Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #1 Skrevet 9. november 2002 Jeg er gravid. Jeg har masse utflod sånn at jeg bruker truseinnlegg. Men av truseinnlegg og bind får jeg sopp i underlivet. Hva skal jeg gjøre da? Jeg makter ikke å gå i 8 måneder med sopp og ikke makter jeg å bytte truse mange ganger daglig på grunn av utfloden. Jeg bruker Canesten men soppen kommer tilbake like etter. Har du et tips for meg?
Gjest Anonymous Skrevet 9. november 2002 #2 Skrevet 9. november 2002 Kanskje legen har en mer effektiv kur enn Canesten? Jeg er i hvert fall nøye med å bruke intimsåpe.
Lil'sis Skrevet 9. november 2002 #3 Skrevet 9. november 2002 Intimsåpe eller såpe generelt er vel stort sett frarådet når man plages med soppinfeksjoner. Men økt utflod er temmelig vanlig i graviditeter, så tror nok du må satse på truseinnlegg eller bytte av truse ofte. Når det gjelder sopp så pleier jeg å drikke mye appelsinjuice, eller syrnede melkeprodukter, fordi syren er sopphemmende. Det gjør jeg forebyggende. Han en venninne som pleier å smøre yoghurt naturell nedentil når hun har soppinfeksjon. Det har ikke jeg prøvd selv, men hun sier det funker! Sov uten truse!
Ann Forup Skrevet 10. november 2002 #4 Skrevet 10. november 2002 hei ved nu ikke om det er nogen hjelp bare en ide jeg fik, hvad med at prøve at bruge, tisseunderlag til baby klippe dem i den form de skal ha det er jo frote øverst og gummi under så de skulle jo blive liggende på plads i trussen, og det er jo bommuld og mange bruger jo natursvamp men den skal indvændig i vagina og det er nok ikke lurt når man er gravid. måske bruge helt almindelig tøjbleer og klippe i stykker for at beskytte trusserne, og det smart er jo det kan vaskes og bruges igen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå