Gå til innhold

Når ungdommen har få å være sammen med på fritiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdommen mim begynte på VGs i høst. Endelig, etter 3 vanskelige år på ungdomsskolen fikk hun mange venner som stadig var med hjem og omvendt. Hun lyste opp. 

Nå har de kranglet og hun nekter blankt å la meg vite hva og hvordan. Jeg får klar tale, dette snakker jeg ikke med deg om. 

En bekymret mamma her som ser at på fritiden har hun ingen å være med , igjen. Dette var vanlig i 3 år på ungdomsskolen

Jeg prøver å forstå hvorfor? Men kommer til kort når hun nekter å dele det med meg. Vært i bupa , så har noen å snakke med der. Samtidig så deler hun ikke alt hun bærer på der heller. En meget lukket ung dame det her. 

Jeg ser at dette plager henne , tross for at hun sier alt er bra. Hun virker mer utilfreds:/ 

Hva ville du som mamma gjort? 

Anonymkode: 667fa...51b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd når det låser seg sånn. Kjenner du foreldrene til disse tidligere vennene? Jeg vet jo at ungene ikke synes det er noe særlig når foreldrene blander seg i den alderen, men det hadde jo vært lurt å få nøsta opp i hva som har skjedd. Læreren hennes da? Kan han/hun vite noe?

Anonymkode: 0b72b...224

Skrevet

Her ville jeg kanskje gått veien om læreren, jeg vet at de har mye fokus på det sosiale særlig første året på vgs. Læreren har kanskje en oppfatning om hva som har skjedd og kan nok hjelpe med å jobbe med klassemiljøet. jeg tenker og at det må være andre enn de hun har kranglet med som hun kan være ilag med.

Så kan det nok og tenkes at det er noe hun ikke ønsker å dele med deg, det er jo en alder hvor de skal bli mer selvstendige og kanskje hun innerst inne føler på skyld eller skam over det som har skjedd.

Skrevet
fru Alving skrev (1 time siden):

Her ville jeg kanskje gått veien om læreren, jeg vet at de har mye fokus på det sosiale særlig første året på vgs. Læreren har kanskje en oppfatning om hva som har skjedd og kan nok hjelpe med å jobbe med klassemiljøet. jeg tenker og at det må være andre enn de hun har kranglet med som hun kan være ilag med.

Så kan det nok og tenkes at det er noe hun ikke ønsker å dele med deg, det er jo en alder hvor de skal bli mer selvstendige og kanskje hun innerst inne føler på skyld eller skam over det som har skjedd.

Absolutt ikke min erfaring at det er mye fokus på sosiale 

Anonymkode: c2b85...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...