Gå til innhold

Mannen fikk guttetur til i gave, ikke sjekket med meg først

sukkertopp86

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke du er sær. Jeg hadde blitt irritert.

Synes generelt det er veldig spesielt å gi bort en ferdig booket ferie som ikke kan flyttes på til en venn som har familie, der det er bestemt allerede at han skal reise uten familien, ta fri fra jobb osv.

Jeg ville tenkt at de gjorde det for at da "må" mannen være med og kan ikke si at kona ikke syntes det var ok/jeg har ikke nok ferie igjen etter familieferien eller liknende svar. Eller at mannen har avtalt det med dem og bare sagt kjør på så får jeg sikkert tilgivelse.

Man har ikke evig med ferie og 5 dager på ferie med andre enn familien er mye når man har 2 små barn der planlaggingsdager, skole- og barnehagestengt ++ skal dekkes opp.

Anonymkode: 90e11...412

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du er sær, og veldig spesielt at så mange synes det er helt greit at man forventer at andre parten i forholdet bare tar seg av barna uten problem eller har andre planer. Regner med hadde det vært motsatt her hadde også flere støttet ts. Det er forventet at mor alltid kan og alltid stiller opp, hun er jo mamma. 
Her kunne han mest sannsynlig ikke reiser. Alle feriedager må søkes for neste år i desember, så vi har planlagt all ferie allerede. Og så var det pengene dette vil koste, har vi råd eller må det vente? I en familie er vi fler og ikke kun en som kan kjøre sitt løp

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkertopp86 skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe problem at han drar på turer. Det gjør han støtt og stadig, både helger og lengre turer feks på alpetur. 

Men jeg reagerer på at de bare har booket en fem dager lang tur, uten å nevne det ril meg først. Hva vet de om vi hadde planer den uka de har kjøpt billetter. 

Men om dere hadde planer, så hadde vel mannen din bare måtte sagt i fra at de måtte avlyse turen for din del. 
Nå hadde dere åpenbart ikke planer den langhelgen, så hva er problemet? Mannen har jo kjempe fine kompiser som gir han en sånn tur i gave. 

Anonymkode: 1881c...783

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (21 minutter siden):

Og så var det pengene dette vil koste, har vi råd eller må det vente? I en familie er vi fler og ikke kun en som kan kjøre sitt løp

Her har han fått turen i gave. 

Anonymkode: f5a23...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har han fått turen i gave. 

Så alt er dekket, mat og annet som koster på turen? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde det vært flere ganger i året så, men dette var en bursdagsgave! Hvor lite raus skal man egentlig være i et forhold da? 

Anonymkode: 16dd5...080

Handler ikke om raushet. Alle de jeg kjenner avklarer med hjemmefronten først for å slippe å sitte m skjegget i postkassen i tilfelle det ble vanskelig. 

Det handler om å organisere et familieliv. De kunne hatt andre planer, han må bruke av feriedager som også kunne vært oppbooket (når skole/bhg stengt i tre uker, du må bruke noen dager til vinterferie, påske, høstferie er det ikke mye å gå på).

Må si fem dager i Amsterdam også er litt spesielt når man er 40+ og familiefar. Et par daget på festival, og hva skal de gjøre mer? Van Gogh-museet, Anne Frank-huset og kanaltur? Dont think so. Stoler på typen min da, men han hadde ikke vært interessert i EB slik tur, heller foretrukket alpetur eller padletur i Sverige el noe slikt.

Anonymkode: 49d1a...a80

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har disse mennen familie og barn selv? Regner med at dette ikke er en gave dem får når som helst, men forbindelser med et rundt år. Er det lenge til turen altså ikke innen 3-4 uker får du jo forbredt deg. Det er nok en grunn for at dem ikke spurte eller sa noe, dem ville at det skulle være en overaskelse. Dere skal jo tydeligvis ikke noe, så la det gå.

Anonymkode: 5ac3d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkertopp86 skrev (3 timer siden):

Det er ikke noe problem at han drar på turer. Det gjør han støtt og stadig, både helger og lengre turer feks på alpetur. 

Men jeg reagerer på at de bare har booket en fem dager lang tur, uten å nevne det ril meg først. Hva vet de om vi hadde planer den uka de har kjøpt billetter. 

For deg er det naturlig å sjekke, for dem var det ikke det. Enten så sier du ifra til dem så de sjekker med deg neste gang ellers så lar du denne gå. 

Anonymkode: ff6fe...078

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt: det var faen meg flaks vi ikke hadde noen avtaler. Veldig spesielt, for de risikerte og kaste mye penger i søpla. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttetur til Amsterdam? Jeg vet hva det betyr, har både kompiser* og mannlige kollegaer. Samtlige er enige i at Amsterdam = Red Light District, massasje med happy ending og space cakes. De fleste er også gift og har barn. 

