Gå til innhold

Mannen fikk guttetur til i gave, ikke sjekket med meg først

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. 
Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket.

Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. 

Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. 

Er det jeg som er sær her? 

Tillegg: 

legger inn mitt neste svar i tråden her, da det åpenbart er mange som ikke har fått det med seg. Så får man kanskje et litt mer nyansert bilde:

TS her👋🏻

Takk for alle svar, dette var tydeligvis et tema som engasjerte fler enn meg. Jeg ser er vi er mange med ulike meninger om hvor vidt dette er ok eller ikke.

Som jeg skrev tidligere i tråden så er jeg vant med at han er på gutteturer. Som oftest er det helger på fjellet, skiturer, og lignede. De har vært flere ganger i feks alpene på skitur og også i Japan. Selvfølgelig er det også mye fest og moro på disse turene, afterski etc er obligatorisk for den gjengen. Det er helt i orden for meg, selvom jeg selvfølgelig ikke «elsker» det😅 Men som fler av dere skriver, jeg vil ikke være hun «kjipe» som sier nei til sånt. 

Vi har vært sammen i snart 15 år, og gift i de siste 7 årene. Jeg stoler jo på han, men som jeg skrev, en guttetur på fem dager til Amsterdam uten å avklare tidspunktet med meg på forhånd er ikke optimalt. 
Jeg ser flere skiver at det er typisk at det bare blir «regnet» med at kona er hjemme ned barn etc etc, og den traff meg. Jeg føler meg i grunn overkjørt av disse vennene som bare har bestemt at sånn blir det. Også hjalp det ikke på at de med stolthet proklamerte at «hjemreisen er på mandag, for de kom til å være så slitne etter denne langhelgen at hjemreise søndags var uaktuelt.» 

Som sagt, jeg stoler på min mann, men jeg kan ikke helt si det samme om kameratene som booket denne turen😅Nå er ikke de mitt problem, men ja.
 Flere skriver også at dette var en flott og raus gave, og det er jeg enig i. Jeg skulle gjerne vært på flere turer selv med venninner, men utfordringen der er at for mine venninner med barn (som de fleste har) er det uaktuelt å reise bort pga barn og lite fleksible jobber. Kan muligens få til en helg i skuddåret, men det er så vidt..

Jeg kan også nevnte at konene til mennene som skal på tur er i min venninnegjeng. Så mennene er ofte på tur, stort sett minst en langhelg hver gang, mens konene ikke ønsker/vil/kan dra bort på noe som helst. Så jeg syns så klart også det er litt sårt at han «hele tiden» får til gutteturer og gøy, men jeg svært sjelden gjør noe pga mine venninner prioriterer kun mann og barn.

Takk til deg som gadd å lese alt☺️

Endret av sukkertopp86
  • Liker 5
  • Hjerte 38
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det hvis vi ikke hadde planer. Men ja, klart det tryggeste hadde vært å høre med deg om mannen din var ledig.

At han får "lov" til å dra bort i fem dager på guttetur, det tar jeg som en selvfølge.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er ikke noe problem at han drar på turer. Det gjør han støtt og stadig, både helger og lengre turer feks på alpetur. 

Men jeg reagerer på at de bare har booket en fem dager lang tur, uten å nevne det ril meg først. Hva vet de om vi hadde planer den uka de har kjøpt billetter. 

• Liker 37
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Synes de burde spurt deg, men i og med at du er negativ til guttetur generelt, ikke bare på grunn av at dere kunne hatt planer (hvilket dere ikke har slik jeg forstår det), så skjønner jeg at de gjorde det slik. For ja du er sær som er negativ til dette, og det begrenser jo din kjære og hans venner veldig urimelig. Selv om du er hans partner og dere har familie bør dere begge kunne oppleve annet innimellom, og du bør jo stole på din partner. Kan ikke alltid være med ham for å passe på. Kan ikke nekte ham å oppleve normale ting fordi det er ubehagelig for deg. Da blir du og deres forhold et fengsel. 

Ok ser nå at det bare var eventuelle planer du var bekymret for, og da stiller det seg annerledes. Ja de burde ha spurt deg, men nå gikk det heldigvis bra. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde dere planer da? Eller lager du bare et scenarioer? Er det et reelt problem?

Anonymkode: 16dd5...080

• Liker 15
  • Nyttig 18
Skrevet
sukkertopp86 skrev (5 minutter siden):

Mannen min fikk guttetur i 5 dager (langhelg) til Amsterdam av noen kamerater i bursdagsgave. Jeg kjenner kameratene godt. 
Det var ingen av den som hørte med meg før turen ble bestillt, alt av fly, billetter til festival etc. Jeg fikk vite om turen i bursdagen og ble ganske overrasket.

Jeg syns det er ganske spesielt å bare booke en så lang tur til Amsterdam uten å feks forhøre seg med meg om vi feks har noen planer når festivalen er. 

Egentlig syns jeg lite om turen generelt, ikke et drømmescenario at de skal til Amsterdam i fem dager og leve livet på dance fesrival. Kan også legge til at vi er gift, han er 40 år og vi har to relativt små barn. 

Jeg synes det er veldig spesielt av deg å forvente dette. 

• Liker 13
Skrevet
sukkertopp86 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe problem at han drar på turer. Det gjør han støtt og stadig, både helger og lengre turer feks på alpetur. 

Men jeg reagerer på at de bare har booket en fem dager lang tur, uten å nevne det ril meg først. Hva vet de om vi hadde planer den uka de har kjøpt billetter. 

Men dere hadde jo ikke det, så hva er problemet? 

Jo, det er at det er Amsterdam og du ikke stoler på ham. 

Anonymkode: 4df78...12c

• Liker 17
  • Nyttig 9
Skrevet

Når er denne festivalen da? Er det snakk om flere måneder frem i tid så tenkte de vel at dere hadde god tid til å løse eventuelle "hindringer ". 

For alt du vet så kunne dette være noe gutta hadde snakket løst om og ville få til så da bestemte de seg for å gi det i gave? 

Hadde jeg vært i den situasjonen så hadde jeg først og fremst blitt kjempeglad på hans vegne og så gjort alt for å løst ting. Vet at det hadde blitt gjort det samme med omvendt situasjon. 

Hilsen en som også er gift i samme alder med små barn.

Anonymkode: aa5c1...f21

• Liker 8
Skrevet

Hva er det som er så galt med denne turen da? Under du ikke mannen din dette?

Er du redd han skal gjøre noe dumt? Stoler du ikke på han?

Eller er det bare det at du syns det er kjipt at han skal på tur med kompisene og ikke med deg/familien?

• Liker 3
Skrevet

Fem dager i Amsterdam? Er de 17 år? 

Alle vet jo hva som foregår i Amsterdam.

Anonymkode: f637b...ade

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Eneste jeg tenkte på var at de er 40 og skal på dance. 

Anonymkode: d1287...c47

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nja..  Du burde fått en heads up, og hørt om  det passer.  Samtidig er jo datoen spikret om det er en festival på en viss dato.. 

De tenkte vel at det var bedre med tilgivelse enn tillatelse.  

Anonymkode: bee3e...e09

• Liker 4
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
sukkertopp86 skrev (6 minutter siden):

Og nå føler du et sterkt press for å utøve sosial kontroll med å nekte mannen å reise 😕 

Helga, du bist der Boss :) 

Anonymkode: 4bfd4...8c2

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde ikke tenkt over det. Er jo ikke noe problem når dere ikke har planer. Mulig de har sjekket med han i forkant om han hadde planer med deg i forkant🤷🏻‍♀️

Skrevet

Kanskje de allerede hadde avklart med mannen din på forhånd at det passet for han med guttetur? 

Hadde/har dere planer når turen skal skje?

Har mannen din oversikt over egne og felles planer?

Passer det for han på aktuelle tidspunkt?

Selv om det ikke er et drømmescenarie for deg, så kan det være det for han. Det er han som skal reise så her spiller deg egentlig ikke noen rolle hva du synes om turen.

Stoler du på mannen din?

Anonymkode: 830b2...76c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...