul også forsåvidt. Kjenner på at dette året ikke feirer når det er farsdag, som han forøvrig feiret med deilig middag, kaffe på senga og gave. 

Skal barn kun sette pris på mor på morsdagen? Skal man lære dem å sette pris på mamma én dag i året? Det hadde ikke jeg satt pris på. 

Anonymkode: 91c18...6c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2/11/2024 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Nå har dagen gått, uten noen anerkjennelse, på min første morsdag. Jeg har gått med en klump i halsen hele dagen. Jeg har prøvd å lagt skjul på skuffelsen men det har vært en merkelig stemning hele dagen. Vi har ikke snakket sammen idag, alt var normalt i går. 

Han er meget klar over at det er morsdag. Vi har vært på besøk hos både min og hans mor, med gaver og blomster. 

Jeg har stor glede av å sette pris på andre på merkedager, bursdager osv. Legger som regel inn ganske stor innsats. Og jeg hyper gjerne opp ting lenge i forveien for å få f.eks samboer til å glede seg. Så forventningene mine til for eksempel morsdag er vell ganske så klare.

Anonymkode: 2b6d6...16f

Dere har barn selvfølgelig? 

-ufrivillig barnløs, som selvsagt ikke feirer morsdag 

Anonymkode: bbdfb...af3

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

De skjønner ikke nødvendigvis at det er deres oppgave, nei... Det er ikke akkurat logisk når man aldri har vært i den situasjonen før. Og partner ikke sier det kvekk om hva de ønsker.

Anonymkode: 37d58...9fd

At menn har klart å få den posisjonen de har i samfunnet er jammen meg et stort mysterium når man leser tråder som denne. De fremstilles jo som amøber?! 

Anonymkode: 7c0c1...511

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke vant til å feire mor eller farsdag hjemme da jeg var liten, så sånne dager betyr lite for meg. Jeg glemmer stort sett alltid farsdag. 

Men min lille 6 åring synes sånt er viktig så på søndag fikk keg blomst, kort og frokost på senga

Anonymkode: 93172...162

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

At menn har klart å få den posisjonen de har i samfunnet er jammen meg et stort mysterium når man leser tråder som denne. De fremstilles jo som amøber?! 

Ja det er helt utrolig. Veldig rart at det svake kjønnet kvinner alle skjønner dette helt av seg selv. Men mennene må få det fortalt av kvinnene for det er jo så vanskelig å skjønne av seg selv. Det gir jo ingen mening. Om det var så vanskelig å forstå så ville ikke kvinnene skjønt det heller og ingen foreldre hadde fått noe på mors/farsdag før barnet laget kort i barnehage eller skole eller ble stor nok til å finne ut av det selv...

Anonymkode: 8bfc3...5ce

• Liker 1
Skrevet

Oppdatering av denne.

Gikk opp et lys for mannen etter at jeg hadde gått å lagt meg. Da hadde vi vært på kaffe til våre foreldre og feiret osv. 

ikke før da innså han at jeg også hadde morsdag😅 

ved første anledning kom det blomster og sjokolade, og verdens største unnskyldning. Han gruet seg til å komme hjem fra jobb da han hadde hatt så dårlig samvittighet. 

Jeg fortalte da at jeg hadde blitt utrolig skuffet og lei meg over hvordan dagen ble, han fortalte hvor dum det gikk an å bli, også gikk vi videre. 

så sluttet det bra denne gangen, alt i alt og ikke minst i hverdagen, så er han jo verdens snilleste mann og pappa🩷 

ts 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppdatering av denne.

Gikk opp et lys for mannen etter at jeg hadde gått å lagt meg. Da hadde vi vært på kaffe til våre foreldre og feiret osv. 

ved første anledning kom det blomster og sjokolade, og verdens største unnskyldning. Han gruet seg til å komme hjem fra jobb da han hadde hatt så dårlig samvittighet. 

Jeg fortalte da at jeg hadde blitt utrolig skuffet og lei meg over hvordan dagen ble, han fortalte hvor dum det gikk an å bli, også gikk vi videre. 

så sluttet det bra denne gangen, alt i alt og ikke minst i hverdagen, så er han jo verdens snilleste mann og pappa🩷 

ts 

Så bra ❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Oppdatering av denne.

ts 

Ikke rart han var stille og innesluttet hele dagen da, når han ikke forstod et kvekk av hvorfor du var sur og innesluttet. 

Dette hadde vært løst enkelt de fem første minuttene av dagen hvis du hadde sagt noe. 

Er lov å glemme, noe han da hadde gjort. 

Selv glemte jeg konas bursdag en hel dag, men hun var like blid da hun nevnte at hun hadde bursdag kl 1930 om kvelden ;) 

Anonymkode: 8dceb...654

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering av denne.

ts 

glad det fikk en lykkelig slutt❤️ men synd dere har så dårlig kommunikasjon i forholdet t dere ikke prater sammen. Håper dere finner ut av det til barnet blir litt større. For det er ikke sunt å vokse opp med foreldre som går rundt å er passiv aggresive og kan gå lenge uten å prate sammen. 

Var det ingen av foreldrene deres heller som gratulerte deg med morsdagen? 
der gratulererer mennene i familien alle mødrene og gir de en klem. 

Til dere som sier at dette er typisk menn, hvor håpløse menn har dere i omgangskretsen deres? 
da jeg ble skilt passet eksen på at ungene fikk ordnet gave. Viss de var hos meg den uken kontaktet han moren min og spurte om hun kunne hjelpe dem. Fordi det var viktig for barna, og han visste det betyr noe for meg også. 

samboeren min nå kjøpte roser til meg og en blomster fra barna. I fjor ordnet de gave sammen. 

det er IKKE typisk menn å glemme slike dage. Men for noen er det kanskje det. 

Anonymkode: 24687...2df

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Oppdatering av denne.

ts 

Bra dere fikk snakket om det ❤️ Mannen min sa til meg på første morsdag at han skjønte på slutten av dagen at jeg var mamma. Det hadde ikke slått han egentlig: jeg er hans kjæreste og kone, men det at jeg hadde blitt mamma til noen er fremdeles en fjern ting for han :) 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

det er IKKE typisk menn å glemme slike dage. Men for noen er det kanskje det. 

Anonymkode: 24687...2df

Alt handler om forventninger. Om du forventer å feire en dag, mens den andre personen ikke gjør det, blir det dårlig kommunikasjon og dårlige opplevelser. Jeg kunne ikke brydd meg noe om disse merkedagene; så at han glemmer dem, er ikke et problem for meg. Jeg forstår det er et problem for andre - men først og fremst må man snakke om man feirer merkedager en gang i året, om det er viktigere med at det er flest hverdager i året, eller en kombinasjon. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette hadde vært løst enkelt de fem første minuttene av dagen hvis du hadde sagt noe. 

Anonymkode: 8dceb...654

Det tenker jeg også. Det er lov å glemme, men er det egentlig lov å gå rundt og være sur en hel dag fordi en annen har glemt (eller ikke forstått) noe? Man kan løse det enkelt, men velger å ikke si et ord? Det mener ikke jeg er innafor. Man konstruerer en situasjon man misliker og klager sin sorg over det etterpå. Litt tullete.

Anonymkode: 37d58...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er sikkert imot kommersialisering av slike dager men han burde likevel laget deilig frokost sammen med barnet og gitt deg en blomsterkvast eller sjokoladehilsen fra barnet deres.

For en dust🖕

Anonymkode: 02b37...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...