AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #1 Skrevet 11. februar 2024 Hvorfor plukker dere ikke opp etter hundene deres når det er snø? Tror dere snøen på magisk vis fjerner skiten? Anonymkode: 4502c...deb 3 3
Purple_Pixiedust Skrevet 11. februar 2024 #2 Skrevet 11. februar 2024 Ikke spør meg hvorfor noen hundeeiere ikke gjør det. Jeg plukker opp etter min. 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #3 Skrevet 11. februar 2024 Enda en tråd om dette…. Anonymkode: 07890...1cb
Gliffy Skrevet 11. februar 2024 #4 Skrevet 11. februar 2024 Tror de tenker noe sånt som "ut av syne ut av sinn" eller noe. Syns det er jævlig irriterende, selv om jeg har hund selv. 1
Tiuren Skrevet 11. februar 2024 #5 Skrevet 11. februar 2024 Det er rett og slett skammelig, som hundeeier blir jeg flau. Men det holder med en hundeeier som er en slask, går man en 20min tur for at hunden skal få drite i en måned (hundeeiere er ofte vanemennesker og går samme morgenturen hver deg) så blir det masse dritt på den veistubben selv om de andre 100 hundeeierene har plukket opp. Noe er muligens av en "praktisk" natur, man klarer ikke å finne allt i snøen, en klump lurer seg bort. Og noe av dem man ser er katter som har produsert, jeg ser det på hunden min når den oppdager kattedritt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #6 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Enda en tråd om dette…. Anonymkode: 07890...1cb Har problemet forsvunnet da eller? Nei. Derfor er det på sin plass dessverre. Anonymkode: 4502c...deb
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #7 Skrevet 11. februar 2024 All denne bæsjen blir i alle fall LAAANGT mer synlig, så lenge det er masse snø ute. Mye verre å legge merke til dette når det IKKE er snø lenger, og dermed risikerer man vel å tråkke rett oppi alle denne bæsjen da. Anonymkode: 70e11...ed7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #8 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har problemet forsvunnet da eller? Nei. Derfor er det på sin plass dessverre. Anonymkode: 4502c...deb De som ikke plukker opp etter hunden sin leser nok ikke desse innleggene😉 Anonymkode: 07890...1cb 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #9 Skrevet 11. februar 2024 Som hundeeier blir jeg både irritert og flau! Anonymkode: 59bff...72e 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #10 Skrevet 11. februar 2024 Det er noen FÅ som aldri plukker opp etter hunden sin. Som noen over skriver, hunder går ofte i samme område hver dag, og hunden bæsjer 1-2 ganger per dag normalt sett. Da blir det ganske mange produsert av den ENE hunden som har idiot til eier. Vi hadde en sånn å nærmiljøet, så det på bæsjen at det var samme hund hver dag. Jeg plukket alltid opp etter denne i tillegg til min egen hund. Ofte store bæsjer fra hund som er foret med billig dritt, i vårt tilfelle en østeuroper med en eller annen stor bull-mix. Anonymkode: 893e4...936 2
Supermerry Skrevet 12. februar 2024 #11 Skrevet 12. februar 2024 Tiuren skrev (14 timer siden): Det er rett og slett skammelig, som hundeeier blir jeg flau. Men det holder med en hundeeier som er en slask, går man en 20min tur for at hunden skal få drite i en måned (hundeeiere er ofte vanemennesker og går samme morgenturen hver deg) så blir det masse dritt på den veistubben selv om de andre 100 hundeeierene har plukket opp. Noe er muligens av en "praktisk" natur, man klarer ikke å finne allt i snøen, en klump lurer seg bort. Og noe av dem man ser er katter som har produsert, jeg ser det på hunden min når den oppdager kattedritt. Klumpene man ikke finner trenger ikke være noe problem: jeg har gjort det til en vane å plukke opp andre hunders avføring ganske ofte. Slik sørger jeg for at jeg alltid plukker opp mer enn min hund produserer. Hvis alle gjør dette, vil problemet med klumper ellers ansvarlige hundeeiere ikke finner, forsvinne. 1
Raquelle Skrevet 12. februar 2024 #12 Skrevet 12. februar 2024 Er en her i nabolaget som ikke plukker opp heller, og det er etter en stor hund. Å når denne hunden er på do minst en gang om dagen, så blir det veldig synlig. Jeg plukker med meg noen ekstra poser på hver luftetur, såpass ofte at naboene har begynt å kommentere det. Men da vet de i hvertfall at det ikke er jeg som ikke plukker opp etter min 😅 1 1
bvp Skrevet 12. februar 2024 #13 Skrevet 12. februar 2024 Er litt usikker på hva jeg synes jeg, har hatt hund selv og jeg plukket alltid opp, for mange år siden (før jeg skaffet hund) bodde vi ett hus i ett helt nytt byggefelt, på ene siden av huset gikk det en gangvei med belysning, vi bodde midt mellom to gatelys og da snøen forsvant kom det plutselig frem 50-60 poser som folk slang fra seg der ingen så dem.
