Gå til innhold

Blir bekymret over måten jeg lever på for tiden… Nå må det snart stoppe…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung ufør dame på 29. Jeg har festet opp til flere ganger i uken. Drar på flere dates også. Bruker penger som om jeg er milliardær. Er nå snart HELT blakk og må låne penger av familien for å betale regningene… Det er ingen grenser. Jeg får vondt av måten jeg har vært på sidene måneden. Tror det er et resultat av at jeg langt inni meg har det vondt og søker en flukt i festing, menn og alkohol. 
Jeg er dypt redd for å gå på en enorm smell snart og bli enda mer deppet når jeg tenker over alle de dumme valgene mine de siste ukene.

Dette er jo form for selvskading. Livet mitt har ingen mening lenger. Har 4 datea til uka, og skal på fest neste helg. Er bekymret for hvor lenge kroppen og sinnet mitt klarer dette. Hva gjør jeg??? 

Anonymkode: a1ad8...ed6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager alle skrivefeil, men skrev dette fort og i full fortvilelse… 

Skrevet

Du slutter

Anonymkode: 6413c...573

• Liker 6
Skrevet

Du finner ut hva som gir deg glede. Ekte glede ❤️ 

Anonymkode: 3269b...63e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du slutter

Så enkelt for deg å si da. Jøss hadde alt vært så enkelt, hadde det vært problemer i verden da? Snakk om å se svart-hvitt på ting

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med fastlege og legg deg inn på avrusning. Anbefaler deg virkelig å ta tak i problemet før det eskalerer. Lover deg at det er verdt det. 

Anonymkode: ddf19...0a9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Fortell familien din hvordan du har det, så slipper du å takle alt alene. Noen ganger trenger vi litt støtte fra dem rundt oss.❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så enkelt for deg å si da. Jøss hadde alt vært så enkelt, hadde det vært problemer i verden da? Snakk om å se svart-hvitt på ting

Tørrlagt alkoholiker, så jo, det er bare å slutte. Viljestyrke

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Diverse skrev (Akkurat nå):

Fortell familien din hvordan du har det, så slipper du å takle alt alene. Noen ganger trenger vi litt støtte fra dem rundt oss.❤️

Synes det er vanskelig og flaut :(

Det som også er tøft for tiden er at på utsiden ser det ut som jeg lever livet og har det helt amazing, men nå på innsiden bare er jeg helt ødelagt…. Til uka er jeg nok blakk så å slutte snart må jeg uansett. Kan ikke bruke penger jeg ikke har

- TS

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta kontakt med fastlege og legg deg inn på avrusning. Anbefaler deg virkelig å ta tak i problemet før det eskalerer. Lover deg at det er verdt det. 

Anonymkode: ddf19...0a9

Jeg er ikke alkoholiker, har ingen fysisk avhengighet. 

Skrevet

Det som også er tøft for tiden er at på utsiden ser det ut som jeg lever livet og har det helt amazing, men nå på innsiden bare er jeg helt ødelagt…. Til uka er jeg nok blakk så å slutte snart må jeg uansett. Kan ikke bruke penger jeg ikke har

- TS

Det skjønner jeg, men dette er mennesker som er glad i deg og jeg er sikker på at de ikke ønsker at du skal ha der vondt alene. Trenger ikke fortelle alt med en gang kanskje, men begynne med å fortelle at du ikke har det så bra. Tror du vil kjenne lettelse når det først er gjort.

Fastlege eller annet helsepersonell er også et sted du kan få hjelp.

• Liker 2
Skrevet
Diverse skrev (1 minutt siden):

Det skjønner jeg, men dette er mennesker som er glad i deg og jeg er sikker på at de ikke ønsker at du skal ha der vondt alene. Trenger ikke fortelle alt med en gang kanskje, men begynne med å fortelle at du ikke har det så bra. Tror du vil kjenne lettelse når det først er gjort.

Fastlege eller annet helsepersonell er også et sted du kan få hjelp.

Drit vanskelig å få hjelp gjennom det offentlig. Tro meg, jeg har prøvd

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du slutter

Signerer denne.Er selv ufør men regninger må betales

Så prøver du å kutte ut menn/kvinner for en lang stund.

Prøv å finn deg igjen.

Anonymkode: 66960...b09

• Liker 2
Skrevet

Noe som kan gi deg bedre muligheter er å se på hvordan alternativer du kan komme på for å håndtere det vonde inne i deg.

Samtal gjerne med menneskene du har i livet ditt om ideer og hva smerten består i. Hva er ufarlige forslag som kan testes ut og hva får ufyselige konsekvenser?

Å feste bort pengene sine, som du har gjort nå gir fæle konsekvenser.

Og i mitt liv er det gode samtaler med mennesker jeg bare møter i forbifarta som ofte gir det dyttet i den rettninga jeg har trengt.

• Liker 2
Skrevet

Du er jo syk. Er du manisk, bipolar? Kanskje du trenger innleggelse. 

Anonymkode: f62db...76b

Skrevet

Jeg vet at det er vanskelig å få psykisk helsehjelp. Jeg har selv gått til samtaler hos fastlege i perioder, når jeg har følt at livet har rast sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er jo syk. Er du manisk, bipolar? Kanskje du trenger innleggelse. 

Anonymkode: f62db...76b

Har ikke bipolar, men noen i familien har. Vet ikke om det er det. Men har perioder spesielt om vinteren hvor jeg er deppa. Har ikke hatt sånn her episode i mitt liv før hvor jeg har vært sånn over så lang tid…. 

- ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

- TS

Slutte må du for konsekvensene blir svært mye flauere enn hva du føler nå.  

Anonymkode: d9390...a04

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke alkoholiker, har ingen fysisk avhengighet. 

Når du spør etter hjelp til å slute å feste og drikke, så har det blit et problem. Det er en mytte at alkoholikere sover på gatta og får fysiske abstinenser om de går en dag uten alkohol. Det holder at alkoholen gir deg problemer, og det gjør den jo når du drikker opp pengene. Så ta kontakt med legen og be om hjelp, jeg vet det er kjempe tøft men det er det som må til for å bli bedre.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vet det er vanskelig, men det er mulig om du ikke gir opp. Kommunen din skal ha tilbud hvor de tilbyr samtaler, der er det oftere lettere å komme in en andre steder. Fastlegen din skal også kune tilby samtaler frem til du får et bedre tilbud, men min erfaring er at kommunen ogmfte er bedre. Lykke til! Det blir bedre til slut, selv om det er en tøf jobb ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kommunen din har et lavterskeltilbud for rus og psykisk helse. Det er gratis og du trenger ikke henvisning. Du kan også snakke med fastlegen din eller f.eks. en prest. Du trenger ikke være religiøs for å snakke med prest.

Uansett så blir det ikke noen endring før du gjør noen endring. Du må ønske det selv.

Anonymkode: ff5e5...33f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...