Gå til innhold

Dere som har ungdommer 14-18 år ca...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de ofte med deg som mor eller dere hjemme? Kvelder/helger? Eller mye ute å henger med venner?

Er det bare meg som sliter litt med å slippe kontrollen,er livredd noe skal skje med barna. De drikker ikke,men verden er så skummel...Jeg synes det er mer slitsomt nå enn da de var små. Føler man ikke har kontroll,og legge tider fra videregående alder er bare å glemme...selv om de er hjemme...🙈 Og om de er ute sover jeg ikke. Bekymrer meg. 

Anonymkode: a2b69...01e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er de ofte med deg som mor eller dere hjemme? Kvelder/helger? Eller mye ute å henger med venner?

Er det bare meg som sliter litt med å slippe kontrollen,er livredd noe skal skje med barna. De drikker ikke,men verden er så skummel...Jeg synes det er mer slitsomt nå enn da de var små. Føler man ikke har kontroll,og legge tider fra videregående alder er bare å glemme...selv om de er hjemme...🙈 Og om de er ute sover jeg ikke. Bekymrer meg. 

Jeg har 2 forskjellige gutter. Eldste er 20 år no og var mye ute når han var tenåring. Jeg var bekymret. 15 åringen er mye hjemme. Han er en annen type enn broren, så jeg er ikke så bekymret 

Anonymkode: 0a19f...583

• Hjerte 1
Skrevet

Min er femten og treffer venner på nettet. Henger ikke ute. De gangene ungdommen min faktisk er ute, så er jeg på en måte glad for det, men mest redd for at det skal skje noe. 

Anonymkode: 07898...1d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan i alle fall trøste deg med at verden i all hovedsak var skumlere da du var tenåring 😊

Anonymkode: aa25b...fab

• Liker 3
Skrevet

Må ut å lufte mine(adhd) og de blir gjerne med ut på ting. 

Er ikke mange ungdmmer som er ute på denne tiden av året her..

Anonymkode: b84cf...ec1

Skrevet

Er bekymret for den ene som er ute med venner og på fest og konserter og happenings hele tiden, og bekymra for den andre som sitter hjemme i senga på rommet med tiktok og ikke har venner. 

Anonymkode: c2ab4...904

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Min 14-åring treffer venner i sentrum, kommer alltid hjem senest kl 21. Hun spør ofte om når jeg vil hun skal komme hjem. Frihet under ansvar, det fungerer fint nå. Kjenner meg ikke nervøs. Har tatt praten om hva hun ikke skal ta i mot, ikke gå fra drikken sin etc. Bor i Bergen. 

Anonymkode: 7444d...d29

• Hjerte 2
Skrevet

Eldste(19) er og har alltid vært mye hjemme, faktisk så mye at det bekymret meg i perioder. Yngste(15) henger ute med venner hele kveldene og helgene, noe som også gjør meg jevnlig bekymret... Men de klarer seg tilsynelatende veldig fint begge 2. 

Anonymkode: bc3b9...0da

• Liker 1
Skrevet

Vi praktiserer frihet under ansvar. Og de skal ALLTID svare om vi ringer eller sender melding. 

Anonymkode: 38586...7ff

Skrevet

Har en på 13, 16 og netopp fylt 18. dem henger ikke mye ute ennå på typ seint kveld eller helger. Er dem ute så er det ofte hjemme hos venner. Mulig hun på 16 vil prøve seg mere ute i sommeren. Men samtidig har jeg ungdom som er gla i og henge litt med mora også i tilegg til venner. Men man må jo bare tørre og gi slipp, tror det der med ig være bekymret er helt normalt men det er jo den dagen man nekter dem alt mulig fordi man er så redd det skal skje noe farlig da det blir et problem

Anonymkode: 2514e...72b

Skrevet

Mine får ikke henge så mye i sentrum, men her er det mange gjenger som lager mye bråk. Fleste er fra utalandske minioritetsgrupper og det liker jeg ikke, ofte mye tøffere holdninger og lite respekt. 

Anonymkode: 2514e...72b

• Nyttig 2
Skrevet

Ja! Fy søren for en slitsom tid! Så mye bekymringer, og så mye savn, så mye frustrasjon. (Og stolthet, glede og fint).

En supersosial mammagutt som aldri har vært på rommet sitt aleine, trekker seg plutselig tilbake på rommet sitt aleine hele tiden. Er ute, på fest, på overnatting, tar toget til neste by. Vil ikke henge med mamma, slutter å fortelle ting, er plutselig sur, har et privatliv….

Men plutselig kommer han og skravler masse, plutselig blir han med å finne på noe. 🥰

jeg har sett mange reels på insta som treffer meg rett i hjertet. Det er som er lang kjærlighetssorg, denne løsrivelsen. Og så mye bekymringer! 🥺 puh!

Anonymkode: 803d6...930

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min 14-åring treffer venner i sentrum, kommer alltid hjem senest kl 21. Hun spør ofte om når jeg vil hun skal komme hjem. Frihet under ansvar, det fungerer fint nå. Kjenner meg ikke nervøs. Har tatt praten om hva hun ikke skal ta i mot, ikke gå fra drikken sin etc. Bor i Bergen. 

Anonymkode: 7444d...d29

Får hun lov drikke?? 14 år. 

Skrevet

Takk for svar. Tydelig at det er enten heller her! Enten kun hjemme eller mye ute. Ja man blir jo bekymret uansett🙈🙉

Ts

Skrevet

Min 16 åring er mye på rommet sitt og deler ikke så mye med oss foreldrene.

Er og veldig sosial selv om mye skjer via pc, gutt dette her.

Han er ofte ute med venner, men jeg har inntrykk av at de er lite opptatt av å pushe grenser. Min har såvidt jeg vet ikke prøvd noen former for rus, selv om jeg vet en del av vennene har det. Det hadde jeg på samme alder.

Han er heller ikke så opptatt av kjæresterier, men det kommer vel. Egentlig synes jeg vi har vært heldige med gutten vår. Han klarer seg greit på skolen og har mange gode venner og da tenker jeg vi må være fornøyde.

Anonymkode: 59721...eb6

Skrevet

Har en på 15 (10.trinn). Han er aldri ute med venner. Som i faktisk aldri, på flere år. Nå er det søndag kveld, og han har ikke vært utenfor døren siden han kom hjem fra skolen på fredag. Han er på rommet sitt hele tiden, untatt ved måltider. 

Jeg skulle inderlig ønske han var mer sosial.

Anonymkode: aa61d...09f

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har en på 15 (10.trinn). Han er aldri ute med venner. Som i faktisk aldri, på flere år. Nå er det søndag kveld, og han har ikke vært utenfor døren siden han kom hjem fra skolen på fredag. Han er på rommet sitt hele tiden, untatt ved måltider. 

Jeg skulle inderlig ønske han var mer sosial.

Anonymkode: aa61d...09f

Gamer han? 

Anonymkode: 38586...7ff

Skrevet

Har ei på snart 14, hun har to venninner og en kamerat (han ig hun har hengt sammen siden barnehagen), 

henger med venninnene rolige fine jenter, litt etter skoletid da helst på normal, men vi bor avsides så hun må hentes å da på avtalt sted til avtalt tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er KJEMPEviktig at du slipper dem ut i verden nå mens de ennå bor hjemme.

Da kan de oppleve en smak av det nye og skumle, samtidig som de har mors lune rede å vende tilbake til og gå gjennom det som faktisk skjedde der ute. Og noen ganger så vil de dele med deg også ❤️ 

Anonymkode: c2cbb...03b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Mine er 13 og 16. Han på 13 er mye mer sosial enn han på 16, men det har løsna litt for eldste også etter han begynte på vgs. Begge er ute med venner, begge er aktive i hver sin idrett og begge er tidvis en del hjemme enten på rommet eller kjellerstua. Vi har lagt til rette for at de kan ha besøk i kjelleren og vi praktiserer frihet under ansvar, dvs at vi skal vite hvor de er og de har faste innetider :) 

Endret av Maskopi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...