Gå til innhold

Hvor slitne er dere etter jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med en 13-åring. Hen er mye ute med venner og er i en selvstendig alder, som heldigvis krever litt mindre av meg nå enn for f.eks 5 år siden.

Jeg jobber fulltid i helsevesenet, som innebærer turnusjobbing, helgejobbing og gjerne litt mer enn stillingprosenten tilsier. Turnusjobbing i seg selv synes jeg er slitsomt, da det roter med søvnmønsteret mitt.

Etter dagvakter kommer jeg hjem og lager middag, gjør litt husarbeid osv. Og så starter kampen om å holde seg våken til man skal legge seg. Null overskudd til noe annet. Null motivasjon til å lage middag, men finner alltids på noe, for barnets skyld. Om det var opp til meg, hadde jeg bare spist brødskiver..

Flere som kan relatere? Er det normalt å være så sliten hele tiden, eller er det noe galt med meg?

Anonymkode: 103f2...f0c

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt normalt ut.

Anonymkode: 74c15...f48

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er alene med en 13-åring. Hen er mye ute med venner og er i en selvstendig alder, som heldigvis krever litt mindre av meg nå enn for f.eks 5 år siden.

Jeg jobber fulltid i helsevesenet, som innebærer turnusjobbing, helgejobbing og gjerne litt mer enn stillingprosenten tilsier. Turnusjobbing i seg selv synes jeg er slitsomt, da det roter med søvnmønsteret mitt.

Etter dagvakter kommer jeg hjem og lager middag, gjør litt husarbeid osv. Og så starter kampen om å holde seg våken til man skal legge seg. Null overskudd til noe annet. Null motivasjon til å lage middag, men finner alltids på noe, for barnets skyld. Om det var opp til meg, hadde jeg bare spist brødskiver..

Flere som kan relatere? Er det normalt å være så sliten hele tiden, eller er det noe galt med meg?

Anonymkode: 103f2...f0c

Jeg er så sliten at jeg ofte tenker at jeg kunne ønske jeg var syk for å slippe... Tror ikke det er normalen. 

Anonymkode: 71acd...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt A4 livet, det er slitsomt. Sånn er det for alle som velger å ha barn og jobb og alt det andre det A4 livet innebærer 

Anonymkode: 7b10e...88c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke relatere, men så har jeg hverken barn eller jobber turnus. Men det sies jo at turnusjobbing ikke er sunt. De fleste takler det godt i 20-årene, men i 30-årene er det ikke så enkelt lengre. 

Helsepersonell er attraktive på arbeidsmarkedet. Kanskje du bør se deg om etter en ny jobb uten turnus? 

Anonymkode: b82c4...012

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har uspesifiserte kneplager etter tumor i de. Jobbet 100% et års tid etter tumor ble fjernet. Men hver dag etter jobb så var jeg sengeliggende. Er derfor på aap nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer men vanligvis er jeg ikke veldig sliten etter jobb. Jobber på kontor og kan ha hjemmekontor når jeg vil. I noen perioder med mange deadlines kan jeg jo bli litt sliten. Men aldri så mye at det går ut over fritiden. Er du glad i jobben din?

Anonymkode: e9aee...47e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har valgt A4 livet, det er slitsomt. Sånn er det for alle som velger å ha barn og jobb og alt det andre det A4 livet innebærer 

Anonymkode: 7b10e...88c

Ja, det er jo som oftes selvvalgt. Men det er bekymringsverdig at folk slutter å få barn fordi et vanlig arbeidsliv kombinert med barn blir for tøft. Jeg stemmer ikke på KRF, men jeg støtter saken deres om at foreldre skal få jobbe 80% i småbarnsperioden. Og jeg er barnefri. 

Anonymkode: 75b34...01f

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det varierer men vanligvis er jeg ikke veldig sliten etter jobb. Jobber på kontor og kan ha hjemmekontor når jeg vil. I noen perioder med mange deadlines kan jeg jo bli litt sliten. Men aldri så mye at det går ut over fritiden. Er du glad i jobben din?

Anonymkode: e9aee...47e

Da har du mye fleksibilitet, da. Det har nok mye å si😊 Jeg liker selve jobben min og vi har et godt arbeidsmiljø, men tror jeg blir sliten av alt stresset som er i perioder og det at det er så mange å forholde seg til på jobb. Det er fullt kjør hele dagen, og jeg savner forutsigbarhet ift. både hva som skjer på jobb, men også ift. turnus. Gleder meg hver dag til barnet blir større, så jeg kan finne en jobb hvor jeg kun kan jobbe kveld/natt, som jeg trives best med.

TS

Anonymkode: 103f2...f0c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har voksne barn, men er ganske sliten etter jobb. Det var verre da barna var små, men jeg er overrasket over at jeg ikke er mer opplagt nå.

Mistenker at det har sammenheng med at jeg var utbrent og deprimert i flere år, og at jeg nå «tillater» meg selv å kjenne etter om jeg er sliten, fordi jeg må (for ikke å havne der igjen).

Anonymkode: 6f1ec...c25

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig. Jeg jobber i barnehage, men synes det er veldig trivelig. merker jeg har mye overskudd etter jobb, enn de dagene vi har fri for da blir jeg så daff og tiltaksløs. Kanskje fordi jeg er i jobbmodus når jeg kommer hjem . Har ei på seks og en på snart tre 😊 

Merker jeg kanskje er litt ekstra trøtt på kveldene for jeg står opp halv seks , så det kan være litt utfordrende å ikke sovne under leggingen hehe.

Anonymkode: 2edda...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres helt normalt ut.

Anonymkode: 74c15...f48

Vel, jeg har aldri vært sliten etter en helt vanlig dag på jobb. Står opp før kl 5 fordi jeg starter i 6 tiden på jobb. Har en fysisk krevende jobb i tillegg. 

Spiser sunt, trener og sover minst 7 timer. Blir man helt gåen av å jobbe, er det noe galt. Men jeg tror turnus er hakket tøffere for kroppen enn en stabil arbeidstid. 

Anonymkode: 0a6f1...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det likt. Jeg jobber bare på dagtid, og hver ettermiddag er et slit. Barna går ikke på aktiviteter heller, og er i grunn veldig selvstendige. 
hsr vært hos legen og tatt masse prøver, alt ser normalt ut. Men kjenner stor forskjell de periodene jeg kommer meg ut og er i mye aktivitet i forhold til de periodene jeg er mer lat. 

Anonymkode: 13a78...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesielt sliten etter jobb, men må trene godt for at jeg ikke skal bli det. Jeg hadde en periode for noen år tilbake da jeg ikke kunne trene og da var jeg ofte sliten etter jobb.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg har aldri vært sliten etter en helt vanlig dag på jobb. Står opp før kl 5 fordi jeg starter i 6 tiden på jobb. Har en fysisk krevende jobb i tillegg. 

Spiser sunt, trener og sover minst 7 timer. Blir man helt gåen av å jobbe, er det noe galt. Men jeg tror turnus er hakket tøffere for kroppen enn en stabil arbeidstid. 

Anonymkode: 0a6f1...241

Jeg sover også nok, spiser sunt og bedriver fysisk aktivitet tidlig om morgenen før jobb. Jeg er ikke fysisk sliten etter jobb, men mentalt.

Anonymkode: 6f1ec...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt en utfordrende helsesituasjon i mange år, men har klamret meg til en 40 % stilling, to fulle dager. Da gikk det med 1,5 dag å komme seg opp av senga etter hver dag jeg hadde jobbet, og 1 dag til å Grue seg til jeg skulle på jobb igjen. Så 1 dag i uka var rimelig ok. Det endte i full kollaps og nå er jeg på aap. 

Anonymkode: c0548...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er jo som oftes selvvalgt. Men det er bekymringsverdig at folk slutter å få barn fordi et vanlig arbeidsliv kombinert med barn blir for tøft. Jeg stemmer ikke på KRF, men jeg støtter saken deres om at foreldre skal få jobbe 80% i småbarnsperioden. Og jeg er barnefri. 

Anonymkode: 75b34...01f

Joda folk bør ha et valgalternativ i realiteten. Men jeg hadde ikke ønsker å jobbe noe mindre i småbarnsperioden. For meg var det viktig å opprettholde arbeid, rutiner og ha voksen stimuli spesielt i denne perioden 

Anonymkode: 7b10e...88c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som deg i helsevesenet, kun 3 år da. Er like sliten som deg, har null energi og motivasjon til å leve livet etter jobb. Når en har langfri blir alt bedre, men det krever mer enn 3 dager fri, som kun gjelder i de 5 ferieukene. Kommer til å slutte i jobben, mistrives. Har ikke noe liv utenom å bruke all energi på jobben. Går rundt med angst og stress. Kollegaer har tilsynelatende godt liv, er sosiale utenom, så det er kanskje opp til hver enkelte av hva en blir stresset av.

Anonymkode: b3692...b2f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er pedagogisk leder i barnehage og er fullstendig tom og utslitt etter jobb. Eneste måten å klare å komme gjennom ettermiddag og kvelden, er å ikke sette seg ned, bare fortsette på autopilot.  Elsker egentlig jobben min og hadde vi hatt nok folk, hadde det vært en jobb som hadde gitt meg overskudd.

Anonymkode: 3b988...dda

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...