AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #21 Skrevet 11. februar 2024 TS, du nevner NAV i første innlegg. Har NAV noe med denne nye jobben å gjøre? Anonymkode: 5358c...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #22 Skrevet 11. februar 2024 Anonymbruker*** skrev (1 time siden): Finn deg noe annet som krever mindre ståing, tunge løft og effektivitet. Travelt kjøkken er tungt arbeid. Det krever tempo, hukommelse og pauser forsvinner fort. Når jeg jobbet slikt var jeg ung og sprek, det var midlertidig, jeg taklet det og arbeidsmiljøet var helt greit. Likevell ble jeg både sliten og lei, og etter noen vakter verket det under bena. Utifra hi leser jeg en situasjon som ender i langtidssykemelding da du ikke har helsen til å stå i en slik jobb. Ja, har virkelig ikke helsa til denne jobben. Vet bare ikke hva jeg skal gjøre. Mamma og familien er så stolt over at jeg har fått jobb og føler jeg skuffer dem hvis jeg slutter. Men kan jo ikke risikere hele helsa mi for jobben må jo tenke på meg selv, ikke andre..er jo ikke dem som har grusomme rygg smerter, så de vet ikke hvordan det er. Men mamma sier hun blir kjempe skuffa hvis jeg slutter. Ts Anonymkode: 531f7...de8 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #23 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS, du nevner NAV i første innlegg. Har NAV noe med denne nye jobben å gjøre? Anonymkode: 5358c...c5b Nei, ingenting med denne å gjøre. Men har vært i kontakt med nav før pga ryggen, og er enda i kontakt med dem, og har prøvd å fått hjelp fra de angående jobb å ryggen, men de gjør ingenting. De sier bare jeg skal stå i jobb uansett hvor vondt jeg får. De gjør ikke jobben sin. Og jeg er ung, starten av 20 årene. Ts Anonymkode: 531f7...de8 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #24 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestill deg time til lege, karriereveiledning og søk på studier omgående. Du må finne ut av hvilken type jobb du kan utføre, ta en utdannelse og komme deg videre. Ellers, bit i deg sure kommentarer, få (og ta!) opplæring, så kommer det seg nok etterhvert. Alle har startet et sted, og alle erfaringer man tar med seg gjør deg rikere. Anonymkode: 7da6a...659 Vil jo stå i det, men når bare første jobb dag var rene helvete, for å si det rett ut, så ser jeg akkurat ikke fram til å fortsette.. var helt jævli å være der. Ts Anonymkode: 531f7...de8 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #25 Skrevet 11. februar 2024 lillevill skrev (2 timer siden): Nei nei nei. En ting er hun fæle dama som er lederen din, det andre er Dette er ikke rett jobb for deg. Hva tenkte du egentlig? Det er friske unge folk med klisterhjerner som tar sånne jobber. Tok bare første jobben jeg fikk pga var desp etter jobb og måtte ha penger pga får ikke noe penger av nav nesten, + bor på egen leilighet så måtte ha penger for å ha råd til å betale husleie, strøm osv for å ikke bli kasta ut. Ts Anonymkode: 531f7...de8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #26 Skrevet 11. februar 2024 Hva ble du forespeilet at arbeidsoppgavene dine skulle være? Anonymkode: 0a94c...79f
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #27 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har nok vondt i ryggen fordi du ikke er vant til å stå/gå på jobb. Ta på deg skikkelige sko, begynn å trene opp kjernemuskulaturen, så kommer deg seg etterhvert. Jeg har også en jobb der folk få dritvondt i ryggen når de begynner pga dette, det ordner seg med gode sko, trening og erfaring. Det var sikkert unødvendig av sjefen å kjefte, men du høres jo ikke ut som du har forberedt deg noe særlig heller, og du virker ikke så veldig frempå. Det er ikke kjekt å ikke kunne ting på jobb, men det blir bedre etterhvert. Du får tenke at du skal vise hva du duer til, og gå på med nytt mot neste vakt. Du viker helt ærlig som en ungdom som aldri har opplevd motstand, og nå blir du sur fordi ting ikke går din vei. Skjerpings. Anonymkode: b1d1a...da8 Altså det var første dagen 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #28 Skrevet 11. februar 2024 Først dag på jobb er tøft for alle og alt føles mye verre ut (egentlig som verdens ende) hvis vi har smerter noe sted. Det som gjelder når man har ryggproblemer er å trene kjernemuskulatur. Dette kan du få hjelp av fysioterapeut til. Du bør nok trene flere ganger i uken for å holde ryggen i en ok stand. Høres veldig rart ut at legen din bare har sagt at du må leve med smerter? Litt usikker på sjefen din, det kan være farget av at du hadde en veldig dårlig dag eller det kan være en dårlig sjef. Jeg synes generelt det er alt for tidlig å gi opp første dagen (eller første måneden), men du er voksen og må nesten bestemme det selv. Anonymkode: 1a68f...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #29 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ingenting med denne å gjøre. Men har vært i kontakt med nav før pga ryggen, og er enda i kontakt med dem, og har prøvd å fått hjelp fra de angående jobb å ryggen, men de gjør ingenting. De sier bare jeg skal stå i jobb uansett hvor vondt jeg får. De gjør ikke jobben sin. Og jeg er ung, starten av 20 årene. Ts Anonymkode: 531f7...de8 å Det er ikke NAV "sin jobb" å sørge for at du har en jobb. Du kan, etter en viss tid, få rettigheter til bistand fra NAV. Det høres ut som du tar lite ansvar for deg selv. Dersom du mener at du ikke har helse til fysisk krevende jobber, hvorfor har du skaffet deg denne, da? Anonymkode: 5358c...c5b 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #30 Skrevet 11. februar 2024 Og virker som nav bare hjelper unge folk med psykiske lidelser, og ikke fysiske? Pga har flere venninner som har psykiske lidelser , og de får mye penger av nav i tillegg til at de får hjelp ut i jobb og har en rolig jobb som de takler pga Psyken deres. Nav skal vel også hjelpe oss med fysiske sykdommer? Men ser ut som vi som har det blir forskjellsbehandlet, værtfall meg. Pga har vært i kontakt med nav lenge, og sagt at jeg har grusomme smerter å trenger en jobb jeg takler, som ryggen takler, men de hører ikke? Vennene mine som sliter psykisk får masse penger av nav i tillegg, mens nav gir meg ingenting selv om de ser jeg sliter i jobb pga ryggen? Og føler de bare tar psykiske lidelser seriøst, og ikke fysiske. At bare pga jeg har noe fysisk er det ikke alvorlig liksom. Ts Anonymkode: 531f7...de8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #31 Skrevet 11. februar 2024 Hvorfor har du ikke vært hos legen siden du var 14 ang ryggen din, om du fortsatt sliter? Anonymkode: ee59e...7a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #32 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva ble du forespeilet at arbeidsoppgavene dine skulle være? Anonymkode: 0a94c...79f Ikke noe av dette. Sto ikke engang noe om arbeidsoppgavene i kontrakten eller når søkte på jobben, trodde jeg skulle være servitør. Sto ingenting om at jeg skulle stå på kjøkkenet og lage maten osv. Jeg er jo ikke utdannet kokk. Ts Anonymkode: 531f7...de8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #33 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du ikke vært hos legen siden du var 14 ang ryggen din, om du fortsatt sliter? Anonymkode: ee59e...7a3 Har da selvfølgelig vært hos legen, altså fastlege. Gjennom alle disse årene, men er jo fastlegen min som ikke hjelper meg. Har vært til han pga rygg plager i alle år, eneste han gjør er at han skriver ut paracet til meg og sier jeg må ta. TS Anonymkode: 531f7...de8
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #34 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har da selvfølgelig vært hos legen, altså fastlege. Gjennom alle disse årene, men er jo fastlegen min som ikke hjelper meg. Har vært til han pga rygg plager i alle år, eneste han gjør er at han skriver ut paracet til meg og sier jeg må ta. TS Anonymkode: 531f7...de8 Da ville jeg byttet fastlege. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #35 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først dag på jobb er tøft for alle og alt føles mye verre ut (egentlig som verdens ende) hvis vi har smerter noe sted. Det som gjelder når man har ryggproblemer er å trene kjernemuskulatur. Dette kan du få hjelp av fysioterapeut til. Du bør nok trene flere ganger i uken for å holde ryggen i en ok stand. Høres veldig rart ut at legen din bare har sagt at du må leve med smerter? Litt usikker på sjefen din, det kan være farget av at du hadde en veldig dårlig dag eller det kan være en dårlig sjef. Jeg synes generelt det er alt for tidlig å gi opp første dagen (eller første måneden), men du er voksen og må nesten bestemme det selv. Anonymkode: 1a68f...fd0 Har skrevet i tråden at jeg trener regelmessig og gjort det i flere år, trener styrke for ryggen flere ganger i uken og har aldri vondt til vanlig , utenom når jeg er i jobb. Det er problemet. Hadde ikke noe vondt før jobben. Les siste kommentaren min om min fastlege. Han sier bare jeg skal ta paracet for ryggen. Ts Anonymkode: 531f7...de8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #36 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og virker som nav bare hjelper unge folk med psykiske lidelser, og ikke fysiske? Pga har flere venninner som har psykiske lidelser , og de får mye penger av nav i tillegg til at de får hjelp ut i jobb og har en rolig jobb som de takler pga Psyken deres. Nav skal vel også hjelpe oss med fysiske sykdommer? Men ser ut som vi som har det blir forskjellsbehandlet, værtfall meg. Pga har vært i kontakt med nav lenge, og sagt at jeg har grusomme smerter å trenger en jobb jeg takler, som ryggen takler, men de hører ikke? Vennene mine som sliter psykisk får masse penger av nav i tillegg, mens nav gir meg ingenting selv om de ser jeg sliter i jobb pga ryggen? Og føler de bare tar psykiske lidelser seriøst, og ikke fysiske. At bare pga jeg har noe fysisk er det ikke alvorlig liksom. Ts Anonymkode: 531f7...de8 Det handler ikke om forskjellsbehandling, det handler om rettigheter. Hvorfor har du ikke søkt mer hjelp hos lege for ryggen din? Dersom ikke fastlegen din tar dette på alvor, må du bytte. Anonymkode: 5358c...c5b
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #37 Skrevet 11. februar 2024 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Da ville jeg byttet fastlege. Står på venteliste , og stått lenge på venteliste av ny fastlege men enda ikke fått dessverre ts Anonymkode: 531f7...de8
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #38 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke noe av dette. Sto ikke engang noe om arbeidsoppgavene i kontrakten eller når søkte på jobben, trodde jeg skulle være servitør. Sto ingenting om at jeg skulle stå på kjøkkenet og lage maten osv. Jeg er jo ikke utdannet kokk. Ts Anonymkode: 531f7...de8 Jeg tror ikke dette er noe nyttig for deg, TS. Jeg tror du må 1. finne rimeligere bolig ( leie et rom med noen feks.. ) og 2. evt begynne å studere slik at du kan få deg en skikkelig jobb som kan gi deg god inntekt. Tenk langsiktig. 1
lillevill Skrevet 11. februar 2024 #39 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har da selvfølgelig vært hos legen, altså fastlege. Gjennom alle disse årene, men er jo fastlegen min som ikke hjelper meg. Har vært til han pga rygg plager i alle år, eneste han gjør er at han skriver ut paracet til meg og sier jeg må ta. TS Anonymkode: 531f7...de8 Du har ikke vært til flere leger?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #40 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): å Det er ikke NAV "sin jobb" å sørge for at du har en jobb. Du kan, etter en viss tid, få rettigheter til bistand fra NAV. Det høres ut som du tar lite ansvar for deg selv. Dersom du mener at du ikke har helse til fysisk krevende jobber, hvorfor har du skaffet deg denne, da? Anonymkode: 5358c...c5b What? Dumt spørsmål, svaret er noe så enkelt som at jeg desperat trenger penger for faen..kanskje prøv å les kommentarene mine?? Sa jeg bor alene på stor leilighet og husleia har gått opp også, må ha penger for å kunne betale leiligheten min. Trenger da penger, og får ingenting av nav. Ts Anonymkode: 531f7...de8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå