Gå til innhold

All inclusive eller ikke..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bestille tur til Kreta. Da vi har med tre barn må vi ha et familievennlig hotell. Valget har falt på et barnevennlig resort i Plakias som var innen vårt budsjett. Plassen er visst noe øde, men har noen restauranter i nærheten.
Vi er litt usikker på om vi skal velge all inclusive eller ikke. Hadde plassen vært ved en by med litt utvalg, hadde vi droppet det. Har også hørt ymse om maten som inngår i en typisk all-inclusive pakke.. På en annen side kan det jo også være svært praktisk med barn…

Tips? 

Anonymkode: dfea1...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med små barn, ja uten tvil. Litt kjedelig mat, men det er genialt spør du meg. Små unger som plutselig var ihjelsulten var standard hos oss. Da var det bare å spyle de ren, tørke og gå å spise. Rett i bufféen uten å vente ett sekund. Så ville de rett ut i bassenget igjen. Drikke fikk de på sekundet. Så av trivsel på små unger er det absolutt verdt det. Men når de var gamle nok til å kunne vente og likte å kunne gå ut og spise valgte vi det ikke. Vil si at grensen går under skolealder. Som voksen er det helt uaktuelt for min del. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en liten plass med lite utvalg ville jeg nok valg all inclusive.

Men samtidig gått ut og spist når vi følte for det, i stedet for å "spare penger" når du først har betalt for mat. 

(Personlig ville jeg valgt et det med bedre utvalg, men med tre barn ser jeg at hotellet veier tyngre en tilbudet ellers) 

Anonymkode: 78f3d...b46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av meg var i Plakias i fjor, og siden de hadde med seg barn, valgte de all inclusive. De var storfornøyde, ikke minst barna. Men kan dere vurdere et annet reisemål på samme øy? Jeg var noen dager i Paleokhora (staves også Paleochora) i september og falt pladask. Der er det to fine strender, det er kafeer og restauranter overalt, og maten er jevnt over bedre og ganske mye billigere enn i for eksempel Khania,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for all inclusive, og lei en bil så får dere cruisa rundt litt og oppdaget mer enn resorten. 

Anonymkode: 588cd...837

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal bestille tur til Kreta. Da vi har med tre barn må vi ha et familievennlig hotell. Valget har falt på et barnevennlig resort i Plakias som var innen vårt budsjett. Plassen er visst noe øde, men har noen restauranter i nærheten.
Vi er litt usikker på om vi skal velge all inclusive eller ikke. Hadde plassen vært ved en by med litt utvalg, hadde vi droppet det. Har også hørt ymse om maten som inngår i en typisk all-inclusive pakke.. På en annen side kan det jo også være svært praktisk med barn…

Tips? 

Sjekk reviews av hotellet på tripadvisor. Det gir ofte en god pekepinn angående kvaliteten på maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (2 timer siden):

Med små barn, ja uten tvil. Litt kjedelig mat, men det er genialt spør du meg. Små unger som plutselig var ihjelsulten var standard hos oss. Da var det bare å spyle de ren, tørke og gå å spise. Rett i bufféen uten å vente ett sekund. Så ville de rett ut i bassenget igjen. Drikke fikk de på sekundet. Så av trivsel på små unger er det absolutt verdt det. Men når de var gamle nok til å kunne vente og likte å kunne gå ut og spise valgte vi det ikke. Vil si at grensen går under skolealder. Som voksen er det helt uaktuelt for min del. 

Dette! Har gode erfaringer med All Inclusive med barnehagebarn. Bortsett fra det ville jeg aldri valgt det. Men med små barn er det genialt (om enn litt kjedelig for oss voksne).

Anonymkode: f6e7b...7d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger all inclusive- har gjerne valgt en variant hvor det er et par dager uten middag og lunsj (feks Holliday inclusive hos ving). Ikke super spennende mat. Men utrolig avslappende og lavterskel. Og med ungdom m diagnose som gjør spisingen komplisert har forutsigbarheten vært gull. Og lett at barna kan gå tidligere fra bordet fordi de er kjent og kan henge litt på fellesarealer mens jeg koser meg med kaffe etter måltidet ☺️

Anonymkode: 3240d...4bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt etter hvor lenge dere skal være . Etter noen uker er det et ork å dra ut å spise hele tiden, men for en to tre uker er det jo greit. Wolt/Uber eat osv er veldig kjekt de dagene man bare vil spise i leiligheten/rommet.

Anonymkode: 61c3c...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med all inclusive er utelukkende begredelig hva angår mat, med unntak av når jeg bor på 5-stjerners hotell.

Selve hotellet må ha svært høy standard for at all inclusive-maten skal holde normalt høy standard.

Her er det lett å spare seg til fant, all den tid kvaliteten på maten du skal spise over en uke eller to har noe å si for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt all inclusive bare en gang og elsket det.  Mannen min var blitt alvorlig syk og etter en beintøff vinter, reiste jeg alene med våre fire barn. De var i alderen 7 år til 16 år. Målet med ferien var å komme bort litt og det eneste jeg ønsket meg var å hvile. 

Med tanke på alt jeg har hørt om all inclusive , så ble jeg utrolig overrasket.  Maten var knall god. Ingen av lunsjbuffetene og ingen av middagsbuffetene var like. Masse spennende og god kvalitet.

Hvis man har lyst til å oppleve en del, reise litt rundt, osv, så blir vel all inclusive bortkastet. Alt til sitt bruk.

Anonymkode: 4465f...1b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 17.26):

Tips? 

Sjekk trip advasor iht mat på hotellet og de andre stedene dere kan velge i.

Med barn kunne jeg ha vurdert all invlisive. Men selv foretrekker jeg å ikke ha det. Men detver også fordi jeg farter litt rundt, og da passer det ikke å dra til hotellet å spise. Hadde jeg lækyn ligget ved bassenget , ville all mat på ett sted også sikkert vært lurt. 

Så kommer jo an på hvordan dere skal feriere

Anonymkode: 2ad2c...8f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...