AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Vi er det eneste vesenet som faktisk selvbevisst avbryter egen søvn (se vekkerklokke). Ingen andre dyr i dyreriket lar annet enn egen søvn og solen vekke de opp. Liker derfor å sove lenge i helgene, om det blir 5 timer eller 15 timer. På typisk over 9 timer våkner jeg alltid med vondt i hodet, noe som kanskje avtar, men ikke alltid, og kan godt vare hele dagen. Flere lørdager jeg har bare ligget stille på rommet. Prøver å få gått mye tur og drukket vann og vann med kullsyre. Det å sove så lenge betyr at kroppen faktisk trengte den søvnen, og det ville vært idiotisk å avbryte en søvn bevisst med vekkerklokke kanskje 9 timer før du egentlig var ment å stå opp. Andre ulemper med å sove lenge er jo å miste hele dagen. Hva er deres synspunkter på å sove lenge i helgen så lenge konsekvensen av å velge fritt og ikke måtte gå på jobb, er at du har vondt i hodet hele dagen? Ja, jeg drikker kanskje 4-5 kopper vann før jeg legger meg men hjelper visst ikke. Anonymkode: af92e...ad4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Har du god nok luft på soverommet? Anonymkode: 00077...0e3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Det er forskjell på dehydrert og tørst. Det er ikke rart om et blir tørst hvis du ikke drikker på 9-15 timer.. Anonymkode: 88388...613 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Det er kanskje muskulært, da? Fort gjort å få vondt i hodet av å ha ligget feil, eller om nakke/rygg/skuldre er anspent. Anonymkode: fd79d...862 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Jeg har vondt i hodet når jeg våkner når jeg ikke har drukket kaffe siden morgenen før. Anonymkode: dd753...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 Garantert då reagerer kroppen din på dårlig luft på rommet (høy co2). Den blir mye høyere dersom du sover 6 timer mer en dag. Anonymkode: 7fabf...f27
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 Jeg får migrene av å sove lenge pga press mot nakken/bakhodet. Migrenemedisin fungerer . 🤕 Anonymkode: 1573d...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 Takk for svar. Da blir det å lufte før jeg skal sove over 6 timer i helgene, kanskje også vaske gulv for støv oftere hvis det hjelper. Bare å ønske edderkopper velkomne gjennom vinduet om vinteren og veps og mygg velkommen om sommeren da, men hvis det er det som skal til, da... Anonymkode: af92e...ad4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Da blir det å lufte før jeg skal sove over 6 timer i helgene, kanskje også vaske gulv for støv oftere hvis det hjelper. Bare å ønske edderkopper velkomne gjennom vinduet om vinteren og veps og mygg velkommen om sommeren da, men hvis det er det som skal til, da... Anonymkode: af92e...ad4 Selvfølgelig må du lufte hver dag. Anonymkode: 00077...0e3 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 Men du er vel ikke nødvendigvis dehydrert bare fordi du våkner med hodepine? Anonymkode: 21170...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #11 Skrevet 11. februar 2024 Har vinduet åpent døgnet rundt, får fullstendig klaus av å sove med lukket vindu. Varierer hvor stor glipe jeg har etter utetemperatur. Ikke rart du får vondt i hodet hvis du sover i dårlig luft. Anonymkode: de515...fbf 1
tvertimot Skrevet 11. februar 2024 #12 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig må du lufte hver dag. Anonymkode: 00077...0e3 Ingen selvfølgelighet det, er kommersiell livsstilsindustri som overfokuserer på tåpeligheter og slik skapes myter.
Cezanne Skrevet 11. februar 2024 #13 Skrevet 11. februar 2024 Hvis du puster med munnen blir du også mer dehydrert enn om du puster med nesen gjennom natten.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #14 Skrevet 11. februar 2024 Du har ikke hodepine fordi du er dehydrert, du har hodepine fordi du sover for lenge. Anonymkode: 712ed...346 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #15 Skrevet 11. februar 2024 Hvis hodepinen fortsetter igjennom hele dagen etter du våkner og får i deg nok vann igjen, så ville jeg vurdert se etter andre årsaker enn dehydrering... Anonymkode: 60483...9db 1 1
Grüner Skrevet 11. februar 2024 #16 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er det eneste vesenet som faktisk selvbevisst avbryter egen søvn (se vekkerklokke). Ingen andre dyr i dyreriket lar annet enn egen søvn og solen vekke de opp. Liker derfor å sove lenge i helgene, om det blir 5 timer eller 15 timer. På typisk over 9 timer våkner jeg alltid med vondt i hodet, noe som kanskje avtar, men ikke alltid, og kan godt vare hele dagen. Flere lørdager jeg har bare ligget stille på rommet. Prøver å få gått mye tur og drukket vann og vann med kullsyre. Det å sove så lenge betyr at kroppen faktisk trengte den søvnen, og det ville vært idiotisk å avbryte en søvn bevisst med vekkerklokke kanskje 9 timer før du egentlig var ment å stå opp. Andre ulemper med å sove lenge er jo å miste hele dagen. Hva er deres synspunkter på å sove lenge i helgen så lenge konsekvensen av å velge fritt og ikke måtte gå på jobb, er at du har vondt i hodet hele dagen? Ja, jeg drikker kanskje 4-5 kopper vann før jeg legger meg men hjelper visst ikke. Anonymkode: af92e...ad4 Du blir ikke dehydrert av å sove lenge og i alle fall ikke når du drikker så mye før du legger deg, men andre forstyrrelser kan gjøre at du føler deg tørst, så gå til legen og ta en blodprøve. Men 15t sammenhengende søvn er ikke normalt selv om du er sliten og selv om det er helg.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #17 Skrevet 11. februar 2024 Andre dyr sover aldri like tungt som oss heller da Anonymkode: bead9...a68
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #18 Skrevet 11. februar 2024 Grüner skrev (2 timer siden): Du blir ikke dehydrert av å sove lenge og i alle fall ikke når du drikker så mye før du legger deg, men andre forstyrrelser kan gjøre at du føler deg tørst, så gå til legen og ta en blodprøve. Men 15t sammenhengende søvn er ikke normalt selv om du er sliten og selv om det er helg. Hvor har du det i fra? Svette under dyna, utånding. Er mye væsketap når man sover.... Under slanking "forsvinner fettet ut gjennom pusten" Er bedre med vann før kaffe på morgenen Anonymkode: 0fe30...d7e
Grüner Skrevet 11. februar 2024 #19 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor har du det i fra? Svette under dyna, utånding. Er mye væsketap når man sover.... Under slanking "forsvinner fettet ut gjennom pusten" Er bedre med vann før kaffe på morgenen Anonymkode: 0fe30...d7e Selv om du mister vann, er ikke det det samme som å være dehydrert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå