AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 For å klare å stå i jobb er jeg avhengig av tilrettelegging allerede nå i uke 5, men jeg føler ikke det er så godt mottatt av arbeidsgiver, hun lurte til og med om det var nødvendig med de medisinene jeg tok, siden de gjorde meg litt svimmel å slikt( medisinene er avgjørende for meg for å klare å bære fram til termin) Jeg jobber i et yrke der jeg håndterer store kjøretøy å svært mye tunge løft, å et yrke med mye tidspress. Samt arbeidstider på 10 til 14 timer flere ganger i uken. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå å føler meg presset til å gjøre ting som kan fremprovosere tidlig abort osv. Har dere noen råd til meg? Jeg har vært super åpen ang barneønske å ivf. Anonymkode: 46af8...f36
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For å klare å stå i jobb er jeg avhengig av tilrettelegging allerede nå i uke 5, men jeg føler ikke det er så godt mottatt av arbeidsgiver, hun lurte til og med om det var nødvendig med de medisinene jeg tok, siden de gjorde meg litt svimmel å slikt( medisinene er avgjørende for meg for å klare å bære fram til termin) Jeg jobber i et yrke der jeg håndterer store kjøretøy å svært mye tunge løft, å et yrke med mye tidspress. Samt arbeidstider på 10 til 14 timer flere ganger i uken. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå å føler meg presset til å gjøre ting som kan fremprovosere tidlig abort osv. Har dere noen råd til meg? Jeg har vært super åpen ang barneønske å ivf. Anonymkode: 46af8...f36 Edit. Jeg kan få ruter som er lettere å som jeg vil klare men arbeidsgiver sier hun vil prioritere de som trenger tilrettelegging ang andre grunner. Anonymkode: 46af8...f36
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Da ville jeg søkt om svangerskapspenger! Arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge for deg, pg hun kan ikke be deg slutte med medisiner fordi det passer henne?? 😳 Albyl-e? For en grusom sjef! Anonymkode: d96a0...2b4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da ville jeg søkt om svangerskapspenger! Arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge for deg, pg hun kan ikke be deg slutte med medisiner fordi det passer henne?? 😳 Albyl-e? For en grusom sjef! Anonymkode: d96a0...2b4 Progesteron å albyl-e. Ja jeg synes det er kjipt. Ja tenker på det, men ønsker å bevare freden med sjefen også. Ts Anonymkode: 46af8...f36
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Du har 100% rett på tilrettelegging, og hun kan ikke BARE prioritere andre i forhold til tilrettelegging fordi hun mener de har bedre årsak. Ta kontakt med tillitsvalgt. Her har du klare rettingehter og regler for gravide. Anonymkode: 22d09...5e4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Du må enten få tilrettelegging, svangerskapspenger eller sykemelding. Det er helt irrelevant hva arbeidsgiver måtte mene om dette. Du har krav på tilrettelegging. Anonymkode: 249c1...871
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 Ikke sett forholdet med sjefen over barneønsket! Om hun nekter tilrettelegging, noe hun ikke har lov til, så søker du om svangerskapspenger, evt bedt om sykemelding. Anonymkode: 3609a...94c 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #8 Skrevet 13. februar 2024 Da har jeg fått beskjed fra legen at jeg burde sykemeldes 100%, men jeg får helt angst av å si det til sjefen. Jeg elsker jobben min å ønsker å ha et godt samarbeid, å jeg vet at når jeg nå sier at jeg blir sykemeldt pga svangerskap så blir alt ødelagt. Ene sjefen snakker ikke med meg en gang etter at jeg sa jeg ble gravid, trodde de skulle ta dette andeledes , de har vært så støttende med ivf å alt dette der, så er litt sjokkert over måten de er på mot meg nå. Ts Anonymkode: 46af8...f36 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #9 Skrevet 13. februar 2024 Jeg hadde sykemeldt meg og søkt på andre jobber mens jeg var i perm med barnet. Makan til dårlig arbeidsmiljø. Håper du tar opp dette med tillitsvalgt. Anonymkode: ab0c5...197 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #10 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde sykemeldt meg og søkt på andre jobber mens jeg var i perm med barnet. Makan til dårlig arbeidsmiljø. Håper du tar opp dette med tillitsvalgt. Anonymkode: ab0c5...197 Jobber i et mannsdominert yrke å ingen er i et fagforbund utenom meg, å tror ikke engang vi har noen tillitsvalgt, i så fall er han godt gjømt. Er en som er hms ansvarlig å han sier at han bare skriver under på et papir en gang i året. Men jeg ønsker å gå over til å jobbe for et større mer etablert firma , så å søke på nye jobber er ikke så dumt kanskje. Vi er et underfirma som jobber for er større konsern. Ts Anonymkode: 46af8...f36
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #11 Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jobber i et mannsdominert yrke å ingen er i et fagforbund utenom meg, å tror ikke engang vi har noen tillitsvalgt, i så fall er han godt gjømt. Er en som er hms ansvarlig å han sier at han bare skriver under på et papir en gang i året. Men jeg ønsker å gå over til å jobbe for et større mer etablert firma , så å søke på nye jobber er ikke så dumt kanskje. Vi er et underfirma som jobber for er større konsern. Ts Anonymkode: 46af8...f36 Jeg jobber også bare med menn, og har møtt helt motsatte holdninger. Veldig respekt for min graviditet og tilrettelegger kanskje litt for mye. Hadde kommet meg over i et mer etablert firma hvis jeg var deg ja. Det arbeidsmiljøet der tror jeg ikke er bra å komme tilbake til etter perm heller. Du kommer til å ha mye fravær de første årene i barnehage også, og ikke gøy om det skal bli drama og dårlig stemning hver gang. Nå har du prøvd å møte de så godt du kan, og når de møter deg tilbake med det der tenker jeg du ikke skylder de en dritt. Sykemeld deg med god samvittighet. Anonymkode: ab0c5...197
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #12 Skrevet 13. februar 2024 Det har ikke sjefen lov til. Venninnen min er gravid, der hun jobber har de ikke lov å jobbe når man er gravid, så hun er flyttet til kontor 50 % av tiden. Mer kunne enn det kunne de ikke tilrettelegge så da ble det sykmelding 50% noe som var helt selvsagt fra sjefen og. Ville snakket med lege om sykmelding og søkt på andre jobber. Anonymkode: 81fe1...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå