Gå til innhold

Hva gjør jeg da?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er gravid. Jeg har masse utflod sånn at jeg bruker truseinnlegg. Men av truseinnlegg og bind får jeg sopp i underlivet. Hva skal jeg gjøre da? Jeg makter ikke å gå i 8 måneder med sopp og ikke makter jeg å bytte truse mange ganger daglig på grunn av utfloden. Jeg bruker Canesten men soppen kommer tilbake like etter. Har du et tips for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intimsåpe eller såpe generelt er vel stort sett frarådet når man plages med soppinfeksjoner.

Men økt utflod er temmelig vanlig i graviditeter, så tror nok du må satse på truseinnlegg eller bytte av truse ofte.

Når det gjelder sopp så pleier jeg å drikke mye appelsinjuice, eller syrnede melkeprodukter, fordi syren er sopphemmende.

Det gjør jeg forebyggende. Han en venninne som pleier å smøre yoghurt naturell nedentil når hun har soppinfeksjon. Det har ikke jeg prøvd selv, men hun sier det funker! :roll:

Sov uten truse! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

ved nu ikke om det er nogen hjelp bare en ide jeg fik, hvad med at prøve at bruge, tisseunderlag til baby klippe dem i den form de skal ha det er jo frote øverst og gummi under så de skulle jo blive liggende på plads i trussen, og det er jo bommuld og mange bruger jo natursvamp men den skal indvændig i vagina og det er nok ikke lurt når man er gravid.

måske bruge helt almindelig tøjbleer og klippe i stykker for at beskytte trusserne, og det smart er jo det kan vaskes og bruges igen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...