Gå til innhold

Navnet Maleo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og min kjære er nok litt ulike. Vi diskuterte guttenavn og hun foreslo Maleo. Grunnen var at hun ville at det skulle høres kjent ut, men samtidig unikt. Unikt er det, men jeg føler det er flere som tenker sånn og at det skjeldent blir bra. Noen innspill her? 

Anonymkode: c9977...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har aldri hørt det navnet før, så spesielt kjent høres det neppe ut. Hvilke navn liker du selv? Man må jo finne noe begge liker.

Anonymkode: c3d08...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et navn i det hele tatt?

Jeg tenker at det må være en plage å ha et så spesielt navn at man alltid må stave og forklare hvordan det skrives.

Men det er jo mange som skal gjøre seg så spesielle. 

Anonymkode: 826da...861

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det et navn i det hele tatt?

Jeg tenker at det må være en plage å ha et så spesielt navn at man alltid må stave og forklare hvordan det skrives.

Men det er jo mange som skal gjøre seg så spesielle. 

Anonymkode: 826da...861

Hadde ikke tenkt på at det kan staves på mer enn en måte, eller tenker du Mahleoh eller noe slikt? 

Anonymkode: c3d08...82f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at det er litt uheldig at er "mal" = dårlig og bare en sånn standard navn-endelse etterpå. Hvis det var et etternavn ville det vært Dårligsen liksom.

Anonymkode: b8f43...8f4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maleo??? Nei, nei, og atter nei. Høres ut som en sær gammel katt 

Anonymkode: 36a4f...538

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jentamedtekopp

Helt innafor. Ikke det værste jeg har hørt. Vi kjenner barn som heter mye verre ting enn Maleo. For barn er jo slike «rare» navn normalen, det som er rart i dag er Guro, Kjell, Martin eller Elisabeth. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge SSB navn, så er det færre enn 4 som heter det. Da er det mest sannsynlig ingen som har det navnet ble det sagt på TV en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maleo høres ut som en maling!🤷

Anonymkode: c51aa...2ec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg og min kjære er nok litt ulike. Vi diskuterte guttenavn og hun foreslo Maleo. Grunnen var at hun ville at det skulle høres kjent ut, men samtidig unikt. Unikt er det, men jeg føler det er flere som tenker sånn og at det skjeldent blir bra. Noen innspill her? 

Anonymkode: c9977...c74

Inspirert av han i MGP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentamedtekopp skrev (2 minutter siden):

Helt innafor. Ikke det værste jeg har hørt. Vi kjenner barn som heter mye verre ting enn Maleo. For barn er jo slike «rare» navn normalen, det som er rart i dag er Guro, Kjell, Martin eller Elisabeth. 

Verken Martin, Elisabeth eller Guro er uvanlig i dag, men Kjell er uvanlig blant dagens småbarn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som en slags variant av Mateo.. ikke at jeg liker det bedre av den grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei! Det høres ut som et malerfirma eller kattenavn. 😺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Minner om Melanom. Føflekkkreft. 

Anonymkode: 4e731...47b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er navnet på en fugl! 

IMG_1094.jpeg

Anonymkode: dbe31...d2b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tenker at det er litt uheldig at er "mal" = dårlig og bare en sånn standard navn-endelse etterpå. Hvis det var et etternavn ville det vært Dårligsen liksom.

Anonymkode: b8f43...8f4

Sant.

Som i malingt melanom.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er navnet på en fugl! 

IMG_1094.jpeg

Anonymkode: dbe31...d2b

Jaja, kjekk kar da!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri skjønt hvorfor navn absolutt skal være så unike. Alle skal ha navn som ingen har hørt om, høres utenlandsk ut, eller staves på unik måte. Hva er poenget? Barna er jo unike  hver og en, selv om de heter noe normalt.

Jeg skjønner at man ikke har lyst til at barnet skal gå i klasse med 5 andre med samme navn, men det kan man jo unngå også ved å velge normale navn. Det finnes massevis av normale navn som ikke er mye brukt. Hva med Mats, Morten, Mathias, Magne?

Anonymkode: 9a0a1...895

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva synes du, og ikke tenkt hva alle andre synes. Allle vil ha menig uansett. Om det er vitkgit for din kone og du ikke har et navn du absolutt heller vil ha, så gå for det. Ser i barnehagen i dag jeg har fått en atpåklatt og det er mye mere vanlig med uvanlige navn jeg aldri før har hørt, det eller så det navn på navnetoppen alle har, og det er heller ikke kult. Det er 8 Ingrid i barnehagen med 40 barn 😅

Anonymkode: 94e70...367

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...