Gå til innhold

Værst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke. Jeg har nå blitt henvist til habliteringsavdelingen på sykehuset. Og da må jeg vente nesten et halvt år på å få komme inn. Jeg fikk et brev at jeg ikke var førsteprioritert og at andre som er sykere enn meg kommer før inn. Men hvordan kan folk sammenlikne hvem som er sykest? For meg så er jeg så dårlig at jeg vil død. Jeg er alvorlig depremert, og har sterk angst. Jeg vil ikke leve mere, har sagt det til behandlere også. Men allikevell så må jeg vente i et halvt år fordi jeg ikke er førsteprioritert i helsesystemet. Men for meg så er jeg jo syk når jeg ikke vil leve. Men hvordan kan man sammenlikne hvor dårlig man er når hver person opplever forskjellig? Man kan jo ikke sammenlikne to personer for å finne ut hvem som er sykest når for den personen så føler livet helt grusomt ut? Hvis dere skjønner spørsmålet mitt. Jeg er ikke noe flink til å forklare. Går det ann å si hvilken diagnose som er værst? Eller bedre å ha? For for den personen så er det jo vondt uansett hvilken diagnose man har. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg er enig med deg, men det er fortsatt helsevesenets oppgave å prioritere pasientene.

Skrevet

Altså, alle kan ikke komme inn på en gang, det sier seg selv, og da må man ta noen valg

Skrevet

De prioriterer akuttinnleggelser og pasienter de mener er de dårligste først, de som er til fare for både seg selv og andre.

Selv om man er frustrert og har det vondt, må legene ta en vurdering på hvert enkelt tilfelle og hvor viktig det er å komme inn raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...