AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Del Skrevet 11. februar 2024 Hei! Får tilbakevendende rødt utslett når jeg har brukt noe annet enn spenol. Brukte cicaplast, da ble det ille. Trodde det var niacinamide jeg ikke tålte, men nå er jeg usikker. Brukte rosacea kremen til avene i noen uker, men nå har jeg altså fått utslettet igjen. Usikker på om det er perioral dermatitt, rosacea eller seboreisk eksem eller at jeg rett og slett toler tåler sminke... Det svir og klør litt. Kan noen her hjelpe meg med om de ser hva slags utslett det er eller om de kjenner seg igjen ? Det er kun rundt munnen og det er så fælt med denne rødheten...hva hjelper ? Tar ikke noe annet enn aloe vera nå for det lindrer litt og blekner.. Anonymkode: e3bce...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #2 Del Skrevet 11. februar 2024 Bildene er for uklare til å se ordentlig. Invester penger i å gå til en hudlege. Anonymkode: db061...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Bildene er for uklare til å se ordentlig. Invester penger i å gå til en hudlege. Anonymkode: db061...aab Ja vurderer det når jeg har bedre råd, men jeg har ikke penger til å betale for mange dyre produkter som jeg ikke vet om fungerer engang. Anonymkode: e3bce...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #4 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg har opplevd dette, det var perioral dermatitt. Fikk en krem av fastlegen, metronidazol. Anonymkode: 42859...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #5 Del Skrevet 11. februar 2024 Her er noen klarere bilder Anonymkode: e3bce...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vurderer det når jeg har bedre råd, men jeg har ikke penger til å betale for mange dyre produkter som jeg ikke vet om fungerer engang. Anonymkode: e3bce...270 Ja, det koster å gå privat til en hudlege, men der vil du kunne få medisinsk behandling, ikke "dyre produkter som du ikke vet om fungerer". Du kan også gå til fastlege. Ut ifra det man kan skimte på bildene ser det ikke ut som at du trenger "mange dyre produkter". Vil uansett anbefale deg å kutte ut alt av sminke og hudpeie, bortsett fra en supermild rens og mild krem som styrker hudbarrieren. Anonymkode: db061...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har opplevd dette, det var perioral dermatitt. Fikk en krem av fastlegen, metronidazol. Anonymkode: 42859...a9c Kan legge til at utslettet forsvant etter et par uker med bruk av den kremen og har aldri kommet tilbake igjen. Anonymkode: 42859...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 11. februar 2024 #8 Del Skrevet 11. februar 2024 Dersom det er perioral dermatitt, så blir det som regel bedre, når du slutter smøre på forskjellige kremer og salver, samt slutter å bruke sminke og andre hudprodukter. Jeg har hatt perioral dermatitt to ganger, den første gangen vet jeg ikke hvorfor jeg fikk det, den andre gangen, fikk jeg det som en reaksjon på Colgate max fresh. Jeg måtte ha antibiotika i 3 måneder den første gangen, den andre gangen fikk jeg bukt på det selv, ved at jeg først og fremst fjernet tannkremen, kuttet ut alt av hudpleie, og renset kun ansiktet med lunket vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan legge til at utslettet forsvant etter et par uker med bruk av den kremen og har aldri kommet tilbake igjen. Anonymkode: 42859...a9c Så bra, skal høre med fastlegen da 😊 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det koster å gå privat til en hudlege, men der vil du kunne få medisinsk behandling, ikke "dyre produkter som du ikke vet om fungerer". Du kan også gå til fastlege. Ut ifra det man kan skimte på bildene ser det ikke ut som at du trenger "mange dyre produkter". Vil uansett anbefale deg å kutte ut alt av sminke og hudpeie, bortsett fra en supermild rens og mild krem som styrker hudbarrieren. Anonymkode: db061...aab Sant, kan eventuelt høre med henne som er i byen her 😊 takk for råd. Eneste jeg har brukt og som fungerer bra er spenol, men da kan jeg ikke bruke noe annet. I det hele tatt. Kanskje litt bronzer og øyesminke, men thats it hehe.. Queen19 skrev (2 minutter siden): Dersom det er perioral dermatitt, så blir det som regel bedre, når du slutter smøre på forskjellige kremer og salver, samt slutter å bruke sminke og andre hudprodukter. Jeg har hatt perioral dermatitt to ganger, den første gangen vet jeg ikke hvorfor jeg fikk det, den andre gangen, fikk jeg det som en reaksjon på Colgate max fresh. Jeg måtte ha antibiotika i 3 måneder den første gangen, den andre gangen fikk jeg bukt på det selv, ved at jeg først og fremst fjernet tannkremen, kuttet ut alt av hudpleie, og renset kun ansiktet med lunket vann. Jeg hadde det først på øynene for et par år siden, og det eneste som funket da var å tørke det ut. Føler det samme her at aloe vera hjelper og bare la det være. Jeg skulle ønske jeg visste hva som utløste det , men mistenker den avene kremen siden den har sånn konsistens som huden min ikke er så glad i, litt fettete liksom .... Anonymkode: e3bce...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Del Skrevet 11. februar 2024 99,9 % sikker på at dette er perioral dermatitt. Anonymkode: bb620...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå