AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #121 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kunne du tatt påbygg slik at du får studiekompetanse? Ville sett på grunnskolelærerutdanningen etterpå? Kan det interessere deg, iom du har erfaring som lærling i barnehage? Barnevernspedagog? Sosionom? Hva er du interessert i? I alle fall, unngå yrker som er fysisk krevende, men også de som er helt stillesittende. Anonymkode: 7dc5c...caa Sosionom ville jeg faktisk bli når jeg var ungdom. Tenkte på det før ts Anonymkode: 531f7...de8 2
Madah Skrevet 11. februar 2024 #122 Skrevet 11. februar 2024 Kiropraktor er alternativ behandling uten dokumentert effekt. Det kan også skade ryggen sin så hold deg unna det.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #123 Skrevet 11. februar 2024 Tobias001 skrev (1 minutt siden): Høres ut som totalt manglende opplæring og oppfølging! Hvor er dette? Det er i Trondheim på en nyåpnet restaurant i Midtbyen. Ts Anonymkode: 531f7...de8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #124 Skrevet 11. februar 2024 Madah skrev (Akkurat nå): Kiropraktor er alternativ behandling uten dokumentert effekt. Det kan også skade ryggen sin så hold deg unna det. Takk for svar! ❤️ Ts Anonymkode: 531f7...de8
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #125 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men fikk jo skoliose diagnosen av sykehuset når var 14, står jo det er en sykdom jeg har. Sant det ! Har en lidenskap for trening og brenner for trening, elsker det og trener styrke flere ganger i uka. Elsker trening. Ts Anonymkode: 531f7...de8 Oj ok, beklager at jeg ikke har fått med meg det. men da er det veldig veldig merkelig om legen din er så vrien, synes jeg. Kansje du kan bli personlig trener da TS? 2 1
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #126 Skrevet 11. februar 2024 Madah skrev (3 minutter siden): Kiropraktor er alternativ behandling uten dokumentert effekt. Det kan også skade ryggen sin så hold deg unna det. Ja kanskje det? Men siden TS vet hva hun har så hadde jeg spurt legen om å få henvisning til en spesialist som kjenner til skoliose, slik at hun får sjekket seg skikkelig. Hadde smurt på skikkelig med beskrivelse av smertehelvete slik at han må henvise. Hadde også sjekket an om det er adhd eller hva det kan være ellers, kanskje undersøke symptomer selv først. Med det sagt, så gikk jeg rundt med bekkenlåsning uten å vite det. En lege kunne ikke vist hva det var. Jeg fikk vite av en kiropraktor hva jeg hadde, men det var stor forskjell på kunnskapen mellom de jeg gikk til.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #127 Skrevet 11. februar 2024 lillevill skrev (3 minutter siden): Oj ok, beklager at jeg ikke har fått med meg det. men da er det veldig veldig merkelig om legen din er så vrien, synes jeg. Kansje du kan bli personlig trener da TS? Innenfor den bransjen er det mange om beinet, man må være på hugget med å skaffe kunder selv osv. Dette koster også en god del. Jeg synes TS bør ta denne diskusjonen med NAV og undersøke mulighetene for om de kan støtte noe utdanning. Anonymkode: 5358c...c5b
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #128 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Innenfor den bransjen er det mange om beinet, man må være på hugget med å skaffe kunder selv osv. Dette koster også en god del. Jeg synes TS bør ta denne diskusjonen med NAV og undersøke mulighetene for om de kan støtte noe utdanning. Anonymkode: 5358c...c5b Ja, sant. Jeg bare tenkte at det er fantastisk å få jobbe med noe som både er bra for kroppen hennes, og som hun elsker. Kan være hun kunne jobbet MED trening av mennesker med samme sykdommen i ryggen som hun har, feks. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #129 Skrevet 11. februar 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): Ja, sant. Jeg bare tenkte at det er fantastisk å få jobbe med noe som både er bra for kroppen hennes, og som hun elsker. Kan være hun kunne jobbet MED trening av mennesker med samme sykdommen i ryggen som hun har, feks. Jeg synes ikke å gå til kiropraktor og vurdere utdanning som personlig fremstår som så gode råd i denne sammenheng, situasjonen tatt i betraktning. Slik jeg ser det, er det aller viktigste at hun kommer i en konstruktiv dialog med NAV og få ordnet opp i bosituasjonen. For å få til dette, trenger hun dokumentasjon fra lege. Anonymkode: 5358c...c5b 1 3
Snabeltann Skrevet 11. februar 2024 #130 Skrevet 11. februar 2024 Ta påbygg, så tenker du samtidig neste år hva du vil studere. Ville unngått lærerutdanningen om du er var på "kjeft", stress og tidsfrister. Det er et stressende yrke, som også innbærer en del løft og bæring (utstyr, kunst og håndverksgreier, mat og helsebæreposer, melkekasser, bøker etc..av og til elever🙈). Hva med noe innefor IT? Men sørg for litt gode karakterer på påbygg da, jobb godt. Da er valgmulighetene for studie langt flere.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #131 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Og hvilke jobber har ikke tunge løft? Som jeg kan få uten utdanning. Pga både i barnehagen og i restaurant jobben er det tunge løft, esker og sånn, med mat i, og andre ting, og da får jeg ekstreme smerter . Ts Anonymkode: 531f7...de8 Lærer, spesialpedagog, psykolog, for å nevne noen. Men dette må jo diskuteres med lege, fysioterapeut og muligens NAV før du kan ta et valg som er riktig for sykdommen din. Anonymkode: 52c68...399
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #132 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lærer, spesialpedagog, psykolog, for å nevne noen. Men dette må jo diskuteres med lege, fysioterapeut og muligens NAV før du kan ta et valg som er riktig for sykdommen din. Anonymkode: 52c68...399 Ts kan ikke få disse jobbene uten utdanning, nei! Og i begge de to første må det nok påregnes noen løft, ja... Anonymkode: 2ec3d...ad4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #133 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes ikke å gå til kiropraktor og vurdere utdanning som personlig fremstår som så gode råd i denne sammenheng, situasjonen tatt i betraktning. Slik jeg ser det, er det aller viktigste at hun kommer i en konstruktiv dialog med NAV og få ordnet opp i bosituasjonen. For å få til dette, trenger hun dokumentasjon fra lege. Anonymkode: 5358c...c5b Ops, skulle stå "personlig trener". Anonymkode: 5358c...c5b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #134 Skrevet 11. februar 2024 Første dagene som servitør er slitsomme ja, fordi du må lære deg alt, men snart går dette på autopilot og jobben blir greit kjedelig. Som regel er sjefen en masete og nedlatende megge som går rundt og retter på deg hele dagen. At du har vondt i kroppen er ikke rart for den er ikke vant til å stå oppreist, bære ting og rydde hele dagen. Men også den blir vant til det. Jobb er slitsomt, men det finnes mange langt mindre slitsomme jobber. Men da må du mest sannsynlig ha utdanning 😕 Anonymkode: b4552...0aa
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #135 Skrevet 11. februar 2024 Det viktigste er at ts nå først får funnet en annen jobb hun trives med, og snakket med legen og NAV. En evt utdannelse kan hun finne ut av senere. Men ja, gjerne miljøarbeid/terapi kunne vært noe, mange utdannelser som f eks sosionom el ergoterapi leder dit. Ts, siden du trivdes i bhg så vet du litt hva det dreier seg om og hva du klarer. Hvis du melder deg som ringevikar i en barnehage og på en skole så kan du velge selv når og hvor mye du jobber! Da tror jeg det føles litt friere for deg og kanskje lettere å takle og. Veldig spesielt av moren din og snakke sånn til deg, det må komme av kunnskapsløshet. Kunne aldri snakket sånn til mine barn. Har selv endel kroppslige utfordringer og har litt konsentrasjonsproblemer og problemer med husken når jeg blir stresset selv. Er en voksen dame over 40. Så jeg skjønner deg godt ts. Anonymkode: f5164...c6f 1