Maskinfører Skrevet 12. februar 2024 #14 Skrevet 12. februar 2024 Ja da er dere heldig om snøen smelter for her snør det 😠
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #15 Skrevet 12. februar 2024 Her vi bor er fortauene og skavlene langs veiene periodevis mer gule enn hvite av hundetiss, jeg overdriver ikke. Det er sjelden mer enn en knapp meter mellom hver store flekk av tiss hvis der går ti dager uten nedbør. Det er utrolig ekkelt. Noe som kan gjøres? Dette er et område der mange barnehager er på tur. Anonymkode: 71758...acc
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #16 Skrevet 12. februar 2024 Jeg tipper de fleste av de som ikke plukker opp på vinteren heller ikke plukker opp på sommeren, men på sommeren vippes det kanskje under en busk, og det råtner fort. På vinteren forsvinner ingenting, og du ser avføring for fire måneder. Anonymkode: 1bab1...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #17 Skrevet 12. februar 2024 Husker dette var debatt i en bydelsavis en gang i mitt område i Oslo. Jeg bodde ganske sentralt med en liten grønn flekk midt i et veikryss (kiellands plass), og da snøen begynte å smelte og blåklokkene tittet frem, så gjorde også alle hundebæsjene det - og de begynte å stinke. Det var liksom vårtegnet der, at hele Alexander Kiellands Plass begynner å lukte bæsj. Jeg vet ikke hva man kan gjøre men støtter at det lages tråd om det.. 😛 Det burde bøtelegges i min mening. Anonymkode: 4e373...f66
Gliffy Skrevet 12. februar 2024 #18 Skrevet 12. februar 2024 59 minutter siden, AnonymBruker said: Her vi bor er fortauene og skavlene langs veiene periodevis mer gule enn hvite av hundetiss, jeg overdriver ikke. Det er sjelden mer enn en knapp meter mellom hver store flekk av tiss hvis der går ti dager uten nedbør. Det er utrolig ekkelt. Noe som kan gjøres? Dette er et område der mange barnehager er på tur. Anonymkode: 71758...acc Man kan lære ungene å ikke være borti gul snø 3
Ulven Skrevet 12. februar 2024 #20 Skrevet 12. februar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Her vi bor er fortauene og skavlene langs veiene periodevis mer gule enn hvite av hundetiss, jeg overdriver ikke. Det er sjelden mer enn en knapp meter mellom hver store flekk av tiss hvis der går ti dager uten nedbør. Det er utrolig ekkelt. Noe som kan gjøres? Dette er et område der mange barnehager er på tur. Anonymkode: 71758...acc Vi plukker alltid opp etter hundene våre(selv på fjellet), men de må nesten få tisse på tur. Hva tenker du de med hund skal gjøre for at fortauene og skavlene ikke skal tisses på? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå