AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Har planer om å sette opp en fritidsbolig uten innlagt vann og strøm først av sparepenger. Kan man da få et lån på denne boligen etterpå med sikkerhet i boligen? Vil ha lån for å eventuelt å legge inn strøm og vann. Får ikke lån på hele byggeprosjektet av banken, men verdien på fritidsboligen blir mer enn det jeg må låne for å legge inn strøm og vann. Den blir type verdt 1 mill og vil låne 500k. Anonymkode: c21a6...986
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den blir type verdt 1 mill og vil låne 500k. Så ETTER du har lagt inn strøm og vann, vil den bli verdt 1 mill? Anonymkode: d52bf...f48
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så ETTER du har lagt inn strøm og vann, vil den bli verdt 1 mill? Anonymkode: d52bf...f48 Nei før. Har fått uttalelse fra megler om at den vil være verdt over 2 mill med vann og strøm Anonymkode: c21a6...986
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Ja, du kan bruke pant i egen bolig ved å skaffe deg en pantedokument. Det må tinglyses og koster vel rundt 500,-, men har du et hus uten gjeld så skal det ikke være et stort problem å få ordnet det. Anonymkode: 76205...e6e
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Kan en megler dokumentere en verdi uten vann/avløp/strøm på 1 mill og 2 mill som ferdig med vann/avløp/strøm, så bør det i utgangspunktet ikke være et problem med et lån på 500k som tilsvarer en belnåningsgrad på 25/50%, som er veldig bra. Du kan nok da få lånet, forutsatt at betjeningsevnen, samt gjeldsgraden er ok 😊 Anonymkode: 98444...84e
IkkeStudentLenger Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Ja, banken bryr seg ikke sålenge de har dekning i fast eiendom. Jeg har tatt opp rammelån, da jeg hadde lite lån i forhold til faktisk verdi på huset, og brukte pengene på fritidsbolig. Banken spurte hva jeg skulle bruke pengene på, men utover det var det ikke noe problem.
newman01 Skrevet 12. februar 2024 #7 Skrevet 12. februar 2024 Husk å legge inn bunnledning og slikt når du bygger da... Det er så dumt å måtte løfte huset av grunnmuren for å legge inn vann- og avløpsrør etter at pipa er satt på plass 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå