AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Hei Har helt siden jeg kjøpte leiligheten min for et parr år siden planlagt å totalrenovere badet. Har spart opp ca 300k, og tenkte å låne 100-200k til, alt etter hva det vil koste meg, ca 4,5 m2 bad. Så er det å starte selve prosessen. - Hvordan går jeg frem for å finne alle som kan ta slike oppdrag? Søke opp på google "stedsnavn (nordnorge) og oppussing bad". Eller legge det ut på annbud? - Kan man få gjort dette på vår/sommeren "bestemme dato", eller er det lang ventetid, og man får bare en dato kanskje til neste vinter hvor de kan gjøre det? - Er det slik at hvert firma som utfører dette har en egen stil/baderomsmøbler/osv. Slik at man står litt låst fast til hva hver enkelt firma kan tilby? Eller er de fleste firma veldig fleksible, slik at du kan få skreddersydd badet? Jeg har mest lyst å få gjort dette i sommer, men er litt lost rundt hvordan jeg skal gå frem. Noen som har erfaring og dele? Anonymkode: e9217...b92
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Man søker opp selskap i området på google eller gulesider. Man sjekker ratinger. Så sjekker man regnskapene og anmerkninger i brreg slik at man kan velge et seriøst selskap, som ikke går konkurs med det første. Derfra henter man anbud fra 2-3, og velger det du får best inntrykk av, selv om det mulig ikke er det rimeligste. Når de kan gjennomføre kommer an på kapasitet, umulig å si om de starter i morgen eller om tre måneder. Du kan nok velge en dato frem i tid, om de har kapsitet da. De har mange underleverandører, og de ofte det samme på tvers av selskap. Om det er leverandører de kjenner til kan du velge produkter fra dem. Men de vil for eksempel aldri akseptere at du selv kjøper inn en servant fra ikea du vil ha montert. Ellers anbefaler jeg å bruke en del tid på å søke på bilder og inspirasjon på egenhand, og være delaktig i prosessen for å å det slik du vil ha det. Anonymkode: f0e16...c06 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man søker opp selskap i området på google eller gulesider. Man sjekker ratinger. Så sjekker man regnskapene og anmerkninger i brreg slik at man kan velge et seriøst selskap, som ikke går konkurs med det første. Derfra henter man anbud fra 2-3, og velger det du får best inntrykk av, selv om det mulig ikke er det rimeligste. Når de kan gjennomføre kommer an på kapasitet, umulig å si om de starter i morgen eller om tre måneder. Du kan nok velge en dato frem i tid, om de har kapsitet da. De har mange underleverandører, og de ofte det samme på tvers av selskap. Om det er leverandører de kjenner til kan du velge produkter fra dem. Men de vil for eksempel aldri akseptere at du selv kjøper inn en servant fra ikea du vil ha montert. Ellers anbefaler jeg å bruke en del tid på å søke på bilder og inspirasjon på egenhand, og være delaktig i prosessen for å å det slik du vil ha det. Anonymkode: f0e16...c06 Tusen takk 🤩 Anonymkode: e9217...b92
newman01 Skrevet 13. februar 2024 #4 Skrevet 13. februar 2024 Mange firmaer er fleksible på hva som skal monteres av utstyr, hvilke fliser som benyttes osv. Slikt avtaler man før man signerer kontrakt. Som huseier er man oppdragsgiver, og man engasjerer et selskap for å gjøre jobben man ønsker å få gjort. Om du har noen spesielle ønsker må det spesifiseres i anbudet. F.eks ville jeg hatt skråskjært flis i hjørner. Hater mye fugemasse, kantlister og annet ræl. Og jeg vil ha porcellanato fliser. Og slukrist langs vegg. Hjørnelist eller skråskjært flis? - FagFlis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå