miip Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 (endret) . Endret 15. februar 2024 av miip 24
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Vi har ikke lov til å svare som helsepersonell her inne. Anonymkode: 7da20...5ff 7 4
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har ikke lov til å svare som helsepersonell her inne. Anonymkode: 7da20...5ff Ok, har sett mange svare som det - så det var jeg ikke klar over. Men setter egentlig bare pris på støtte, og andres erfaringer i lignende situasjoner 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 miip skrev (15 minutter siden): Ok, har sett mange svare som det - så det var jeg ikke klar over. Men setter egentlig bare pris på støtte, og andres erfaringer i lignende situasjoner Det er alltid lurt å lese regler før man melder seg inn. Anonymkode: f33ed...489 1 1
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er alltid lurt å lese regler før man melder seg inn. Anonymkode: f33ed...489 Jeg kan alltids endre emnefeltet - poenget var vel ikke å få en legeuttalelse. Bare postet et innlegg i ren fortvilelse, og desperasjon - for litt støtte, og noen å "prate" med. Men du virker å være mer opptatt av regler, enn å svare på det posten handler om. 25
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men forstår aboslutt din fortvilelse, og skjønner godt at det å lese reglementet ikke er første pri. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg ønsker deg masse lykke til i den tøffe tiden, og håper virkelig at det er en annen forklaring på dine plager. Klem til deg, ts ❤️ Anonymkode: cf8bf...15e 3 5
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har dessverre ingen råd å komme med, men forstår aboslutt din fortvilelse, og skjønner godt at det å lese reglementet ikke er første pri. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg ønsker deg masse lykke til i den tøffe tiden, og håper virkelig at det er en annen forklaring på dine plager. Klem til deg, ts ❤️ Anonymkode: cf8bf...15e Tusen takk kjære du ❤️ Ja, alt jeg klamrer meg til nå er at det enten bare er en "normalvariant", som faktisk kan skje. Men ventetiden er grusom, og det har kun gått 3 dager. Aner ikke hvordan jeg skal holde ut muligens flere uker, til en måned.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 Huff. Skjønner, bekymringene. Vi tror alltid det værste. Rask Google søk viser gode prognoser, om det skulle være det og det positive om hvis, er at det bra det nå blir tatt tak i. Ellers er oddsene lave, da dette er relativt sjeldent. . Prøv ikke tenke katastrofetanker. Slapp av og tenk dette får du ikke gjort noe med her og nå. Det kan være helt uskyldig. ❤️ Anonymkode: 0d757...b91 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 Har du andre symptomer da? nattesvette? ufrivillig vekttap? Hvis dette er kreft, og den er over 6 cm så vil det være sannsynlig at du også har ovenstående symptomer. Men ikke nødvendig da… Umulig å si hva dette kan være egentlig, men føler med deg. Ventetiden er alltid det verste… Håper inderlig det ikke er kreft ❤️ Anonymkode: d8d50...789 1
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff. Skjønner, bekymringene. Vi tror alltid det værste. Rask Google søk viser gode prognoser, om det skulle være det og det positive om hvis, er at det bra det nå blir tatt tak i. Ellers er oddsene lave, da dette er relativt sjeldent. . Prøv ikke tenke katastrofetanker. Slapp av og tenk dette får du ikke gjort noe med her og nå. Det kan være helt uskyldig. ❤️ Anonymkode: 0d757...b91 Tusen takk, du aner ikke hvor mye det betyr at du tar deg tid til å svare 😥❤️ Ja, dessverre klarer jeg ikke motstå trangen til å google, og søke informasjon. Så jeg har jo lest så mye at jeg får totalt angst. Håper jeg klarer å legge den verste redselen fra meg den neste uka, og leve som normalt, frem til jeg hører fra sykehuset. Men, akkurat nå klarer jeg ikke se for meg hvordan jeg skal klare det. Føler meg helt paralysert.. 3
