AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #21 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg hadde forventet at de sjekket med meg først ja. Med barn og familie så kan det jo fort hende man har planer! Og 5 dager, da må han jo søke fri fra Jobb også? Har vært med å planlegge flere slike turer. Har alltid spurt kjæresten. Og kompiser til mannen min har hatt meg med på å planlegge dato for utdrikningslag etc Anonymkode: 2bf44...f4d 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #22 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er spesielt å forvente at man blir spurt om det er greit om en av foreldrene drar bort i 5 dager, når man har to barn og et familieliv? Anonymkode: b512a...7eb Hadde det vært flere ganger i året så, men dette var en bursdagsgave! Hvor lite raus skal man egentlig være i et forhold da? Anonymkode: 16dd5...080 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #23 Del Skrevet 11. februar 2024 De har jo sikkert spurt mannen din om det passer, han må vel få fri fra jobben? Så heldig han er som har så gode venner. Anonymkode: 5f740...373 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #24 Del Skrevet 11. februar 2024 Når man har små barn så er det vel en selvfølge å sjekke hjemme om det er greit å dra bort? Litt dumt om begge foreldrene planlegger langhelg med kompiser/venninner samme helg, uten at noen har ordnet barnevakt? Utrolig kjipt å føle at man blir tatt som en selvfølge. For selvsagt skal du være hjemme og passe barna, og tilpasse deg hans planer. Ellers er du jo en sur kjærring som ikke unner ham noen ting? Anonymkode: f8212...3eb 15 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 11. februar 2024 #25 Del Skrevet 11. februar 2024 (endret) Ja det er veldig spesielt å avtale noe sånt uten å sjekke med familie først Men hvis det passer må man unne hverandre en sånn opplevelse Endret 11. februar 2024 av Sunnfjording 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #26 Del Skrevet 11. februar 2024 sukkertopp86 skrev (37 minutter siden): Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket. Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. Er det jeg som er sær her? Om dette forholdet varer livet ut så ble jeg overraska. Anonymkode: 8a498...b1b 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #27 Del Skrevet 11. februar 2024 Såfremt du ikke er hjemmeværende husmor uten noen egne hobbier avklarer man selvsagt datoer først - du kan jo ha en jobb konferanse eller stort arrangement du skal på de dagene. Mange familier har en logostikk som krever 2 pers og da kan det jo også være et poeng om besteforeldre e.l.har mulighet til å hjel0e akkurat de dagene. Anonymkode: 7eab9...120 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 11. februar 2024 #28 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om dette forholdet varer livet ut så ble jeg overraska. Anonymkode: 8a498...b1b Hvorfor? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 11. februar 2024 #29 Del Skrevet 11. februar 2024 sukkertopp86 skrev (41 minutter siden): Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket. Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. Er det jeg som er sær her? Selvfølgelig burde dem ha sjekket ut med deg først. Er helt alminnelig folkeskikk. Ikke kun for å sjekke ut med om du ikke skal noe i den perioden som gjør at du ikke kan ta være på barne alle disse dagene, men også så at du kunde sjekke ut om mannen din faktisk kan (jobb, og andre planer). 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #30 Del Skrevet 11. februar 2024 Tanken på en gjeng voksne mannfolk på dance-festival er ganske patetisk, ja!😂 Men å la ham reise på tur i fem dager hadde ikke vært et problem. Jeg er derimot helt enig i at å bestille slike ting uten å sjekke med deg ang. planer, er nokså respektløst. Jeg har opplevd akkurat det samme med min manns vennegjeng - to ganger! De tapte så mye penger første gangen, at man skulle tro de hadde lært. Men nei da, det skjedde igjen, men da klarte vi å finne en løsning. Man hører selvfølgelig med ektefellen om det er en god dato. Å ikke gjøre det er bare respektløst og idiotisk. Anonymkode: 007f0...51a 29 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 11. februar 2024 #31 Del Skrevet 11. februar 2024 jeg er ikke veldig sær, men jeg synes det er å forvente, ja, når man har barn, at man sjekker at det passer for begge parter. ikke fordi hun bestemmer over ham, men fordi de har et felles prosjekt, familien og barna, og det må avklares om den ene plutselig skal ta alt, om det så "bare" er i fem dager. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #32 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg ville reagert likt med deg, ts! Det er jo bare å tenke seg for en baluba det ville blitt om det var motsatt - altså at dine venninner hadde planlagt og bestilt tur til deg uten å forhøre seg med mannen din! Tror nok mannen hadde blitt riiimelig sur da ja 😄 Anonymkode: 113d7...edc 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkertopp86 Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om dette forholdet varer livet ut så ble jeg overraska. Anonymkode: 8a498...b1b Vi har allerede vært sammen i 15 år og har det veldig fint sammen, så akkurat det har jeg troa på 4 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 11. februar 2024 #34 Del Skrevet 11. februar 2024 Så skal jeg være en gretten gammel gubbe. Denne gaven koster mannen til TS langt over 20.000 vil jeg tro (tre dager uten lønn, og så ulike kostnader på turen). Nå håper jeg alle involverte har god råd, og ikke bryr seg om slike småpenger. 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #35 Del Skrevet 11. februar 2024 Mannen min hadde hatet denne gaven. I tillegg hadde han slitt veldig med ferie, siden vi har planlagt å reise langt i sommer, og allerede må jobbe inn avspasering for å få det til. Synes det er litt voldsom gave å gi noen jeg da, og enda mer når det ikke er avklart med partner hjemme. Gøy med guttetur, det reiser mannen min på også, men da er han selv med å planlegger lengde og tidspunkt. Anonymkode: 58ada...f79 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sukkertopp86 Skrevet 11. februar 2024 Forfatter #36 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Eneste jeg tenkte på var at de er 40 og skal på dance. Anonymkode: d1287...c47 Akkurat der er jeg veldig enig med deg. Ganske spess. Men hver sin smak😅 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olsen Skrevet 11. februar 2024 #37 Del Skrevet 11. februar 2024 (endret) Kameratene burde sjekket om mannen som fikk denne gaven hadde barnepass. Det kunne jo hende at partneren skulle reise bort akkurat på dette tidspunktet. Eller en viktig bursdag eller annen markering. 5 dager vil også ta noe av felles ferietid, kanskje også noe av feriebudsjettet. I utgangspunktet er jo en guttetur helt ok, noe trådstarter også virker å synes. Det er vel å bli tatt for gitt som er ugreit. Med to små barn må 5 dager borte fra familien avtales og avklares, mener nå jeg. Endret 11. februar 2024 av Olsen tilføyelse, rettelse 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #38 Del Skrevet 11. februar 2024 55 minutter siden, sukkertopp86 said: Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket. Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. Er det jeg som er sær her? Selv om de ikke har sjekket med deg så har mannen din formidlet infoen til deg slik jeg har forstått det - og han vet at han har 2 små barn og at dere har/ikke har andre planer. Hvis det var ugreit for ham så ville han sikkert reagert på gaven og sagt at det ikke lar seg gjøre? Det er mannen din som synes dette er helt innenfor, ikke skyld på kompisene. 🤭 Anonymkode: ef43a...5d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #39 Del Skrevet 11. februar 2024 sukkertopp86 skrev (58 minutter siden): Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket. Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. Er det jeg som er sær her? Nei, det er ikke du som er rar. Med to småbarn, så er det rart de ikke sjekket med deg om han var ledig de dagene!. Anonymkode: 79662...2f2 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #40 Del Skrevet 11. februar 2024 sukkertopp86 skrev (1 time siden): Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket. Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. Er det jeg som er sær her? Turen må jo passe ifht logistikken da spesielt ifht barna. De kunne jo ikke vite om dere hadde barnevakt. Jeg mener turen er jo 5 dager. Ikke bare helgen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå