Rotemor Skrevet 13. februar 2024 #261 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men ved å bare bestille turen, har de gått utfra at TS stiller opp og drar lasset på hjemmebane. Hvis hun sier nei, blir hun den stygge ulven eller den sure kjerringa, og dette vet selvsagt "gutta" som har bestilte turen. Hvorfor i alle dager skulle de ta sjansen på å bestille og betale en tur for TS`s mann om det var 50/50 sjanse for at han skulle kunne dra? Snakk om gambling. Selvsagt har de ikke gjort det, de tar nemlig for gitt at TS stiller opp og ikke sier noe ved å henge "sur kjerring" betegnelsen over henne. Gi deg nå, dette blir tullete. Anonymkode: 10695...bee Det er ikke deres ansvar uansett hvor mye dette gjentas. Det er tullete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solsid1 Skrevet 13. februar 2024 #262 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg syns det høres lite gjennomtenkt ut fra vennegjengen. Alltid lurt å forhøre seg med deg først hvis turen er ment som en overraskelse. Det er jo mange momenter å ta stilling til først….Passer helgen for han/familien? Kan han få fri fra jobb? Er det feriedager å ta av? Har dere råd? -Det vil antakelig koste litt ekstra selv om turen er betalt av andre. Er familiesituasjonen slik at 5 dager hjemmefra kommer til å gå strålende? Jeg tror min mann hadde slitt med kvaler selv om jeg hadde unnet ham turen for alt i verden. Og selvsagt hadde vi gjort alt for å få dette til. Jeg er en dame som er ferdig med småbarnslivet men for vårt vedkommende hadde dette vært viktige spørsmål å ta stilling til. Vi bodde 90 mil unna nærmeste familie/slektning og minstemann slet med luftveisproblemer og trengte ofte legehjelp. Vi hadde dårlig råd. Så ja, jeg hadde nok blitt glad om vennegjengen hadde samarbeidet bittelitt med meg på forhånd 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #263 Del Skrevet 13. februar 2024 Fant80 skrev (2 timer siden): ...kontrasten mot andre tråder er ganske vanvittig. Når det gjelder "meg" så er selvsagt ingen utro. Min mann er så skjønn og flott,han er rett og slett gudommelig. Mens i andre tråder så kan samme person kommentere i hytt og gevær hvor fæl mannen til trådstarter er etc. "kom deg vekk" "Kutt han ut" "Uaktuellt med sånne" etc etc. Samme person? Eller noen? Anonymkode: f5a23...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #264 Del Skrevet 13. februar 2024 45 minutter siden, Rotemor said: Det er ikke deres ansvar uansett hvor mye dette gjentas. Det er tullete. Hvis de ikke tar ansvar kan de heller ikke få friheten til å bestille tur for han. Frihet og ansvar henger sammen. Klart det er deres ansvar å sjekke med kona når han har forpliktelser på hjemmebane. Hvis ikke har de heller ikke noe de skulle sagt om hun hadde blånektet, helt uten grunn. Hun har ikke ansvar for å gi noen grunn til den gjengen der. Anonymkode: 10695...bee 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 13. februar 2024 #265 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis de ikke tar ansvar kan de heller ikke få friheten til å bestille tur for han. Frihet og ansvar henger sammen. Klart det er deres ansvar å sjekke med kona når han har forpliktelser på hjemmebane. Hvis ikke har de heller ikke noe de skulle sagt om hun hadde blånektet, helt uten grunn. Hun har ikke ansvar for å gi noen grunn til den gjengen der. Anonymkode: 10695...bee Jeg er uenig. Det må du nesten akseptere. Den gjengen har ikke noe ansvar overfor henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 13. februar 2024 #266 Del Skrevet 13. februar 2024 Maleficenta skrev (15 timer siden): Hun får jo ikke gjort det når han reiser hele tiden Han reiser ikke hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #267 Del Skrevet 13. februar 2024 14 hours ago, Example said: De har ikke barn. Nja. Han er jo selv klar over at hun ikke er spesielt populær. Han ønsker egentlig å gå fra henne, men klarer ikke av ulike grunner. Nei. Det virker ikke som at deres situasjon ligner TS sin i det hele tatt, så jeg ville ikke brukt din kompis som utgangspunkt for å gi råd til TS. Din venn må nesten rydde opp i sitt eget forhold selv, i problemstillingen i denne tråden er det snakk om en småbarnsfar som tydeligvis ofte drar på guttetur mens TS og partnerne til kompisene hans blir sittende hjemme med barna. Du sier TS sin mann nok har godt av å dra på guttetur til Amsterdam, jeg lurer på om han hadde godt av å dra på ferie med kone og barn istedet. For all del, jeg har ikke barn selv og skjønner sikkert ingenting, men jeg har en far som alltid satte søsknene mine og meg foran alt, vi og mamma var hans første prioritet alltid. Å skulle dra på "guttetur" ville for ham vært helt utenkelig, det som var av feriedager og penger til ferie ble brukt på familien. Både han og mamma hadde jo venner, men de ble behandlet som vennepar sånn at venner ble invitert med partner når det var noe, sånn at ikke den ene ble sittende igjen med ungene. De dro aldri på utenlandstur eller noe sånt med venner, sånt var det ikke penger til, men de kunne feks dra ut på konsert og restaurant en kveld mens vi barna ble samlet i et hus med barnevakt, pizza og film, så vi også fikk litt følelse av at det var noe utenom det vanlige. Venneaktiviteter som jakt og fiske og sopp/bærplukk og bakedager og sånn ble tilrettelagt så barna kunne bli med og lære seg praktiske ting vi har fått nytte av i voksenlivet. Vi hadde aldri mye penger i oppveksten, og fikk ikke ofte det vi ønsket oss av materielle ting. Men det søskenene mine og jeg sitter igjen med fra barndommen er en pappa og en mamma som alltid var der og satte oss først, som alltid stilte opp på skoleavslutninger og idrettsstevner og fritidsaktiviteter, og som brukte helger og ferier på oss, som prioriterte hverandre og familien, ikke "guttetur" eller "jentetur" med venner. En 40 år gammel familiefar er faktisk ikke noen gutt lenger. En ting pappa drillet inn i huet mitt fra jeg var liten var at har du blitt forelder så er du forelder først og fremst, og det varer hele livet. Sikkert sykt gammeldags, jeg, men pappa var ikke noe supermann, faktisk bare en helt normal familiefar og dette var på 90-tallet, så jeg lurer litt på hva som har skjedd de siste 40 årene som gjør at TS nå får beskjed om at mannen hennes "har godt av" å dra på guttetur til Amsterdam og hun må "unne ham det", uten å stille spørsmålet om kanskje han burde unne barna en høstferie med begge foreldrene fordi de kanskje har godt av det, når han tydeligvis har råd og mulighet til å ta fri fra jobb i oktober. Mitt forslag siden denne gruppen tydeligvis ikke har dårlig råd: Hele gjengen, kompiser med partnere og barn, kunne istedet booket seg inn på Center Parcs i nærheten av Amsterdam (jeg anbefaler De Eemhof, ca 40 min kjøring fra Amsterdam), som er flott for familier, og så kan "gutta" dra på konsert én av kveldene, og bruke resten av langhelga på familien. Det er flott badeanlegg i den parken med egne baby- og toddler-basseng for de minste og ørten vannsklier og bølgebasseng for de større, og de har også gårsdyrepark hvor barna kan få hilse på geiter, sauer og kaniner, og for eventuelle større barn er det minigolf, bowling, pedalbåt, klatrevegg, arcade og mye annet gøy. Anonymkode: 798f9...2cc 5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schopenhauer Skrevet 13. februar 2024 #268 Del Skrevet 13. februar 2024 Selvfølgelig burde de sjekket med deg. Det er egentlig ikke noe å lure på. Når man har familie, små barn, har man forpliktelser og en nokså hektisk logistikk å forholde seg til. 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #269 Del Skrevet 13. februar 2024 45 minutter siden, Rotemor said: Jeg er uenig. Det må du nesten akseptere. Den gjengen har ikke noe ansvar overfor henne. Da går det begge veier, og TS har heller ikke ansvar for noe den gjengen har kjøpt og bestilt. TS kan drite en lang marsj i det, og forholde seg til mannen skal være hjemme ettersom hun ikke har hørt noe om noen guttetur. Anonymkode: 10695...bee 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 13. februar 2024 #270 Del Skrevet 13. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da går det begge veier, og TS har heller ikke ansvar for noe den gjengen har kjøpt og bestilt. TS kan drite en lang marsj i det, og forholde seg til mannen skal være hjemme ettersom hun ikke har hørt noe om noen guttetur. Anonymkode: 10695...bee Selvsagt har ikke ts noe ansvar for hva de har bestilt! Det er helt unødvendig å påpeke. Men Ts har ikke antydet at dette er noe mannen ikke får lov til. Det kommer fra deg her! Hun mener hun burde blitt spurt om det passer. Du legger det frem som at vennene skal be om tillatelse. Jeg skulle ønske du så viktigheten av nyansene her. De er voksne. Venner spør ikke de andre voksne om å få leke. Endret 13. februar 2024 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #271 Del Skrevet 13. februar 2024 Dere som skriver at han og guttegjengen skal til Amsterdam for å prøve 'rusmidler som er lovlig der', har misforstått. New rules on cannabis and coffee shops To combat drug-related crime and nuisance, the Dutch government introduced a new toleration rule on 1 January 2013: only 'residents of the Netherlands' are permitted to visit coffee shops and purchase cannabis there. A resident of the Netherlands is someone who lives in a Dutch municipality and is registered there. Whether this rule is actively enforced differs from municipality to municipality. Jepp, det er ikke lovlig for nordmenn. Anonymkode: 55bc1...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #272 Del Skrevet 13. februar 2024 got2go skrev (1 time siden): Han reiser ikke hele tiden. Ts skriver at han ofte er på turer. Anonymkode: 65c95...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 13. februar 2024 #273 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts skriver at han ofte er på turer. Anonymkode: 65c95...fae Ja, men det betyr ikke hele tiden. Dessuten så har ts et ansvar for eget liv og må isåfall snakke med mannen om at hun også trenger slike turer innimellom og at de må finne en løsning. Ikke bare sitte hjemme sur og bitter over at mannen bruker tid på seg selv som hun også ønsker seg. Hadde mannen hennes nekta henne å gjøre det, så hadde det vært noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #274 Del Skrevet 13. februar 2024 got2go skrev (1 time siden): Ja, men det betyr ikke hele tiden. Dessuten så har ts et ansvar for eget liv og må isåfall snakke med mannen om at hun også trenger slike turer innimellom og at de må finne en løsning. Ikke bare sitte hjemme sur og bitter over at mannen bruker tid på seg selv som hun også ønsker seg. Hadde mannen hennes nekta henne å gjøre det, så hadde det vært noe annet. Men hvis TS også skal ha en ukes «fri» så blir det enda mindre tid og penger til å bruke på familien. I følge KG så er jo også kjæresteferier helt nødvendig for å overleve, i tillegg til all denne egentiden som visstnok er tvingende nødvendig. Blir ikke mye igjen til familien hvis både mor og far har store ego-behov. Det er ikke sikkert det er å dra på tur alene TS drømmer om, kanskje heller at mannen skal prioritere familien (eventuelt at han skal tenke at hvis noen skal ha egen-tur nå, så er det TS). De fleste har ikke ubegrenset med tid og penger. Anonymkode: 1fa82...88f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #275 Del Skrevet 13. februar 2024 Tobias001 skrev (På 12.2.2024 den 8.55): Jeg skjønner godt at de ikke hørte med deg! Du virker som en kontrollfreak som ikke unner mannen din en slik tur. Hadde de hørt med deg så hadde jo svaret garantert vært nei. Du må gi mannen din litt luft under armene, å ikke holde han i bånd hele tiden. Du, og alle andre som mener hun er smålig og kontrollerende- leste dere ikke den delen om at han har reist mye? En tur til Japan alene er ikke hverdagskost for folk flest som har familie! Det dreier seg om en liten heads up, familie er et samarbeid og ingen har tatt hensyn til om hun kan få det til å gå rundt akkurat disse dagene. Anonymkode: 63b7f...17c 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #276 Del Skrevet 13. februar 2024 Skjønner godt hva du mener... Mannen min fikk også guttetur i bursdagsgave nå nylig. Av typen "Overraskelse! Vi har fått bookinger til *spesifikt veldig populært høyfjellshotell hvor man bestiller over et år i forveien* i påskeferien!! Hadde vi allerede planer om hvor vi skal være i påskeferien? Ja, selvfølgelig. "Må" jeg gi etter for denne fantastiske gaven? Jada. Noen menn tenker rett og slett ikke at det er lurt å forhøre seg med partneren til den det gjelder om de allerede har planer. Anonymkode: 82e4d...04e 2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #277 Del Skrevet 13. februar 2024 Fant80 skrev (6 timer siden): Det er i hvertfall fryktelig mye goodwill i denne tråden i forhold til veldig mange (om ikke majoriteten) av andre tråder her på KG. Sier ikke det er feil. Faktisk veldig bra at man stoler såpass på hverandre. Men kontrasten mot andre tråder er ganske vanvittig. Når det gjelder "meg" så er selvsagt ingen utro. Min mann er så skjønn og flott,han er rett og slett gudommelig. Mens i andre tråder så kan samme person kommentere i hytt og gevær hvor fæl mannen til trådstarter er etc. "kom deg vekk" "Kutt han ut" "Uaktuellt med sånne" etc etc. Er ingen her som kan si hva han mannen i dette tilfellet kommer til å gjøre. Vi vet 0 om han. Men derfor som utenforstående så får man jo endel kritiske varslel i hodet. I hvertfall jeg,og jeg er mann. Jeg har mannlige kompiser og kollegaer. Alt i fra uføretrygdede til høyt utdannede (om det er viktig) Jeg vet hva det går i på gutteturer. Men til