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du andre symptomer da? nattesvette? ufrivillig vekttap? Hvis dette er kreft, og den er over 6 cm så vil det være sannsynlig at du også har ovenstående symptomer. Men ikke nødvendig da… Umulig å si hva dette kan være egentlig, men føler med deg. Ventetiden er alltid det verste… Håper inderlig det ikke er kreft ❤️ Anonymkode: d8d50...789 Ingen nattesvette, eller vekttap. Men alltid slitt med litt sånn overaktivt immunforsvar, siste nå er kronisk elveblest (i alle det de tror er kronisk elveblest) siste året. Og hatt kronisk bihulebetennelse siste 10 år, og alltid veldig utsatt for luftveisinfeksjoner. Så fastlegen prøver å berolige meg, og sier at det sikkert er fordi jeg har vært så mye syk osv (den kjertelen kan visst bli "hyperaktiv" hvis man er under stort stress (noe jeg har vært, med ekstrem søvnmangel over et par år, svært høyt stress på hjemmebane og jobb) men ut i fra det jeg leser, skal det veldig heavy greier til for at den skal vokse, typ cellegift - men, mye de ikke vet om denne kjertelen tydeligvis). Ja, ventetiden er seigpining.. Tusen takk for at du orket å svare ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 7 minutter siden, miip said: Tusen takk kjære du ❤️ Ja, alt jeg klamrer meg til nå er at det enten bare er en "normalvariant", som faktisk kan skje. Men ventetiden er grusom, og det har kun gått 3 dager. Aner ikke hvordan jeg skal holde ut muligens flere uker, til en måned. Du må nok lande litt med den informasjonen du har fått. Nå er alt overveldende, og ventetiden er grusom. Det er helt forståelig at du trekker skrekk konklusjoner, du er jo redd. Kanskje det å begrense eksponering for symptomer på nett er noe som kan hjelpe deg litt. Man finner også det man leter etter på Google. Føler virkelig med deg. Vet så godt hvor vondt det er å være redd. Anonymkode: cf8bf...15e 1
BobbySocks Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 Men. Du har hatt symptomer i mange år? Da er det neppe noe dødelig, for dødelig kreft har man sjeldent ubehandlet så lenge. Om det er noe trøst. 7 1 4
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2024 BobbySocks skrev (Akkurat nå): Men. Du har hatt symptomer i mange år? Da er det neppe noe dødelig, for dødelig kreft har man sjeldent ubehandlet så lenge. Om det er noe trøst. Joda, denne typen kan visst ligge og gro i årevis. Dog, tok jeg røntgen av lungene i 2022, og da var det ingen funn. Så med mindre dette ikke vises på normal røntgen, men kun CT - så er det relativt nyoppstått. Jeg aner ikke hvor sensitiv vanlig røntgen er, kontra CT:
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 Jeg fikk kreft i 2020 og kan signere på at ventetiden er helt grusom. Det var nesten en lettelse å få beskjeden selv om den var vond… Men prøv å tenke at selv om det skulle være kreft så er det ikke det samme som en dødsdom!! De fleste overlever faktisk kreft ❤️ Anonymkode: d8d50...789 7
Kratt_ Skrevet 11. februar 2024 #16 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er alltid lurt å lese regler før man melder seg inn. Anonymkode: f33ed...489 Og noen ganger er det lurt og bare holde kjeft. Ts, kan forstå redselen og det er lett å si at du ikke skal tenke på det og uroe deg for det, men prøv ❤️ 14 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 Du høres ut som en hypokonder. Anonymkode: ba639...574 4
Gakkepus Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Du høres ut som en hypokonder. Anonymkode: ba639...574 Og du høres ut som en gretten person. Uansett om man er hypokonder eller ei, så er frykten reell. Syns det er rimelig tåpelig å lire av seg sånne ting bare fordi man sitter trygt bak en skjerm. Skjerpings 23 2
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres ut som en hypokonder. Anonymkode: ba639...574 Hvorfor kommer det alltid sånne oppgulp på Kvinneguiden? Helt åpenlyst at du kun er ute etter å provosere. 12
miip Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #20 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk kreft i 2020 og kan signere på at ventetiden er helt grusom. Det var nesten en lettelse å få beskjeden selv om den var vond… Men prøv å tenke at selv om det skulle være kreft så er det ikke det samme som en dødsdom!! De fleste overlever faktisk kreft ❤️ Anonymkode: d8d50...789 Kan jeg spørre hva slags kreft, og hvordan det ble oppdaget? Hvor lenge måtte du vente? ❤️ Ja, jeg forsøker å tenke det. Men, jeg blir bare helt satt ut. Spesielt fordi jeg har en ung sønn, og tanken på at jeg ikke skal få være der for han hele oppveksten, er som en kniv i hjertet. Man tenker jo at dette ikke skjer en selv. Så kan dette være noe helt uskyldig, men det vet jeg jo ikke. Føler meg helt som en berg og dalbane, utmattende. På den ene siden føler jeg at dette kanskje er bortkastet energi, hvis det viser seg å være noe uskyldig. På den andre siden vil jeg ikke stille helt uforberedt dersom jeg får en dårlig nyhet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå