Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er samboere og har et barn sammen. Vi har det stort sett bra sammen, men for min del har forholdet fått sine mangler i det siste. Den fysiske delen. Jeg er en person som MÅ ha fysisk kontakt for å fungere i er forhold. Ikke bare sex, men alt det andre også. Hva har jeg gjort galt? 
Hadde forståelse for at det ble lite når barnet var mindre og ikke sov hele natta osv. Men den tiden er forbi. Jeg gjør stort sett alt husarbeid inne, alt ute, ordner alt med bil, stiller opp for barnet. Har alltid gitt fysiske tegn til henne, men får svært lite tilbake. I det siste virker det som om hun trekker seg unna når jeg prøver å gi kos f.eks. Sitter igjen med følelsen av å ha gjort alt som skal til, uten nytte. Kjenner det begynner å slite psyken nå.

noen råd? Har jeg bare vært for snill?

Anonymkode: 9b447...f7b

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvordan har du vært for snill? Hvordan skal det påvirke følelsene hennes negativt? 

Det er mange forhold som ryker i småbarnsperioden. En ser for seg masse glede og parkturer og så ender en opp i hverdagsfelle med tidsklemme, lite søvn og frustrasjon. Og om en ikke tar tak i det sammen med partner med åpenhet og kommunikasjon så er det lett å gli fra hverandre og havne i en ond spiral.

Om dere ikke kan vise kjærlighet og omtanke for hverandre må det tas fatt i. Du må sette deg ned med henne å fortelle hva du føler og tenker uten å tillegge henne meninger og følelser. Si hva DU tenker og føler. Og at sånn som ting er nå er du ikke lykkelig.

Så må du si at du elsker henne og er villig til å kjempe for dere, men da må hun jo ville det samme. Ønsker hun det burde dere gå til FVK og ta parterapi og åpne opp for å snakke om dere og forholdet.

Skrevet

Snakk med henne! Jeg forteller ofte mannen min hvor viktige klemmene hans er for meg, at det å få en klem fra han påvirker hvordan jeg har det og føler meg enormt!

Noen ganger går jeg direkte til ham og sier at nå trenger jeg en klem.

Ikke gå rundt og forvent at hun skal forstå hva du trenger automatisk.

Spør samtidig om det er noe mer hun trenger/ ønsker i hverdagen for å ha en bedre hverdag!

Anonymkode: fc21f...ab1

Skrevet

Jeg bare gjetter, altså, men jeg tror at hun tolker dine fysiske tilnærminger som ønske om sex. Og hun blir redd for at en klem skal  gi deg forhåpninger om sex og resultere i sexmas  så hun bare unngår helt å ha fysisk kontakt. 

Så vær tydelig på at en klem bare er en klem, og ikke et initiativ til sex. Vis at du kan ha fysisk kontakt uten at det nødvendigvis skal være noe sexuelt med det. Klarer du å ha henne liggende på armen uten å begynne å stryke, kysse og tafse?

Anonymkode: 38025...de3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...