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #136 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg synes ikke å gå til kiropraktor og vurdere utdanning som personlig fremstår som så gode råd i denne sammenheng, situasjonen tatt i betraktning. Slik jeg ser det, er det aller viktigste at hun kommer i en konstruktiv dialog med NAV og få ordnet opp i bosituasjonen. For å få til dette, trenger hun dokumentasjon fra lege. Anonymkode: 5358c...c5b Jeg ga henne et råd om å sjekke seg hos kiropraktor fordi jeg har erfaring med at de finner ut hvor smertene kommer fra, og kan godt mulig hjelpe. Men det var før jeg fikk med meg at hun har en diagnose for ryggen. Angående dokumentasjon, så har vel Nav fått dette siden hun har fått hjelp med bolig fra dem? Men lurer på hva nav har tenkt med en så dyr bolig og så krevende jobb, for en som er dårlig i ryggen? Saken er jo at hun må betale ti tusen i leie her og nå, og jeg er enig med deg at hun må planlegge langsiktig, men hun må også betale leien nå, eller så blir hun jo skyldig ganske mye penger om det går flere måneder. 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #137 Skrevet 11. februar 2024 lillevill skrev (8 minutter siden): Jeg ga henne et råd om å sjekke seg hos kiropraktor fordi jeg har erfaring med at de finner ut hvor smertene kommer fra, og kan godt mulig hjelpe. Men det var før jeg fikk med meg at hun har en diagnose for ryggen. Angående dokumentasjon, så har vel Nav fått dette siden hun har fått hjelp med bolig fra dem? Men lurer på hva nav har tenkt med en så dyr bolig og så krevende jobb, for en som er dårlig i ryggen? Saken er jo at hun må betale ti tusen i leie her og nå, og jeg er enig med deg at hun må planlegge langsiktig, men hun må også betale leien nå, eller så blir hun jo skyldig ganske mye penger om det går flere måneder. 🤔 Ja vet ikke hvordan jeg skal ha råd til å betale boligen skjønner meg rett å slett ikke på nav, hvorfor de ga meg en bolig til over 10 000 kr og en så krevende jobb. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ts Anonymkode: 531f7...de8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #138 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vet ikke hvordan jeg skal ha råd til å betale boligen skjønner meg rett å slett ikke på nav, hvorfor de ga meg en bolig til over 10 000 kr og en så krevende jobb. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ts Anonymkode: 531f7...de8 De visste sikkert ikke hvor krevende den jobben egentlig var. Mange tror at «på gulvet jobber» som ikke krever utdannelse er enkle, men det stemmer ikke alltid. Nå må du snakke med NAV og forklar dem akkurat som du har gjort her til oss. Og så kan du ringe jobben og gi beskjed om at du ikke kommer mer grunnet helseutfordringer. Men det er opp til deg. Anonymkode: f5164...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #139 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja vet ikke hvordan jeg skal ha råd til å betale boligen skjønner meg rett å slett ikke på nav, hvorfor de ga meg en bolig til over 10 000 kr og en så krevende jobb. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Ts Anonymkode: 531f7...de8 Du må ta noe ansvar her selv, også. Du sier tidligere i tråden at du fikset deg denne jobben selv, til tross for at du har forsøkt liknende arbeidsoppgaver i tiltak tidligere, og du erfarte at dette fungerte dårlig. Det er ingen som har gitt deg en bolig, du har fått tilbud om og takket ja til en kommunale leilighet. Hvis du ikke må betale, må du ta kontakt med kommunen og NAV i morgen og høre hvilke muligheter som kan finnes. Anonymkode: 5358c...c5b 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #140 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ta noe ansvar her selv, også. Du sier tidligere i tråden at du fikset deg denne jobben selv, til tross for at du har forsøkt liknende arbeidsoppgaver i tiltak tidligere, og du erfarte at dette fungerte dårlig. Det er ingen som har gitt deg en bolig, du har fått tilbud om og takket ja til en kommunale leilighet. Hvis du ikke må betale, må du ta kontakt med kommunen og NAV i morgen og høre hvilke muligheter som kan finnes. Anonymkode: 5358c...c5b Sant det. Du har rett. Fikset jobben her pga var desp etter jobb å penger for å ha råd til leiligheten her bare, søkte på andre jobber men fikk ikke , var denne jeg fikk. Ts Anonymkode: 531f7...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå