Gå til innhold

Liker dere å ha besøk av andres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det ikke er bare meg som synes det er sykt slitsomt 🙈

Mine blir ofte invitert bort i helgene, spesielt om den ene forelderen er på jobb eller noe, også sier folk at det er så koselig/mindre jobb/lettvint når ungen deres har besøk. Mens mine unger går fra å være blide,  rolige og hyggelige mennesker når det er bare oss til å bli høylytte monstre når de har venner her 😵‍💫

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så gøy nei, mange barn uten skikkelig oppdragelse desverre.  Men greit med de barna som oppfører seg ordentlig. 

Anonymkode: 28400...db2

Skrevet

Kommer an på hvilke venner som er her, men er opptatt av at alle skal være velkomne uansett, selv om noen lager mer lyd enn andre 😅  men skal sies at de ikke har noen venner som er frekke eller oppfører seg stygt, bare forskjell på energi nivå, så det har nok litt å si. 

Anonymkode: 6cf80...2e6

Skrevet

Ja, elsket å høre ungene kose seg og leke og le sammen, mens jeg fikk litt fritid! 

Anonymkode: 346fb...d65

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Ja, så lenge barna mine har lyst på besøk så er de alltid velkomne. 

Skrevet

Nei som oftest ikke. Men det er noe man må når man har barn, og viktig for deres sosiale relasjoner. Også er barna mine ofte hos sine venner, kanskje oftere enn her, så det skulle bare mangle at de er hos oss og.

Anonymkode: 0e414...269

Skrevet

Skulle ønske barna oftere hadde venner på besøk. 

Anonymkode: 7c737...ec3

Skrevet

Hos oss føler vi at det også er mye lettere og roligere for oss foreldre når barna har venner på besøk. Venne kan være litt og opp ned i forhold til våre egne barns aktivitetsnivå, men vi har mer tornadoproblemer når de er alene enn når de har venner her. Og hvis det blåser opp så kaster vi dem på dør så de kan leke på lekeplassen rett utenfor.

Skrevet

Jepp, åpent hus. Alltid vært. Utrolig fint å bli kjent med barnas venner. De eldste er godt oppi 20 årene nå, alle har flyttet og jeg får de beste klemmer når de stikker innom, og mange fine samtaler har det vært oppigjennom. Jeg er glad i dem, fordi vi har blitt kjent. Helt utrolig å være avvisende til å involvere seg i barnas nettverk. Men noen er jo slik. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg liker det. Nå er barna mine store og de leker ikke noe særlig lenger så det går enten i gaming eller de hopper på trampolinen (om sommeren i alle fall) eller sitter rundt et bord og pusler med hobbyting eller lager mat. Da de var yngre kunne ofte besøk bety støy og rot, men sånn er det ikke lenger. Jeg liker å bli kjent med vennene til barna mine og se dynamikken mellom dem. Vi har alltid hatt et åpent hjem. Alle er alltid velkomne, alle får alltid spise med oss og vi sier aldri nei til overnatting så fremt vi ikke har planer. Jeg tenker ut fra det du skriver at du fremdeles har relativt små barn (barnehage eller småskolen) og det kommer til å bli bedre når de blir eldre! 

Skrevet

Liker ikke å ha besøk av andres barn. Liker ikke å dra på besøk med mitt eget barn. Begge deler ender med at jeg aktiviserer barn hele besøket. Jeg får ikke hatt en skikkelig samtale med noen av de voksne. Da går jeg heller på lekeplassen.

Anonymkode: af575...c17

Skrevet

Det er litt både og her. Syns det er hyggelig at barna har venner som vil besøke dem, og vennene er alltid velkomne. Men noen av vennene deres opp igjennom har vært utrolig høylytte og noen veldig masete😅 Da kan det være slitsomt. 

Anonymkode: d7503...33e

Skrevet

Stort sett ja. Det ene barnet mitt har hatt så få venner at de få gangene det har skjedd, har jeg vært overlykkelig. 

Når det er sagt så har hun også hatt en "venn" som utnytter henne, og da er det ikke like kjekt.  Dvs hun ringer bare når vi kan gjøre noe som gagner henne,  og da blir jeg litt irritert uten å vise det (håper jeg...)

"Kan jeg komme og spise middag hos dere?"

"Vil du være med til lekeland? Men da må dere både kjøre og hente."

"Kan jeg overnatte hos dere?"

Det har aldri vært en eneste invitasjon motsatt vei.

Anonymkode: 95a56...123

Skrevet

Ja, nesten alltid hyggelig med besøk. Det gjør meg ikke noe om barna er litt uoppdragne fordi jeg klarer å snakke til dem selv, og de aller fleste barn innretter seg fint etter husets regler hvis de kjenner til dem. Når vi har besøk av svært krevende barn passer vi på å være to voksne. 

Anonymkode: 5011a...bb6

Skrevet

Barna kan ha så mye besøk de vil, det går helt fint. Men de får ikke henge rundt oss voksne! De må være på rommet, eller i kjellerstuen. En del lyd er OK, blir det ille, må de dempe seg. 

Det irriterer meg mer at besøkende barn forventer middag. Det irriterer meg mer! 

Anonymkode: 3a27d...d78

Skrevet (endret)

Kommer helt an på barnet. Noen er hyggelige å ha i hus, andre et mareritt (heldigvis ikke så mange av dem) 

Endret av Fjugur
Skrevet

Stort sett veldig hyggelig, de fleste er veldig greie 😊

Skrevet

Fint å bli kjent med barna, at det er litt bråk  er naturlig og de får selvsagtvogså være rundt oss om de vil

Anonymkode: 8e414...236

Skrevet
Mousj skrev (1 time siden):

Jepp, åpent hus. Alltid vært. Utrolig fint å bli kjent med barnas venner. De eldste er godt oppi 20 årene nå, alle har flyttet og jeg får de beste klemmer når de stikker innom, og mange fine samtaler har det vært oppigjennom. Jeg er glad i dem, fordi vi har blitt kjent. Helt utrolig å være avvisende til å involvere seg i barnas nettverk. Men noen er jo slik. 

Huset er jo fullt av andres barn her også, jeg synes bare ikke det er spesielt gøy 😆 Og har helt ærlig lurt på om foreldrene til vennene tuller når de sier det synes det er lettvint og hyggelig med besøk.

• Liker 1
Skrevet

Noen barn er greit, noen er veldig slitsomme å ha på besøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...