sammenligning kjenner jeg ingen miljøer som reiser på klatrereiser og ligger i telt etc.. Det er helt ukjent for meg,så er jo mulig disse er annerledes en hva jeg erfarer. Guttetur for meg er veldig oppjaget stemning fra A-Å. Det er guttastemning,og med det mener jeg: Høyt alkoholforbruk.evt narko som hasj eller kokain. Lange kvelder ute på barer og klubber. Mye flørting,og er det steder som Pattaya eller Amsterdam så er det "betalt selskap" for å si det sån. Synes det er flott at det er så mye tillit blandt mange (i hvertfall i denne tråden) men også litt forbausende og forvirrende,da det ikke virker som den tilliten er der sån generelt. Det er mye bro-codes og "det som skjer på ferie,blir på ferie" Jeg har selv hørt historier i fleng om hva folk driver med på sånne turer. Så ringer man hjem til dama,eller sender melding om hvor mye man savner en etc. Ikke det at jeg tror enkelte dameturer går bedre for seg. Folk er folk. Men å tro at man reiser på guttetur til Amsterdam for å se på tulipaner,går på Van gogh museet,eller besøker Anne Franks hus som er formålet? Vel - Det hadde ikke streifet meg,om det var meg og gutta på tur. Men så sier jeg nei by default å bli med på sånne turer uansett. Orker ikke sån lenger. Vi kan vel uansett ikke nekte partner å dra på sån om de ønsker. Så blir det nok bare å stole på hverandre. Gjelder jo også for meg selv. Er nok derfor jeg stiller meg skeptisk. Jeg er ikke noe utro,men ved å være i mlljøer der det er ganske så vanlig,så kjenner jeg faktisk på det. Hvis jeg må sette regler og begrensninger for min mann fordi han ellers vil ligge rundt, så vil jeg ikke ha han. For da finner han en måte å være utro på før eller senere uansett. Han kan gjerne dra på guttetur innimellom, uansett hvor. Jeg ville forventet at en reise avklares med meg. Vi har et felles ansvar på hjemmebane, og jeg har min jobb og mine forpliktelser. Jeg ville forventet at en vennetur ble begrenset til en helg når barna var i småskolealder. For vi trenger de feriedagene vi har til dager vi må ta, og til felles ferie. Og jeg trenger å hente meg inn mellom slagene jeg og, fem dager er for mye. Anonymkode: c27f3...07d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #278 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Men hvis TS også skal ha en ukes «fri» så blir det enda mindre tid og penger til å bruke på familien. I følge KG så er jo også kjæresteferier helt nødvendig for å overleve, i tillegg til all denne egentiden som visstnok er tvingende nødvendig. Blir ikke mye igjen til familien hvis både mor og far har store ego-behov. Det er ikke sikkert det er å dra på tur alene TS drømmer om, kanskje heller at mannen skal prioritere familien (eventuelt at han skal tenke at hvis noen skal ha egen-tur nå, så er det TS). De fleste har ikke ubegrenset med tid og penger. Anonymkode: 1fa82...88f Denne familien har vel greit råd om mannen minst drar på 1 helgetur i mnd og har vært på guttetur til Japan. Anonymkode: f5a23...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fundulant Skrevet 13. februar 2024 #279 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg legger mest merke til ordlyden i innlegget. TS er hovedsakelig ute etter å fortelle sin side og sier lite om hva mannen hennes ellers gjør av positiv art, eller hvor hyppige disse turene er. Dette er problemet med de fleste innlegg og skaper få nyanser å gir et svart/hvitt bildet. Pga dette faktumet er det ikke så lett å kommentere på innlegget. Ut ifra ordlyden høres det ikke ut som TS hadde planer denne datoen og i utgangspunktet ikke var positiv til en reise. Det antas at mannen er kjent med dette. Videre har han antagelig sagt at dato som er oppgitt er en som står åpen. Jeg vil si at det som er sært er kommunikasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkef Skrevet 13. februar 2024 #280 Del Skrevet 13. februar 2024 Be mannen din om at dere heretter bruker felles feriedager til å reise sammen, som en familie. Krev at gutten skal bli voksen. Det gjør intet godt for deg, eller barna, at han klovner rundt på beryktede steder uten sin familie. Han kan komme hjem med en venerisk sykdom og smitte deg.En familie er en enhet, som gjør ting sammen. Gutteturer og jenteturer tilhører skoledagene og til umodne individer, som bare har seg selv å ta hensyn til.Du er på ingen måte bundet til eller forpliktet til å godta dette. Vis at du har bein i nesa og at du ikke er en dørmatte! Familien først. Det er respektløst at ingen spurte deg før turen ble bestilt. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå