Gå til innhold

Mannen fikk guttetur til i gave, ikke sjekket med meg først

sukkertopp86

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår deg fullstendig, og jeg klarer bare ikke å tro at alle dem som svarer at du er urimelig, faktisk hadde syns det var greit. 

Ikke at jeg syns det er feil med guttetur, men det er noe med det at det blir tatt som en selvfølge at far bare kan stikke. 

Anonymkode: 65c95...fae

De prøver bare å overbevise seg selv😉

Anonymkode: 123fb...941

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Som mann hadde jeg ikke ønsket å bli med på en slik guttetur til Amsterdam. Holder mer enn nok de ganger disse veletablerte familefedrene som elsker sex distrikter har pushet å "bare ta en drink" etter middag på et eller annet møte i en by som Amsterdam eller Hamburg. Fem døgn med slikt tull, det hadde jeg ikke orket. Men kona hadde syntes det var gøy hvis jeg skulle på noe slikt, da hun av og til syns jeg kan være litt prippen. 

Godt det finnes litt pripne menn og😉❤️ Når jeg lette etter en ny mann etter mange år som singel, så ønsket jeg meg en som var litt kjedelig og prippen😅. Vi kjeder jo oss absolutt ikke når vi er sammen, og prøver ut mye gøy og spennende selv om det ikke innebærer å gjøre mye hver for oss.

Anonymkode: 7ba07...975

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja her er du sær.. 

Kompisene hans har ikke meldeplikt om planer til deg.

Du er ikke overordnet sjef som må godkjenne en gave fra venner. 

Men Mannen din må så klart vurdere om han har mulighet til å reise - basert på at dere har barn, planer  ferier etc, men ikke kompisene. 

Ser ikke problemet på noe nivå jeg. Hadde syns det var deilig med noen dager alene jeg. Men vi er flinke til å ha egentid og turer med venner hver for oss.

Jeg reiser 9 dager til Syden etter vinterferien, far er hjemme med barna. Han skal på fotball tur med gutta senere i vår. 

Anonymkode: 46024...b20

Men ts reagerer jo ikke på AT han skal på guttetur men at det ikke ble forhørt med henne først om det passet. Er jo mer stress å ombooke en billett som alt er bestilt enn at de faktisk finner et tidspunkt som passer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med logikken til mange her på forumet så kan jo TS og venninnene hennes både planlegge, booke og bestille en jentetur til Amsterdam eller et annet sted, helt uten å sjekke med mannfolka. De trenger verken å sjekke om mennene er opptatt med noe annet, eller å høre om det passer.

De kan bare ta det som en selfølge at mennene er hjemme med barna, tar alt av logistikk, handling, middag, lekseoppfølging, vask av hjemmet osv. selv. 

De er vel ikke sure og grinete og nekter damene litt moro?

Anonymkode: 10695...bee

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sukkertopp86 said:

TS her👋🏻

Takk for alle svar, dette var tydeligvis et tema som engasjerte fler enn meg. Jeg ser er vi er mange med ulike meninger om hvor vidt dette er ok eller ikke.

Som jeg skrev tidligere i tråden så er jeg vant med at han er på gutteturer. Som oftest er det helger på fjellet, skiturer, og lignede. De har vært flere ganger i feks alpene på skitur og også i Japan. Selvfølgelig er det også mye fest og moro på disse turene, afterski etc er obligatorisk for den gjengen. Det er helt i orden for meg, selvom jeg selvfølgelig ikke «elsker» det😅 Men som fler av dere skriver, jeg vil ikke være hun «kjipe» som sier nei til sånt. 

Vi har vært sammen i snart 15 år, og gift i de siste 7 årene. Jeg stoler jo på han, men som jeg skrev, en guttetur på fem dager til Amsterdam uten å avklare tidspunktet med meg på forhånd er ikke optimalt. 
Jeg ser flere skiver at det er typisk at det bare blir «regnet» med at kona er hjemme ned barn etc etc, og den traff meg. Jeg føler meg i grunn overkjørt av disse vennene som bare har bestemt at sånn blir det. Også hjalp det ikke på at de med stolthet proklamerte at «hjemreisen er på mandag, for de kom til å være så slitne etter denne langhelgen at hjemreise søndags var uaktuelt.» 

Som sagt, jeg stoler på min mann, men jeg kan ikke helt si det samme om kameratene som booket denne turen😅Nå er ikke de mitt problem, men ja.
 Flere skriver også at dette var en flott og raus gave, og det er jeg enig i. Jeg skulle gjerne vært på flere turer selv med venninner, men utfordringen der er at for mine venninner med barn (som de fleste har) er det uaktuelt å reise bort pga barn og lite fleksible jobber. Kan muligens få til en helg i skuddåret, men det er så vidt..

Jeg kan også nevnte at konene til mennene som skal på tur er i min venninnegjeng. Så mennene er ofte på tur, stort sett minst en langhelg hver gang, mens konene ikke ønsker/vil/kan dra bort på noe som helst. Så jeg syns så klart også det er litt sårt at han «hele tiden» får til gutteturer og gøy, men jeg svært sjelden gjør noe pga mine venninner prioriterer kun mann og barn.

Takk til deg som gadd å lese alt☺️

Jeg synes det høres litt ut som en gjeng menn som tenker at det er damene som har hovedansvaret så de kan bare reise og damene passer hus og barn, men de selv ønsker ikke å gjøre det samme. Jeg synes du kan ta opp dette med mannen din jeg. Hør litt hva han tenker. Spør hva holdningen er blant mennene. Hvorfor de tenker at det er greit at de hele tiden reiser men dere damene kan aldri reise. Si at om han skal reise på denne turen så foreslår du at han tar insj i guttegjengen om at de foreslår en liknende tur for damene der mennene blir hjemme med barna.

Anonymkode: 90e11...412

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkertopp86 skrev (1 time siden):

TS her👋🏻

Takk for alle svar, dette var tydeligvis et tema som engasjerte fler enn meg. Jeg ser er vi er mange med ulike meninger om hvor vidt dette er ok eller ikke.

Som jeg skrev tidligere i tråden så er jeg vant med at han er på gutteturer. Som oftest er det helger på fjellet, skiturer, og lignede. De har vært flere ganger i feks alpene på skitur og også i Japan. Selvfølgelig er det også mye fest og moro på disse turene, afterski etc er obligatorisk for den gjengen. Det er helt i orden for meg, selvom jeg selvfølgelig ikke «elsker» det😅 Men som fler av dere skriver, jeg vil ikke være hun «kjipe» som sier nei til sånt. 

Vi har vært sammen i snart 15 år, og gift i de siste 7 årene. Jeg stoler jo på han, men som jeg skrev, en guttetur på fem dager til Amsterdam uten å avklare tidspunktet med meg på forhånd er ikke optimalt. 
Jeg ser flere skiver at det er typisk at det bare blir «regnet» med at kona er hjemme ned barn etc etc, og den traff meg. Jeg føler meg i grunn overkjørt av disse vennene som bare har bestemt at sånn blir det. Også hjalp det ikke på at de med stolthet proklamerte at «hjemreisen er på mandag, for de kom til å være så slitne etter denne langhelgen at hjemreise søndags var uaktuelt.» 

Som sagt, jeg stoler på min mann, men jeg kan ikke helt si det samme om kameratene som booket denne turen😅Nå er ikke de mitt problem, men ja.
 Flere skriver også at dette var en flott og raus gave, og det er jeg enig i. Jeg skulle gjerne vært på flere turer selv med venninner, men utfordringen der er at for mine venninner med barn (som de fleste har) er det uaktuelt å reise bort pga barn og lite fleksible jobber. Kan muligens få til en helg i skuddåret, men det er så vidt..

Jeg kan også nevnte at konene til mennene som skal på tur er i min venninnegjeng. Så mennene er ofte på tur, stort sett minst en langhelg hver gang, mens konene ikke ønsker/vil/kan dra bort på noe som helst. Så jeg syns så klart også det er litt sårt at han «hele tiden» får til gutteturer og gøy, men jeg svært sjelden gjør noe pga mine venninner prioriterer kun mann og barn.

Takk til deg som gadd å lese alt☺️

Men dette sier jo en hel del om mennene deres. Hvorfor har de tid og mulighet til å reise så mye men ikke dere? De skal jo ha samme forpliktelsene som dere. Så dere skulle jo hatt mulighet til å reise like mye som de har. Hvorfor kan ikke mennene være hjemme med barna i fem dager slik at dere får dratt på jentetur og?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med logikken til mange her på forumet så kan jo TS og venninnene hennes både planlegge, booke og bestille en jentetur til Amsterdam eller et annet sted, helt uten å sjekke med mannfolka. De trenger verken å sjekke om mennene er opptatt med noe annet, eller å høre om det passer.

De kan bare ta det som en selfølge at mennene er hjemme med barna, tar alt av logistikk, handling, middag, lekseoppfølging, vask av hjemmet osv. selv. 

De er vel ikke sure og grinete og nekter damene litt moro?

Anonymkode: 10695...bee

Men når mennene gjør sånt bør jo damene kunne gjøre det de og. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på det.  Jeg hadde syntes det var hyggelig at guttegjengen skulle ut på tur. 

Det vil si, mannen hadde ikke reist på trancefestival da, men jeg ser absolutt for meg at guttegjengen hans kan kjøpe billetter til en rockekonsert når han blir 40 til våren.  
Og om det er noen måneder frem i tid, så er det liten sjanse for at vi har planlagt noe spesielt som ikke gjengen hans vet om fra før og som ikke kan endres på... 

Mine venner kunne nok fint funnet på å kjøpe billetter til en trancefestival til meg. 
Vi dro mye på festivaler i 20årene og 30årene, frem til covid, og har lenge snakket om å ta en reunionstur igjen. 
Har vært en rekke ganger i Amsterdam, og det er en flott by med mange skikkelig gode puber. 

Ikke alle menn har ett behov for å se red light eller gå på strippepub, bare fordi det er tilgjengelig. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dance-festival? 90 talls eurodance med 2 unlimited, 2 Brothers on the 4th floor og gjengen som vi i 40-årene har vokst opp med? Eller nymotens dancemusikk? 

Anonymkode: 38450...1f1

Noen av oss på rundt 40 er oppvokst med Hyperstate, A state of trance, Mysteryland, Dance Vally, Sensation, Love Parade, Thunerdome, Tomorrowland,  Tidy Weekender/Atomik Weekender, og en rekke andre festivaler innenfor trance og dance. 

Anonymkode: 241db...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 timer siden):

Engelske og Norske guttegjenger drar ikke til kulturbyen Amsterdam, men til "frihetens" Mekka. Sikkert sårt å tenke på hvis man kjenner byen som noe annet enn hva slike guttegjenger bruker byen til. Tråden fikk meg faktisk å huske en god tid tilbake når enn Nederlandsk kollega maset om at et gjeng "gutter" fra jobben skulle til Amsterdam. Ikke enn gang han hadde fokus på kultur og spennende mat fra tidligere kolonier, men hvordan den mest pripne skulle bli med til red light distrikt og selvfølgelig space cookies.

Dem kommer feste hardt, og dem kommer gå i red light district, alt annet er usannsynlig. Om en eller flere risikerer å kjøpe sex, det vet ingen av oss.

De drar vel først og fremst på den festivalen som gaven er til.

Om de prøver ut sexsalg og rusmidler som er ulovlige her, kommer vel an på hva de er opptatt av. Det er lett å få tak i i Norge også. 

Anonymkode: f5a23...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en ren fylle-og horetur, ikke lat som noe annet. At TS «stoler på» mannen er ikke relevant. Han kommer ikke til å sitte igjen på hotellet mens de andre bare skal «ta en drink» på strippeklubb.  
Dette opplegget hadde ikke vært aktuelt her i huset, og det blir ikke mer aktuelt av at dette skjer hvert år. Har folk ubegrenset med feriedager og penger?

TS, du må bryte denne trenden. Book deg en uke på en gresk øy, enten med venninner eller alene. Mannen din må forstå at dette ungkarslivet ikke er kompatibelt med å være familiefar.

Anonymkode: 1fa82...88f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg sær men jeg hadde ikke likt det! Ferdig snakka! Ikke minst fordi min kjære har fortalt om tidligere firmaturer til Amsterdam der flere av mennene kjøpte sex. Tydeligvis en mannfolkgreie 😡

Anonymkode: bdc26...72e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke reagert på det.  Jeg hadde syntes det var hyggelig at guttegjengen skulle ut på tur. 

Det vil si, mannen hadde ikke reist på trancefestival da, men jeg ser absolutt for meg at guttegjengen hans kan kjøpe billetter til en rockekonsert når han blir 40 til våren.  
Og om det er noen måneder frem i tid, så er det liten sjanse for at vi har planlagt noe spesielt som ikke gjengen hans vet om fra før og som ikke kan endres på... 

Stusser på denne. Noen måneder frem har jeg konfirmasjoner, store familiehendelser, mindre hendelser i familien, jobbturer og en dåp på tapetet. Tviler på vennene våre har oversikt over det. 

Regner med de kanskje klarer å tenke seg frem til ungenes bursdag og skoleavslutnigner og de felles festene som er planlagt.

Anonymkode: ec434...bab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkertopp86 skrev (1 time siden):

Jeg kan også nevnte at konene til mennene som skal på tur er i min venninnegjeng. Så mennene er ofte på tur, stort sett minst en langhelg hver gang, mens konene ikke ønsker/vil/kan dra bort på noe som helst...

Det er selvsagt problematisk om menn forventer raushet men ikke er like rause tilbake. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amsterdam? Det lukter en rolig guttetur på Van Gogh-museum, Anne Frank-huset og koselige turer på kanalbåter…

Anonymkode: 90eba...db8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fem dager i Amsterdam? Er de 17 år? 

Alle vet jo hva som foregår i Amsterdam.

Anonymkode: f637b...ade

Omg…. Må man være 17 år for å ha det kjekt i Amsterdam?? Og alle gjør ikke det du hinter til, selv om de er i Amsterdam.. 

Anonymkode: 0013e...e5b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det ikke vært mulighet uansett hvor greit jeg hadde syns at det var. Har ti planleggingsdager vi må dekke opp ( forskjellig i skole og barnehage) i tillegg til 4 ukers tvungen ferie i barnehage på sommeren. I tillegg vil man gjerne ha noe fri i jul, påske etc, men feriedagene er allerede brukt for lengst. Dersom min mann tar ulønnet fri så koster det oss også ca 30000. 

Så her hadde det ikke gått.

Anonymkode: 04321...b65

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stusser på denne. Noen måneder frem har jeg konfirmasjoner, store familiehendelser, mindre hendelser i familien, jobbturer og en dåp på tapetet. Tviler på vennene våre har oversikt over det. 

Regner med de kanskje klarer å tenke seg frem til ungenes bursdag og skoleavslutnigner og de felles festene som er planlagt.

Anonymkode: ec434...bab

Så lenge han ikke er, eller skal være fadder, så hadde han fått slippe unna dåp og konfirmasjoner for å dra på en festival. 
Mindre familiehendelser er heller ikke noe han må være med på, jeg tror alle i våre familier ville hatt forståelse for en reise han har fått i gave... 
Vi må ikke på død og liv stille opp sammen på alle begivenheter... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, du må bryte denne trenden. Book deg en uke på en gresk øy, enten med venninner eller alene. Mannen din må forstå at dette ungkarslivet ikke er kompatibelt med å være familiefar.

Anonymkode: 1fa82...88f

God idé. Kvinner trenger "husmorferie", spesielt om de er gift med "gutta på tur".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt burde de hørt med deg når dere er gift med barn.

Jeg ser det er mange som er uenige i det, men jeg undrer meg over om det hadde vært samme holdning motsatt vei? Om en småbarnsmor fikk en slik tur i gave uten noen avtale med mannen - ville det fremdeles vært samme svar her? Kanskje familien allerede har planer? Kanskje mor må avgårde på noe, så far skulle ha barna alene? 

Jeg ville reagert kraftig på noe slikt, men heldigvis er ingen av mannens venner så blåst.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (14 timer siden):

Hvorfor?

Egentlig så burde jo dette si seg selv, men siden det ikke gjorde det i ditt tilfelle så kan jeg prøve å forklare. Et forhold hvor den ene parten er kontrollerende og sjalu vil som oftest ikke overleve i lengden.

Anonymkode: 8a498...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...