Gå til innhold

Er så LEI av å tvinge ungene ut på aktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, det er jo valgfritt. Men jeg mener at å stå på ski, skøyter, ake, sykle, svømme, osv er normale ting som det er relativt viktig at ungene hvert fall prøver selv om det aldri blir noen foretrukken aktivitet. Eneste mine frivillig blir med på er bading, men ikke så hypp på å lære og svømme. Aking kan jeg skjønne de ikke vil i helger for det gjør de resten av uken da. 
Det er ikke sånn at jeg presser dem voldsomt mye heller, men jeg mener det er helt normalt å gå en søndagstur for eksempel. HVER gang er det blånekt! Når det gjelder tur så koser de seg når vi først har kommet ut da, men det er samme nekt neste gang likevel. 

Ski er aktuelt nå for tiden. Selvfølgelig er det ikke noe gøy når man ikke mestrer det helt, men for å bli bedre må man jo øve. Og det nektes..

Flere med samme opplevelse? Fortsetter dere maset eller gir opp på et vis? 

Anonymkode: d0a27...c4e

• Liker 5
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt opp. Her går det i nettbrett og tv hele dagen. Jeg orker ikke mer masing. Blir bedre til vår og sommer da de er mye ute.

Anonymkode: ea612...767

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde du som voksen likt å bli dratt med på ting du ikke vil? 

Det er ikke normalt å gå søndagstur med mindre du kanskje er over 60 år

Anonymkode: 1de1b...49b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Fortsett å pushe dem. 

Hilsen en som ble pushet som barn og hatet det, men som så verdien av det pappa gjorde som voksen. Ville ALDRI vært foruten det grunnlaget han ga meg. 

Å gi opp og la de sitte på nettbrett og mobil hele dagen ER IKKE LØSNINGEN, bare komfortabelt. Komfortabelt får deg ingen steder…

Anonymkode: 3e745...567

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 20
Skrevet

Ved å tvinge barn ut på ski hver søndag, skaper du skihatere. Egen erfaring.

Anonymkode: 06439...2f3

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Man må starte tidlig og ha det som vanlig, men ikke overdrive og når barna blir tenåringer sleppe litt taket, nå får de i større grad velge. De trener mye i uka og har lange skoledager (skolen er langt unna) så våre planer gir ikke alltid de noe.  15-åringen valgte likevel å bli med på ski. Hadde de vært 9-10 hadde de ikke fått bli igjen hjemme, ja de nektet først, men likte det. Se det som at de bare trives godt hjemme og tanken på forandring er slitsomt.  Det hender jeg tvinger tenåringene ut også, men da ikke for å gjøre noe med oss foreldre. Kan sies at de selv booker inn seg på besøk hos begge sider med besteforeldre par helger hver side i halvåret. (bor 1-2 timer unna) og at yngste trener 2 timer hver søndag

Anonymkode: 41219...08c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hver søndag er nok for drøyt og kan skape misnøye, men en familieaktivitet hver søndag 1-13 år er fint.  

Anonymkode: 41219...08c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig 

Anonymkode: 2ea11...96c

• Liker 4
Skrevet

Jeg har også gitt opp å mase. Sitter bare inne storst sett hele tiden . 

Anonymkode: 37fb7...a47

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jasså? Vi bor ved et sted der folk går mye tur, og det er massevis av folk som går søndagstur, både unge folk, barnefamilier og godt voksne. Så her tar du skammelig feil. 

Anonymkode: d05e4...b26

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis ungene ikke vil være med på noen aktiviteter har jo noe feilet et sted på veien. Gode vaner må etableres når barna er små, og det må være lystbetont å dra ut på aktiviteter. Det skal ikke oppleves som tvang. 

Anonymkode: d05e4...b26

• Liker 1
Skrevet

Hva med å dra på museum og innendørsaktiviteter akkurat nå når været er så trist? 

Anonymkode: bb6af...7fa

• Liker 7
Skrevet

Jeg mistenker at problemet er at du spør, evt formulerer deg som at det er noe barna kan diskutere på / åpner opp for diskusjon. Her gir jeg bare beskjed: kle på deg, vi skal ut på xxx. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 2d2af...df4

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg kan bli litt pushet av min mann, aldri angret på en tur eller aktivitet. Som regel blir det veldig koselig. Og vi er langt under 60 og går ofte tur, det er sjelden man ser de over 60 som gjør det. 
Barna vår har skjermtid, og de må være samme familien. Det er ikke oppe til diskusjon engang, luft må vi ha. Så vi står på ski, går tur, middag ved bål osv. Viktig å lære seg å bli glad i naturen

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Aah vi er ikke ute mennesker , nettopp av denne grunnen. De vil ikke, jeg vil ikke innerst inne, men vi gjør mye annet da... Familiebesøk, lekeland, sukkerspinn,cafe, museumer etc... På sommeren drar vi på stranda da, men det er fordi det er nærme.

Anonymkode: 86036...cbf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Familien min hadde ingen interesse for vinteraktiviteter da jeg var liten. Fikk ingen interesse av det jeg heller, og kan ikke stå på skøyter. Ski har gjort 2 ganger i løpet av 40 år. Aking gjorde jeg mye som barn. Jeg foretrekker å være inne når det er vinter. Gjør heller ting som svømmehall, dra på besøk til noen, spille brettspill, dra på kino/se film hjemme, dra på museum+++.

Jeg forstår ikke dette higet etter at man skal være så glad i vinteraktiviteter bare fordi man er bosatt i Norge, og mulighetene er der. Ikke alle er interessert i å drive med idrett som barn heller. (Jeg var ikke). Noen foretrekker heller kanskje kor, teater, kulturskolen, korps ++.

Nå har jeg forsåvidt barn selv, men vi drar ikke ut på tur hver eneste lørdag/søndag. Noen ganger er det besøk, andre ganger en tur ned til sentrum for å mate ender, Av og til lekeland/badeland/kino. Noen ganger går vi og Aker. Det er derimot mer å gjøre I sommerhalvåret, så da er vi mer ute.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min erfaring er motsatt, ble tvunget med ut som barn og som voksen er jeg glad i å være ute på både ski og til fots. 

Anonymkode: 08d8f...40a

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

La de slippe hvis de ikke er interessert i dette. Fin en annen aktivitet som de kunne tenke seg å drive med.

Anonymkode: bb5bc...bd6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble tatt med på tur hver søndag som barn. Var ikke alltid glad for det da, men veldig glad for det nå. Er selv glad i friluftsliv sommer og vinter.

Jeg tok med barna masse ut når det var små, så står ikke på det. Nå er de halvstore, og det er tyngre å få dem med. De vil helst være inne å glo på skjerm. Det blir ikke tur hver søndag, men noen ganger må de bli med. Jeg vil ha opplevelser og minner sammen. Jeg prøver å finne på ting på deres premisser da, som de kan synes er gøy. Men ja, mye mer slitsomt enn man skulle tro.

Anonymkode: c860a...6fc

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...