*"har hatt kompiser" er mer riktig å si. Kutter ut slike vennskap når jeg får vite at de har horet seg rundt på guttetur i utlandet.

Anonymkode: 4f769...b45

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (11 minutter siden):

Så alt er dekket, mat og annet som koster på turen? 

Går nesten ut fra at reise, hotell og mye av maten er noe andre står for. Og at billettene til dette de skal på, dekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydvesta Orkana skrev (4 minutter siden):

De har vel sjekket med mannen først ☺️

Tenker jeg også, rart å bestille uten å sjekke om han kan ta seg fri fra jobb da. 

Anonymkode: 92c4a...ae4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må si fem dager i Amsterdam også er litt spesielt når man er 40+ og familiefar. Et par daget på festival, og hva skal de gjøre mer? Van Gogh-museet, Anne Frank-huset og kanaltur? Dont think so. 

Anonymkode: 49d1a...a80

Er vel tusen ting å gjøre der. Uteliv, kunst og kultur, sport, opplevelser. Ikke minst god mat der, både nederlandsk og fra koloniene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkertopp86 skrev (3 timer siden):

Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. 
Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket.

Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. 

Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. 

Er det jeg som er sær her? 

Nei, du er ikke sær. Du/dere/han kunne hatt andre planer. Også syns jeg det er ganske spesielt at venner skal bestemme at det funker for vår familie at faren er bortreist da og da. Jeg syns ikke det er greit, slikt planlegger vi sammen. Men på KG er det alltid mange som syns det er en selvfølge å kunne stikke når det passer en selv, uavhengig av barn og familiesituasjon😅

Anonymkode: 8618e...a3f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja her er du sær.. 

Kompisene hans har ikke meldeplikt om planer til deg.

Du er ikke overordnet sjef som må godkjenne en gave fra venner. 

Men Mannen din må så klart vurdere om han har mulighet til å reise - basert på at dere har barn, planer  ferier etc, men ikke kompisene. 

Ser ikke problemet på noe nivå jeg. Hadde syns det var deilig med noen dager alene jeg. Men vi er flinke til å ha egentid og turer med venner hver for oss.

Jeg reiser 9 dager til Syden etter vinterferien, far er hjemme med barna. Han skal på fotball tur med gutta senere i vår. 

Anonymkode: 46024...b20

Og du planla ni dager vekke uten å involvere partneren din da eller?

Anonymkode: ed514...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du er ikke sær. Du/dere/han kunne hatt andre planer. Også syns jeg det er ganske spesielt at venner skal bestemme at det funker for vår familie at faren er bortreist da og da. Jeg syns ikke det er greit, slikt planlegger vi sammen. Men på KG er det alltid mange som syns det er en selvfølge å kunne stikke når det passer en selv, uavhengig av barn og familiesituasjon😅

Anonymkode: 8618e...a3f

Gjetter at en del mennesker ikke har fantasi nok til å sette seg inn i andres familieliv. Fordi noe funker for dem, skal det funke helt likt for alle andre.

For min del hadde det gått greit at mannen reiste bort fem dager, er vant med at han drar på jobbreiser. Men han forhører seg med meg først, da jeg har best oversikt over når vi skal i dåp, konfirmasjon eller bryllup. 

Anonymkode: 4f769...b45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det til turen? Det er jo litt forskjell på å få to uker eller seks måneders varsel. Joda, det hadde vært lurt å sjekke med deg først, men nå gjorde de ikke det. Spørsmålet ditt nå er om du skal bli grinete av prisipp fordi det potensielt kunne blitt et problem, eller være løsningsorientert og glede deg med mannen over gave og gode venner - og vurdere hva som gavner både deg selv og forholdet mest på sikt.

Anonymkode: 44504...2f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde unnet mannfolket turen av hele mitt hjerte og håpt det ikke krasjet med noe vi skulle, men allikevel tenkt det var utrolig spesielt å ikke avklare med meg i forkant.

Jeg er 1/3 helger alene med ungene i gjennomsnitt grunnet jobb enten ute av byen eller på en måte som gjør at jeg må ha ansvar for barn under 10 år. De resterende helgene går til besøk til ulik familie, til andre aktiviteter vi gjør sammen eller hver for oss, og de ønsker jeg å ha oversikt over, så får de som synes det er grinete og kontrollerende bare synes det 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (2 timer siden):

Det er vel mer enn én ting som foregår i Amsterdam? 

Ja, sa jeg at det bare er én ting, eller er du helt kort…?

Anonymkode: f637b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...